Ve vývoji: Vizuální vylepšení vozidel

Jak už jsme v jednom z předešlých článků nakousli, součástí aktualizace 0.31 nebude jen nové sezóna Spirithaven, ale také různá vylepšení hry. A jedním z takovýchto vylepšení bude i vizuální úprava všech vozidel. Pojďme se teď proto podívat, co všechno tyto grafické úpravy přinesou a jak velkou změnu máme očekávat. Na oficiální stránce totiž o tomto tématu vyšel zajímavý článek plný různých informací a obrázků.

Vylepšení, na která se můžeme těšit, lze rozdělit na tyto tři hlavní části:

  • Nová kvalita vizuálních modelů u nových i některých starých vozidel
  • Vylepšení vizuálního vzhledu modelů pro všechna ostatní vozidla
  • Systém dynamického špinění vozidel v bitvě

Nová kvalita vizuálních modelů

Důvodem k těmto změnám je fakt, že modely tanků přidávaných v poslední době jsou mnohem propracovanější a hezčí. Stačí se podívat na nedávno ohlášená vozidla, která přijdou do hry současně se sezónou Spirithaven. Tyto modely mají mnohem větší množství polygonů, textury ve vysokém rozlišení a lepší shadery, což spolu dohromady vytváří úžasný výsledek. Naproti tomu ale ve hře najdete mnoho starších vozidel, která tak pěkná a propracovaná nejsou. A právě na ty by se vývojáři rádi zaměřili a jejich vizuální kvalitu postupně zlepšili.

Nepůjde přitom jen o úpravy textur či shaderů. Do budoucna by se některé opravdu špatné modely tanků měly dočkat kompletního přepracování. Příkladem za všechny je nechvalně známý T-72B, jehož vizuální model v porovnání s ostatními tanky vypadá opravdu tragicky. Proto nový přepracovaný model dostane jako první, a to už nyní v nové sezóně. A stejné změny se dočkají i všechna ostatní vozidla, která používají toto vozidlo jako základ, například polský T-72 Wilk. Úpravy tohoto rozsahu jsou samozřejmě ale mnohem náročnější, proto nečekejme, že se těchto změn dočkáme u všech starých vozidel najednou. Půjde spíše o dlouhodobý proces.

Ohledně takto razantních změn modelů tanků, jako je právě případ T-72B, je dobré zmínit, že vývojáři před nedávnem na svém discord serveru uspořádali anketu na téma, která další vozidla by jste chtěli vidět takto přepracovaná mezi prvními. Dle očekávání byl nejčastěji zmiňovaný tank T-80U, ale objevila se i další vozidla, například tanky řady Abrams či Leopard. Ty budou vylepšovány v budoucnu, jeden po druhém. I když popravdě, zrovna Leopardi ani T-80U nemají modely zrovna špatné. Každopádně každá změna k lepšímu bude fajn.

Vizuální vylepšení pro všechna vozidla

Součástí aktualizace 0.31 nebudou jen nové modely tanků či opravy konkrétních chyb. Vylepšení vzhledu se dočkají i všechna ostatní vozidla ve hře, a to díky optimalizaci vykreslovacího algoritmu, který umožní lepší kvalitu textur i detailnější zobrazování na větší vzdálenosti – a co je hlavní, bez ztráty FPS. Rovněž dojde na úpravu metody vkreslování povrchu vozidla, včetně výpočtu kovových odlesků a texturových masek. Díky tomu teď budou všechny modely vozidel vypadat mnohem realističtěji. Viz následující obrázky.

Cílem těchto plošných změn, které se promítnou na všechna vozidla – tedy i na ta, která jsou ve hře už od samého začátku – je snaha, aby tato vozidla vypadala více jako bojové stroje. Vývojáři tím reagují na častou zpětnou odezvu od hráčů, kteří si stěžovali, že modely některých tanků ve hře vypadají příliš plasticky. Od aktualizace 0.31 by tomu tak již být nemělo.

Systém dynamických nečistot

Spolu s výše zmíněnými vylepšeními se nám v aktualizaci 0.31 do hry také dostane již zmíněný systém dynamického špinění tanků v bitvě. Jedná se o celkem populární grafickou funkcionalitu, kterou můžete znát i z jiných her. Samozřejmě je to jen vizuální efekt, který se nijak do hratelnosti nepromítne. Ale zase se jedná o malý krůček k větší realističnosti. V praxi by to mělo fungovat tak, že při jízdě po nezpevněném terénu se všechna vozidla budou postupně zanášet špínou (blátem, pískem nebo sněhem). Jak to bude vypadat přímo ve hře, to se můžete podívat na následujícím videu. Možná je jen trochu škoda, že se tank po projetí vodou neočistí. Ale toho se třeba dočkáme časem.

Teď si někteří z vás možná říkáte, že všechna tato grafická vylepšení jsou nepodstatná a že je potřeba řešit důležitější problémy, kterými hra trpí. Samozřejmě máte v jistém směru pravdu. Na druhou stranu je ale potřeba si uvědomit, že i vizuální stránka hry je stejně důležitá. Pokud má totiž hra oslovit nové hráče, je nutné, aby i v tomto směru držela krok se současnými trendy, nebo se o to v rámci svých možností alespoň snažila. Buďme tedy rádi za jakákoliv vizuální vylepšení, která posunou hru o kousek dál a učiní ji tak atraktivnější. A nutno podotknout, že to zatím vypadá slibně. Snad se letos dočkáme ještě dalších podobných změn, například co se herního prostředí týče. I to by totiž potřebovalo vizuálně vylepšit.

Všechny tyto změny si již brzy budete moct vyzkoušet na veřejném testu!

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-visual-improvements-update-031

1 komentář

    • lordsnich on 1. 2. 2020 at 21:23
    • Reakce

    Super konečně se začíná alespoň trochu pracovat na grafice , kterou AW potřebuje zlepšit .
    Sic toho není mnoho ale mohl by to být dobrý začátek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.