Ve vývoji: Tank M48 GUA-8 a nová třída zbraní

Vzpomínáte si na článek o vozidlech programu DIVAD, který jsme tu zveřejnili před časem? Tak dnes vývojáři trochu poodhalili oponu a rozpovídali se o prvním z těchto strojů, který by nám měl již brzy přijít do hry s aktualizací 0.30. Jedná se o experimentální vozidlo M48 GUA-8 vyzbrojené rotačním kanónem ráže 30 mm s kadencí až 4000 ran za minutu a bude součástí nabídky Oskara Faradaye, jehož specializací jsou právě podobné prototypové stroje.

Ač se to někomu může zdát neuvěřitelné, tento stroj je skutečný. Navrhla jej americká společnost General Electric v rámci programu DIVAD, byť vývoj nikdy nepokročil do fáze výroby. To se ale netýká samotné výzbroje. Rotační kanón GUA-8 Avanger, vyvinutý v 70. letech, je všem jistě moc dobře známý. Disponovaly jím totiž především letadla typu A-10 Thunderbolt II. Ne náhodou se o ní mluví jako o zbrani, kolem které bylo postaveno letadlo.

V Armored Warfare bude M48 GUA-8 stíhač tanků na X. úrovni a bude vyzkoumatelný z vozidla TTB, které jsme vám představili minulý týden v jednom z předešlých příspěvků. Protože půjde o vozidlo postavené na základě tanku M48 s upravenou věží, jeho pancéřová ochrana nebude příliš efektivní a ochrání vás spíše před slabšími autokanóny. Navíc vozidlo bude relativně pomalé, pomalejší než většina MBT na vyšších úrovních.

Ovšem tam, kde ztrácí vozidlo na ochraně a pohyblivosti, získává na své unikátní výzbroji. Úctyhodná kadence, která bude pětkrát vyšší než u výzbroje vozidel řady Terminátor, jistě vzbudí zasloužený respekt. V aktualizaci 0.30 tak do hry přibude nová třída zbraní – rotační kanóny, které umožní nejvyšší rychlost střelby. Nicméně za účelem vyvážení této palebné síly dostanou rotační zbraně nový herní mechanismus, a tím bude jejich přehřívání.

V praxi to znamená, že čím déle budete s rotačním kanónem střílet, tím více se vám bude zahřívat. Jakmile hodnota přehřátí dosáhne kritické hranice, zbraň se přehřeje a pro další palbu tak bude nutné nějakou dobu počkat, aby opět vychladla. Navíc než vůbec budete moct s takovouto zbraní ve hře vystřelit, počítejte s tím, že bude potřeba určitý čas k tomu, aby se zbraň roztočila do požadovaných otáček. Toto opatření je samozřejmě dalším opatřením k vyvážení tak mohutné palebné síly, kterou rotační zbraně budou představovat.

Posledním a hlavním rozdílem této nové výzbroje oproti klasickým autokanónům, které již ve hře jsou, bude způsob penetrace a udělování poškození. Ve skutečnosti jen málo povrchů dokáže odolat takovému krupobití střel a i ty nejsilnější pancíře pod mohutnou palbou ztrácejí integritu. Proto AP náboje rotačních zbraní v Armored Warfare budou působit poškození i v případě, že daný cíl nepenetrují. Toto poškození bude samozřejmě závislé na tloušťce pancíře, tudíž čím silnější jej cíl má, tím bude udělené poškození menší. A od určité hranice nebude docházet dokonce k žádnému poškození.

Pojďme se ale vrátit ke stroji M48 GUA-8 a jeho zbrani. Avanger bude mít dva režimy střelby – vysoké otáčky a pomalé otáčky. Oba režimy budou střílet jeden typ nábojů, a to PGU-14/B s jádrem z ochuzeného uranu. Vlastnosti jsou následující:

  • Poškození na výstřel: 25 bodů
  • Penetrace: 170 mm

Speciální vlastnosti:

  • Ochuzený uran – šance na zapálení nepřátelského cíle
  • Rotační kanón – náboje působí poškození, i když nepenetrují

Režim vysokých otáček bude pracovat při 4200 otáčkách za minutu, ale před přehřátím bude zbraň schopna vystřelit pouze 130 nábojů. Pokud se zbraň přehřeje, její opětovné zchlazení na normální úroveň bude chvíli trvat. Tento režim střelby bude proto určen pro situace, kdy je nutné v krátké době rychle a efektivně zneškodnit nějaké vozidlo.

Režim pomalých otáček bude pracovat jen při 2100 otáčkách za minutu a umožní vám střílet delšími dávkami (až 8 sekund do přehřátí). Během této doby budete schopni nastřílet přibližně 7000 bodů poškození, čímž dosáhnete průměrného poškození za minutu 52000. Toto číslo je samozřejmě pouze teoretické, neboť vlivem přehřívání se poškození udělené za minutu sníží přibližně na hodnotu 20000. I tak je to ale stále úctyhodné číslo.

V obou režimech střelby bude zbrani přibližně půl sekundy trvat, než vystřelí, neboť se nejprve musí roztočit do požadovaných otáček. Berte prosím ale na vědomí, že se stále jedná jen o návrh, jak by vývojáři chtěli vozidlo ve hře nastavit. Veškerá čísla a vlastnosti jeho výzbroje se ještě budou měnit na základě podrobného testování.

Jak asi správně tušíte, střelba takovouto kadencí za pohybu nebude zrovna moc přesná, byť při statické střelbě bude celkem slušná. Nicméně čím delší palba, půjde ruku v ruce s přehříváním zbraně přesnost dolů. Na druhou stranu, jako protiletadlový systém bude M48 GUA-8 vybaven velmi rychlým otáčením věže, což vám umožní zasáhnout i ty nejrychlejší cíle, aniž byste při otáčení věže ztratili přesnost.

Stručně řečeno, máme tu poměrně křehké vozidlo bez ochrany proti raketám nebo kanónům, ale schopné ve velmi krátkém čase vyprodukovat obrovské množství poškození. Stejně jako ostatní vozidla od Oskara Faradaye bude i toto vozidlo vyžadovat hodně přemýšlení a taktiky, aby bylo v bitvách úspěšné. Jeho náboje mají relativně malou penetraci, což ho činí nebezpečným především pro lehce pancéřovaná vozidla či nepozorná MBT s nekrytými slabinami. Čelně proti bitevním tankům ale velmi rychle ztrácí svůj potenciál.

Ať už se vám tento stroj líbí nebo ne, vypadá to, že se nám do hry dostává další unikátní vozidlo, navíc opatřené zcela novou herní mechanikou rotačních kanónů. A to už si asi mnozí z vás mysleli, že nás vývojáři už nemají čím překvapit. Opak je ale pravdou. Je to další zvláštnost Armored Warfare, která ho odliší od jiných podobných her. Co na to říkáte? Těšíte se, nebo z toho máte obavy?

Zdroj: https://aw.my.com/gb/news/general/development-m48-gau-8

1 komentář

    • VojcekCZ on 21. 8. 2019 at 13:09
    • Reakce

    Pěkný článek, jsme zvědavý jak to nakonec bude vypadat ve hře. Každopádně jakmile má něco slabý pancíř tak je téměř zaručeno ze ten stroj bude ale neskutečně trpět hráč téměř nesmí dělat chyby takže si nedokážu spojit malou pohyblivost s nízkým pancéřováním a navíc ten pofiderní gun ? Navíc jak se to dělo bude chovat na dálku to ani nechci vědět ten tank bude tak akorát na vysypani jednoho AFV a zpět do garáže 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.