Ve vývoji: Vylepšená pěchota

Jak bylo již předem naznačeno, chystá se nám jedna velká úprava pěchoty, která rozšíří a svým způsobem i vylepší její možnosti. V současné době totiž pěchota funguje tak, že si ke střelbě zcela automaticky vybírá nejbližší cíl v dosahu, a to bez ohledu na šanci efektivního zásahu. Může tak klidně docházet k situacím, že bude střílet po těžce pancéřovaném MBT, které stojí čelně a jemuž tedy udělí jen minimální poškození, zatímco kousek za ním stojí třeba křehké AFV, tedy podstatně vhodnější cíl, jehož přítomnost pěchota ale zcela ignoruje. To se však v brzké době změní, nejspíše už v jedné z nadcházejících aktualizací.

Vývojáři se totiž rozhodli pěchotu vylepšit a dát hráči, který ji vysadí na bojiště, možnost určovat konkrétní cíl, na který se má zaměřit. V praxi to bude vypadat tak, že hráč ukáže zaměřovačem na požadovaný cíl a stiskne určenou klávesu (defaultně to bude klávesa V), čímž dá příkaz pěchotě, aby soustředila svoji palbu na takto určený cíl. Ten bude označen odpovídajícím křížkem pro soustředěnou palbu, a to tak dlouho, dokud nebude zničen, nezmizí z dohledu, neopustí dostřel pěchoty nebo dokud hráč stejným způsobem neoznačí jiný cíl.

Ve chvíli, kdy z některého výše uvedeného důvodu pěchota ztratí cíl svého určení, začne opět fungovat tak, jak je tomu dosud. Zaměří se tedy automaticky na nejbližší cíl a bude ve střelbě pokračovat bez ohledu na šanci jeho poškození. Vývojáři si od této nové funkce slibují, že pěchota tak dostane mnohem lepší, taktičtější využití v boji. Do budoucna se navíc chystají i další úpravy, které by hráčům mohly poskytnout nové možnosti, jak s pěchotou pracovat. Například její řízený přesun po bojišti pomocí podobného příkazu. To je ale jen hudba budoucnosti a prozatím není jasné, kdy se takovýchto dalších příkazů dočkáme.

Jak se vám nápad na udělování příkazů pěchotě líbí? Pěchota jako taková je mnohými hráči, zejména v PvP, sice vnímána celkem negativně. Na druhou stranu je to ale prvek, který dost výrazně odlišuje Armored Warfare od ostatních podobných her. A pokud navíc bude možné řídit její palbu či ji přesouvat z pozice na pozici pomocí příkazů, mohla by pěchota nabídnout podstatně zajímavější využití, než je tomu teď. Tak uvidíme, jak to celé dopadne. Jako nápad to nezní špatně a mně se to celkem líbí.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-directed-mechanized-infantry-fire

3 komentáře

    • romino on 9. 10. 2020 at 20:26
    • Reakce

    Za mna, tieto kraviny nepouživam môžu kludne VYMAZAŤ 🙂

      • EvilMatus on 10. 10. 2020 at 8:25
      • Reakce

      Ty to nepoužívaš, ale hráči čo hrajú AFV tak áno 🙂

    • Asid on 13. 10. 2020 at 20:35
    • Reakce

    Já též to používám a je leckdy jediná možnost solidního dmg. Jen tak dál.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.