Změny munice typu HE a HEAT-MP

Další částí nadcházející aktualizace 0.35 budou změny dotýkající se munice typu HE a HEAT-MP. Změny se budou týkat úrovní vozidel VII až X. Půjde sice o vcelku malé změny, ty však budou mít významný dopad na vyvážení hry a tudíž i její samotnou hratelnost. Důvodem k těmto změnám je navrátit těmto dvěma typům munice jejich hlavní účel a eliminovat situace, kdy se mnohdy stávají až příliš silným elementem v boji narušujícím rovnováhu.

Úprava HE munice

Účelem této munice je především působit omezené množství poškození při zásahu pancíře bez probití, ale rovněž vyřadit jakékoliv protivníky, zbývá-li jim jen pár bodů života. Současně dokáže působit ničivá poškození velmi slabým cílům, jako jsou různá kolová AFV, ale i slabě chráněné části MBT, zejména v jejich zádních partiích. Podobnou roli má dnes ve hře i munice typu HEAT-MP. Postupem vývoje se tak mechanika HE munice stala trochu zastaralou, byť i ta si prošla několika změnami již v minulosti. Ty však vedly i k současnému stavu, kdy granáty HE vysokých ráží dokáží být fatálně zničující téměř proti každému cíli. Nové změny by proto měly vše vrátit do stavu, aby výkon této munice odpovídal jejímu zamýšlenému využití.

Od aktualizace 0.35 exploze vysoce výbušného HE granátu povede k jednomu z těchto tří výsledků:

Plná penetrace – při probití granátu dojde k maximálnímu poškození. Výpočet penetrace nebere v úvahu úhel, ale pouze nominální tloušťku zasaženého pancíře. Tohoto výsledku bude obvykle dosaženo, když je indikátor průniku zelený, což je běžné u velmi slabě pancéřovaných vozidel, jako jsou lehká AFV, případně dostatečně slabá místa ostatních vozidel. Granát projde pancířem a exploduje uvnitř vozidla, čím způsobí devastující škody.

Částečná penetrace – při částečném probití je výsledné poškození regulováno. Jedná se o situace, kdy tloušťka zasaženého pancíře překračuje základní penetraci HE granátu, ale pancíř je poškozen samotným výbuchem, který má schopnost prorazit do hloubky 250 až 350mm (v závislosti na granátu). K explozi dojde na povrchu vozidla a následné poškození je tedy důsledkem proražení pancíře výbuchem. V takovém případě střela způsobí 28% svého běžného poškození.

Žádná penetrace – neprobití bude mít za následek minimální poškození. Jedná se o situace, kdy je zasažený pancíř silnější než penetrace granátu či penetrace způsobená výbuchem. Granát nepronikne skrz a jeho exploze nemá dostatečnou sílu k proražení. V takovémto případě střela vždy způsobí jen 7% ze svého běžného poškození.

Další změny se dočká efekt samotného výbuchu na poškození modulů zasaženého vozidla. Cílem této změny je snížit výskyt situací, kdy střela explodující například pod vaším tankem vede ke zničení mnoha důležitých modulů vozidla či ke ztrátě členů posádky. Často ale i těch, kde to nedávalo smysl (například optika na střeše vozidla). Z toho důvodu se poloměr výbuchu sníží na 1 metr, v případě munice ráže 130mm a vyšší na 1,5 metru. Navíc bude změněna i samotná interakce mezi výbuchem a poškozením modulu.

Před aktualizaci 0.35 bylo poškození v celém rádiusu výbuchu prakticky stejné. Exploze vytvořila kulovou oblast o určitém poloměru a vše uvnitř bylo poškozeno, včetně modulů či členů posádky. To ale za současných okolností vede k výše uvedeným dopadům, kdy granáty velkých ráží působí devastující poškození, pokud explodují pod vozidlem nebo blízko nich. V aktualizaci 0.35 se proto tato mechanika změní a úroveň poškození bude závislá i od vzdálenosti centra výbuchu.

Změny HEAT-MP munice

V případě této munice je problém, že působí až příliš mnoho poškození i bez probití pancíře, což zejména u některých tanků s vysokou kadencí vede k nežádoucím dopadům na hru. Je to dáno hlavně tím, že na rozdíl od raket, které rovněž působí poškození bez probití, nemají granáty HEAT-MP žádnou nevýhodu (rakety přece jen trpí na různé okolnosti, jako soft-kill APS, rychlost letu, rušení navádění atd). Z toho důvodu se munice HEAT-MP dočká v prvé řadě snížení poškození při neproražení pancíře, a to cca o 30 až 35%. Rovněž se také zvýší vliv tloušťky zasaženého pancíře na výsledné poškození bez probití. Čím bude pancíř silnější, tím bude poškození nižší.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-tier-7-10-he-and-heat-mp-shell-changes

7 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • romino on 10. 3. 2021 at 0:33
    • Reakce

    Hlavne by mali zmenšiť jak pentraciu tak poškodenie na T15 aspoň o 30%

      • Iosifek on 10. 3. 2021 at 8:56
      • Reakce

      A to jako proč?
      T15 už byla nerfnutá nedávno, jak na časech dobíjeni raket, tak na průbojnosti „kulometu“.
      S naprostou většínou tanků ji jde v PvE přestřílet. Záleží jen na hráčích, zda s tankem něco dokáží nebo předvedou. To platí ne jen o T15, ale o čemkoli jiném.
      T15 v GO není žádná sláva a PvP je to samé.

    • romino on 10. 3. 2021 at 10:09
    • Reakce

    Za mna je PvP nuda, mám odohraných 100vky bitiek v PvP
    Ale PvE je podľa mna ovela zaujimavejšie … už to nie je PvE ako ho poznáme v začiatkoch. Za mna boti su lepši ako 90% hračov na publicu. AI su agresivnejši, vedia sa schovať za prekažku, vedia sa zamaskovať za dymovou clonou, sú ovela presnejsi v miereni na weakspooty, … ale to som už odbočil.

    Nevravím že T15 nejde ustrielať v PvEčku, ale všeobecne raketaci maju moc veľke poškodenie na výstrel.
    Nie raz sa mi stalo… ja (ALTAY) proti T15 v PvEčku, bol som si istý že mám vaňu schovanú za horizontom a aj tak ma ten sku***syn trafil rovno do municie a 3/4 hp preč 🙁

      • Iosifek on 10. 3. 2021 at 12:55
      • Reakce

      Už je nefly, tedy nepřímo, hodně místo nich teď jezdí koláky, např. Willk.

      Tak tobě připadají ti booti T15 silní a jsou na tebe proto oškliví. 😀
      Tomu se nechá bránit znalostmi a stylem hry.
      Ze znalostí jsou to třeba retrofity, arro, znalost map a aktivačních bodů:
      – retrofit – Zlepšené řízení PŘTS – přidává k ovladatelnosti raket 20%, ale slouží i k 50% odklonění raket. Tedy jako elektronické APS – můžeš to zkusit i na MBT i když tam nemáš rakety
      – agrro = program bota, na koho má útočit

      Styl hry:
      – můžeš to hrát jako campers, na spot – s MBT u noobů hojně rozšířené – co nejdál, abych nebyl vidět a co nejvýš, abych mohl střílet po celé mapě, a njlíp na minimapě ukazovat, kde mě to mají nasvítit
      – hrát druhou lajnu – schovávat se za tanky, překážky a pod. být stále v pohybu – dobré tak pro LT
      – rush – hrát kontaktně, vanu si „přikreješ“ tím, že na tebe zbraň nesklopí a být stále v pohyhu – vysoká orientace v situaci a náročnost na herní dovenosti

      Nejhorší je, někam si capnout a ani se nehnout. I na věžovém kroužku jsou wegspoty. Za pohybu je zpravidla ani boot netrefí. Dobrého hráče poznáš snadno, zpravidla jezdí dopředu, dozadu. Neposedí. 🙂

      • Iosifek on 10. 3. 2021 at 15:14
      • Reakce

      PS: Pokud to chceš vysvětlit lépe, kontaktuj mě ve hře. Mám jen podmímku, nainstlované TS3. Tj. verbální komunikaci.

        • Beeda2004 on 11. 3. 2021 at 3:51
        • Reakce

        soft kill aps, ale bohuzel nefunguje proti botum protoze rakety funguji stejne jak normalni vystrelyz bodu a do bodu b

      • Petronell on 14. 3. 2021 at 15:54
      • Reakce

      Třeba jsi měl zase nějakej sci-fi skin co tě nandnášel 🙂 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.