Ve vývoji: SBS Pindad

Jak už jsme naznačili včera, další odměnou v chystané kampani Battle Path bude poměrně neznámý indonéský stroj s názvem SBS Pindad. Toto vozidlo bude po japonském tanku Type 74 a severokorejském Seon’gun-915, o nichž jsme zde psali již dříve, v pořadí třetím odměnovým vozidlem s plnohodnotným prémiovým statusem. A nutno podotknout, že už ze samotných obrázků vypadá více než zajímavě. Pojďme si tedy něco málo říci o jeho historii i parametrech a o případném zpracování ve hře, ať se dozvíme trochu víc.

Původ a parametry vozidla

V podstatě se jedná o platformu SBS vyvinutou společností Pindad, což je největší indonéský výrobce obrněné techniky. Tato platforma byla sestrojena pro Indonésii a oficiálně je označována jako lehký tank. Vývoj lze datovat někdy na začátek roku 2010, přičemž některé první prototypy v různých konfiguracích se na veřejnosti objevily již v roce 2014. Varianta vybraná pro hru je vůz s označením MLRS vyzbrojený vícenásobným odpalovačem raket o průměru 122mm.

Tato platforma vychází z francouzského vozidla AMX-VCI APC, který byl zase vyvinut z lehkého tanku AMX-13. Je to důsledek toho, že AMX-VCI (někdy také označovaný jako AMX-13 VCI) byl do Indonésie hojně vyvážen, a to především v 60. letech 20. století v počtu přibližně 200 kusů. I když se jedná o zastaralá vozidla, zdá se, že řada z nich je stále v provozu. Přece jen se nejedná o vozidla navržená pro dlouhodobé střety, ale spíše o vozidla k přepravě pěchoty na bojiště.

Indonésané trup tohoto vozidla buď kompletně přepracovali, nebo si ho vzali jako základ a zkonstruovali si svůj vlastní. Ve své základní podobě platforma nenese žádné zbraně, nebo je pouze opatřena autokanónem ráže 20mm. Nejatraktivnější variantou této platformy je ale výše uvedená verze s odpalovacím zařízením pro rakety, obsahující 16 vysoce výbušných R-Han raket. Každá z těchto raket o průměru 122mm váží přibližně 60kg a má dostřel 35km.

Samostatná platforma SBS váží zhruba 10 tun, zatímco její bojová hmotnost je 13 tun (varianta s odpalovačem raket je o něco těžší, váží přibližně 15 tun). V této variantě tvoří posádku tři muži (řidič, velitel a střelec), nicméně oficiální číslo je 10 mužů (vozidlo je totiž schopné přepravovat i pěchotu). Délka je 5,68 metrů, šířka 2,77 metrů a výška 1,98 metrů (bez odpalovacího zařízení). Vozidlo je pak poháněno šestiválcovým, vodou chlazeným naftovým motorem o výkonu 250 koní neznámého typu a může dosáhnout rychlosti až 70 km/h. Některé zdroje ale uvádějí výkon větší, až 450 koní.

Vozidlo v Armored Warfare

Ve hře Armored Warfare bude SBS Pindad prémiové vozidlo třídy AFV na VIII. úrovni a bude kombinovat vlastnosti dvou populárních strojů, známých zejména mezi kvalifikovanými hráči. Jedná se o vozidla MTLB S-8 díky své masivní raketové salvě a Swingfire pro parabolickou dráhu letu střel, umožňující střelbu přes překážky. Než se však podíváme na podrobnější parametry, berte prosím na vědomí, že níže uvedená data jsou zatím jen předběžná a že se mohu v průběhu testování ještě měnit.

Jak už asi správně tušíte, pancíř rozhodně nebude silnou stránkou tohoto stroje. Vlastně by se dalo říci, že žádný mít ani nebude. Ochrání vás sotva před palbou z kulometu. Ale účel tohoto vozidla není hrát v předních liniích, ale podporovat své spojence z bezpečné vzdálenosti. K tomu navíc bude disponovat i slušnou mobilitou. Rozhodně lepší, než má MTLB S-8. Je to hlavně díky kombinaci nízké hmotnosti a výkonného dieselového motoru s výkonem 450 koní. Proto bude vozidlo schopné dostat se na důležité pozice vcelku rychle.

Co vás ale asi bude zajímat nejvíce, tak je jeho palebná síla. Na tento aspekt vozidla se tu podíváme trochu podrobněji, protože bude zcela jedinečný. SBS Pindad je vyzbrojen výkonným raketovým systémem, který bude odpalovat vysoce výbušné rakety ve smrtících salvách. Nominální rychlost střelby bude 200 ran za minutu, takže vozidlo bude schopné každou sekundu vypálit 3 ze svých 16 raket. Přitom průměrná hodnota poškození na jeden zásah by se měla pohybovat kolem 320 bodů, což znamená, že potenciál plně nabitého odpalovače bude cca 5000 bodů poškození.

Ale to ještě není vše. Na rozdíl od MTLB S-8 budou rakety létat obloukem, takže při vhodném výběru místa bude možné střílet přes překážky tak, aniž by nepřítel mohl opětovat palbu. Tato schopnost učiní SBS Pindad neuvěřitelně účinným v určitých situacích, ale současně i jedinečným v rámci hratelnosti. Nicméně zbraňový systém bude mít i některé vážné nedostatky, aby se nestal zase příliš silným a toxickým vůči nepřátelským hráčům.

V prvé řadě, rakety jsou typu HE, takže nebudou příliš účinné proti čelnímu pancíři bitevních tanků a budete si tudíž muset pečlivě vybírat cíle. Jinak totiž vyplýtváte vzácnou munici na nepřátele, které jen stěží dokážete poškodit. Za druhé, jakmile celý zásobník raket vyprázdníte, bude opětovné nabití trvat déle než 30 sekund, což je velmi dlouhá doba, po kterou je vozidlo bez jakékoliv obrany.

Největší nevýhodou ovšem bude to, že díky obloukové dráze letu poletí rakety ke svému cíli podstatně delší dobu, než je u podobných střel zvykem. Proto bude zaměření rychle se pohybujících vozidel poměrně obtížné. Vaše palba nebude také moc účinná na krátké vzdálenosti. Vozidlo bude navíc schopné zaměřovat jen v odstřelovacím režimu, takže zaměřování přes překážky bude vyžadovat určitou míru dovedností a pečlivý výběr pozice.

A v neposlední řadě, vzhledem ke způsobu zaměřování a vysokým obloukům při letu raket, bude dostřel tohoto vozidla značně omezen. Nebude schopno vystřelit na vzdálenost větší než 500 metrů. Rovněž stojí za zmínku, že SBS Pindand bude mít také relativně nízkou hodnotu maskování, způsobenou svojí velikostí. Nemluvě o tom, že tak nepřehlédnutelná salva při střelbě raket vozidlo ihned prozradí, i když bude někde v klidu stát.

Celkově vzato, bude se jednat o podpůrné vozidlo, které bude vyžadovat velmi pečlivé hraní a plánování. V určitých situacích, například při střelbě do úzké oblasti, když je zamaskováno, vynikne jeho potenciál být naprosto smrtící. Bude také užitečný při dislokaci některých otravných stacionárních cílů, které by jinak byly docela obtížně řešitelné. Ale při hraní tradičním způsobem, typickým pro většinu AFV ve hře, to povede k jeho rychlému zničení.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-sbs-pindad

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.