Velký nerf tanku CATTB již 19. prosince

Dne 19. prosince proběhne malá aktualizace hry a s ní přijdou i velké změny tanku CATTB, tedy hlavní odměny za aktuálně běžící Battle Path. Všichni jsme věděli, že tento tank, jak byl uveden do hry, je příliš silný. A jak se zdá, vývojáři si toho už také všimli. Úpravy tak na sebe nenechaly dlouho čekat, což je možná dobře, protože zatím tento tank ještě mnoho lidí nemá a tudíž je zhoršení jeho vlastností nebude tolik trápit.

Na jednu stránku je to škoda, protože dle prvotních testů na zkušebním okruhu vypadal tank CATTB opravdu slušně. Možná až moc. Ale faktem je, že jeho vlastnosti byly skutečně příliš silné a to hratelnosti zrovna dvakrát neprospívalo. Důvodem této chyby je, že vývojáři špatně vyhodnotili údaje z testování ještě před uvedením tanku do hry. Vypustit takto silné vozidlo nikdy nebylo jejich cílem, proto nyní musejí přijít k tomuto nepopulárnímu kroku a vlastnosti tanku oslabit. Pojďme se tedy podívat na to, jakým způsobem.

První změnou bude úprava pancíře, a to následujícím způsobem:

  • Tloušťka horního čelního plátu bude snížena o 100 mm
  • Střední část čelního spodního plátu bude zeslabena o 20 mm
  • Tloušťka dolní části čelního spodního plátu bude snížena o 100 mm
  • Prstenec pod věží bude oslaben o 20 mm

I po těchto úpravách bude pancíř tanku schopen nadále plnit svou roli, ale již ne vždy a proti všemu, tak jako doposud. Dále projdou úpravou samozřejmě i další parametry stroje, viz následující údaje:

  • Doba nabíjení kouřových granátů se zvýší z 10 na 30 sekund
  • Doba nabití celého zásobníku kouřových granátů se zvýší z 60 na 90 sekund
  • Čas nabití obou nábojů v hlavním děle se rovněž zvýší, a to z 15 na 20 sekund
  • Bonus za prostřelení silného pancíře bude snížen z 25% na 10%
  • Přesnost hlavního děla bude snížena z 0,119 na 0,127

Přestože palebná sáíla byla díky těmto změnám značně snížena, mělo by si vozidlo pořád zachovat jednu z největších rychlostí palby hlavním dělem a i přesnost zůstane stále na víc než dobré úrovni. To ale ještě není vše. Dalšími změnami tohoto vozidla totiž jsou:

  • Oprava chyby, kdy vozidlo omylem používalo vlastnosti mobility tanku Altay. Nyní dostane zamýšlené hodnoty, čímž jeho zrychlení bude zhruba o 10% pomalejší a celkově bude vozidlo o 20% méně agilnější
  • Modul „Improved Commander’s Sight“ již nebude poskytovat bonus 20 metrů k dohledu, ale jen 10 metrů
  • Efekt maskovacího bonusu modulu „Cooling System“ se sníží z 5% na 2%

Jak tedy vidíte, změny jsou to opravdu vcelku razantní a samotní vývojáři se za to všem omlouvají. I když to spousta z vás neslyší ráda, je asi pořád lepší přiznat chybu a opravit ji včas, než nechat ve hře nevybalancované vozidlo, které by do budoucna způsobilo mnoho problémů v hratelnosti. Doufejme, že to bude stačit a že další změny již nebudou potřeba.

Ostatní změny v aktualizaci:

  • Rebalanc tanku CATTB
  • Tato aktualizace odstraní podporu 32bit systémů a SD klienta
  • Opravena chyba, kdy nebylo možné splnit úkol Legend a HEAT King v Battle Path kampani, pokud došlo v bitvě k zapálení nepřátelského vozidla
  • Opraven problém s třetím tlačítkem myši
  • CATTB – opravena chyba způsobující náhodné explodování vozidla při respawnu v závěrečné kapitole American Dream
  • Leopard 2AX – Opravena chyba, kdy se jeho věž neodtrhla při výbuchu munice
  • QN-506 – Toto vozidlo nyní může mít ve vzduchu dvě rakety ATGM ve stejnou chvíli
  • QN-506 – Opravena chyba chování raket způsobující jejich mizení
  • Byl vylepšen vizuální model tanků Leopard 2AX, Stingray 2 a Challanger 2 ATDU
  • Přidán obsah související s vánočními svátky 2019

Aktualizace 0.30.5880 proběhne 19. prosince 2019 v 8:00 hodin. Herní server nebude dostupný po dobu 5 hodin, proto pokud zrovna plníte nějaké mise, raději jejich dokončení moc dlouho neodkládejte!

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/developer-diary-cattb-nerf

9 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Iosifek on 19. 12. 2019 at 9:04
    • Reakce

    Jj, všechny MBT je potřeba srovnat do jedné lajny, s názvem – ještě hratelný šrot.
    Sice chápu, že je těžké vybalancovat vozidla současně pro PvP a PvE, ale to co tady vývojáři předvádí je vrchol.
    Balanc dělají dle statistik, ne dle hratelnosti.
    Pokud chci splnit obtížný úkol ve Spec. Ops. tak si vezmu T15.

      • Najlvin on 19. 12. 2019 at 10:06
      • Reakce

      No ale zrovna v tomhle pripade je to na miste. Ten tank je rozhodne prilis silny. A bohuzel – vzhledem k mnozstvi hracu na serveru, natoz pak na testech, jim moc moznosti, jak balancovat tanky, nezbyva.

        • Iosifek on 19. 12. 2019 at 12:00
        • Reakce

        Najlvine, na tomhle konkrétním tanku jsem pochopil, co znamená „země, kde zítra znamená již včera“. Tenhle tank halasně nerfli ještě než se stačil dostat do hry. A teď znovu? Ne že by to asi nepotřeboval, ale bude z něj stejnej tuctovej šrot jako z Altaje.
        Příkladem je Challi tier 10. Přesně před rokem a 14 dny přišla aktualizace a všem MBT přidali cca150dmg na ránu. Challi byl před tím krásně hratelnej, připadl jsi si opravdu jako v tanku. On od 0.21, kdy dostal praseckej nef a byl s dírou velikosti víka od kanálu v místě průhledu řidiče, nehratelnej, dostal pár bufů, které mu tu díru konečně zalepily. Hrál jsem ho tak cca 2 měsíce a přišel na chuť zelné munici. Byl to krásně hratelnej a vyváženej tank. Pak mu přidali těch 200dmg a najednou byl OP, tak ho za 5!!! dní nerfli o 500dmg na ránu. Před tím měl poškození max. 1150dmg, přidali mu 200dmg, tedy 1350dmg, a nerf je součastných max 850dmg. Současně ho nerfli na reloadu, přidali mu 1s, ze cca 9,8s na 10,8s. Navíc mu ještě ten nerf zčubili, takže s tou zelenou municí, a o té píšu, jsi nepoškodil ani pásy. Oprava jim trvala 1,5 mesíce. Výsledek? Před tím celým cirkusem jsem s ním střílel cca 30k dmg/hru, teď s bídou 20k.
        Černej orel a Type? To je do samý v bledě modrym, akorát se to týká pancíře, ne děla.
        Když tedy čtu o součtu všech nerfů, tak to bude zase šrot.

        PS: Ta čísla jsou přibližný, z hlavy.

        1. To je problém těhle her – věčný balanc. Dokud budou do hry přidávat nové věci, nikdy s těmi úpravami neskončí. To ani nejde. Obávám se, že je to prostě nikdy nekončící proces. My do těch statistiky bohužel nevidíme, ale nějaké důvody k těm změnám evidentně mají. Pokud by bylo všechno v pořádku, neměli by důvod s tím hýbat. Největší průšvih je, že nelze balancovat stroje pro dva naprosto odlišné herní režimy (PvP a PvE), ale to je už zase na jinou debatu. Prioritně by se tanky měly balancovat pro PvP a na základě toho stavět PvE tak, aby to odpovídalo jejich parametrům. A to si právě myslím, že se snaží dělat.

          • Iosifek on 19. 12. 2019 at 16:04
          • Reakce

          Existuje tahle kniha:
          https://www.knihydobrovsky.cz/krev-pot-a-pixely-neuveritelne-turbulentni-pribehy-ze-zakulisi-tvorby-digitalnich-her-132983241
          Je tam i o Obsidianu a malá zmínka o AW.

          To, co mě rozum nebere, tak je to, že to vyvažují stylem „ode zdi ke zdi“. Buď je to OP, nebo nehratelnej šrot. Nic mezi. Žádná jemná práce.
          Když tanku nerfneš pancíř, a bude z něj papír, tak už to bude znát na výkonu dm, lidi ho budou hrát opatrněji, tedy další nerf na dělo třeba není potřeba. Jenže oni nerfnou i dělo a pro jistotu jak dmg, tak reload.
          Spousta věcí se nechá odvodit, jaký to bude mít dopad.

            • Beeda2004 on 19. 12. 2019 at 17:53

            ono takhle pracuje vic firem blizzardi ve wowku to delaji to stejny ze pridaji nejaky abilite 200% dmge pak to za tejden snizi o 400% pak zas pridaji 200% a takhle s tim hejbou dokud se nahodou netrefi a i tak pulka class byla nekolik datadisku nehratelna protoze stali zahovno

            s tim ATDU byl problem v tom ze ta munice byla proste rozbita prakticky kazdej tank mohls strelit kams chtel a probils ho at mel eru nebo cistej pancir poceste mu znicils celou posadku a podpalil vsechny komponenty a jestes mu dal ranu za 1300 se zapalem s reloadem kolem 9 vterin +- ten reload mu myslim nerfnuli dokonce 2x mam takovy tuseni a myslim ze i presnost dela a rychlost domerovani

            Dafy: jinak 490 byla nerfnuta tak 2-3 tydny zpetne snizili ji celni spodni armor a obratnost akorat se o tom nikde nepsalo

            • Najlvin on 20. 12. 2019 at 7:29

            Ono nam se to kritizuje, kdyz nevidime do zakulisi a jake ted pri tvorbe hry panuji podminky. Ja jsem v hernim prumyslu pracoval pres deset let a umim si dobre predstavit, jak narocny takovy vyvoj musi byt, natoz se zavdecit vsem. To snad ani nejde, vzdycky bude nekdo kritizovat. Tim nechci praci vyvojaru omlouvat, ale chci tim rici, ze to neni tak jednoduche, jak se na prvni pohled muze zdat. A vubec jim tu jejich situaci nezavidim. Na druhou stranu, dokud me ta hra bavi, jakoze fakt bavi, tak to moc neresim. Jedine, co bych uvital, aby se na to zamerili, tak je zlepseni hratelnosti po strance interakce vozidel s okolnim prostredi. Tady by si meli vzit priklad z WoT. No a samozrejme raklama…

    • Dafy on 19. 12. 2019 at 16:38
    • Reakce

    Ale že je totálně rozbitý Obj. 490, to nikoho netrápí. Čelně téměř neprostřelitelnej, pak lidi co ho mají, si dovolí cokoliv. A když ukáže bok, tak šance na probití je tak 50 na 50. Na ten se měli zaměřit také. Souhlasím, že CATTB mělo také silný čelní pancíř. Stačilo opravdu sundat trochu ten armor, ale takhle zprasit nerf děla? Kdo dojede Battle path, tak jakmile obdrží ten tank hned ho strčí do garáže někam do kouta chytat prach. 🙁

      • Najlvin on 20. 12. 2019 at 7:16
      • Reakce

      U te 490 bych to zase tak cerne nevidel. Ja na ni sice taky casto nadavam, ale uznavam, ze zase tak dobry stroj to neni. Velmi spatne se otaci a to v kombinaci s nemoznosti sklopit delo pres boky ten tank dost srazi. Ano, v urcitych situacich ma ten tank nesporne vyhody, ale to je ucel. Kazdy tank by mel mit nejakou prednost, aby v te dane situaci vynikal. Ale jakmile o tu vyhodu prijde – treba tim, ze se mu dostanes na bok – je ztraceny, protoze v tu ranu mas nad nim navrch ty. Nebo alespon vetsinou 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.