Ve vývoji: Lehký tank Harimau

Před pár dny jsme vás tu informovali o prvním z nových vozidel, která nám v brzké době přijedou do hry, pravděpodobně již v aktualizaci 0.31. Zatímco jsme se minule zaměřili na Type 16 MCV, dnes se podíváme na další vozidlo. Tím je Turecko-Indonéský lehký tank Harimau (Tygr) vyvinutý společností FNSS.

Harimau je stroj vyvinutý na základě požadavků Indonéské republiky s cílem nahradit zastarávající vozidla typu Leopard 2, AMX-13 a Scorpion 90. Vzhledem k faktu, že se Indonésie rozprostírá na několika ostrovech s terénem zahrnujícím hory i těžko prostupné džungle, byl kladen velký důraz především na mobilitu, možnost snadné přepravy i schopnost operovat v těch nejtěžších podmínkách, jaké si lze pro obrněnou techniku představit. Dalším kritériem byla samozřejmě také cena, protože Indonésie není zrovna nejbohatší zemí.

Díky turecké spolupráci v rámci programu vývoje moderního středně těžkého tanku, která byla navázána v roce 2015, byl postaven první prototyp s označením Kaplan MT. Ten byl poprvé představen na začátku roku 2017 během veletrhu IDEF 2017. O rok později bylo vozidlo již testováno Indonésany a následně přijato do služby pod jménem Harimau. Zajímavostí je, že zatímco korba vozidla je vyrobena z oceli, věž je vyrobena z hliníku (se stejnou úrovní ochrany). Důvodem je, že tank používá komerčně dostupnou věž Cockerill 3105 spolu s vlastním zbraňovým systémem a elektronikou. Toto řešení umožňuje výrobci udržovat nízkou cenu i hmotnost vozidla.

Harimau váží 32 až 35 tun v závislosti na aktuální konfiguraci a jeho posádku tvoří tři muži (velitel, řidič a střelec). Základní pancéřování tvořené z ocelových kompozitů dosahuje ochrany STANAG 4569 úrovně 4, a to z jakéhokoliv úhlu. Odolává tedy kulkám do ráže 14,5 mm. Úroveň ochrany ale lze navýšit až na úroveň 5, čímž by vozidlo mělo odolávat i autokanónům ráže 25 mm. Zjevnou nevýhodou je ovšem chybějící ochrana klasického tanku. Buď je však preferována nízká hmotnost, nebo mnoho pancíře. Nelze mít zkrátka oboje současně.

Vozidlo je proto vybaveno dalšími ochrannými systémy, jako odpalovače kouřových granátů ráže 40 mm, automatický hasící systém či výkonné chlazení s ochranou NBC. Kromě toho je díky speciálnímu tvaru spodní části vysoce odolné proti minám do 10 kilogramů a navíc jej lze dále vylepšovat pomocí různých modulů. Například tureckým PULAT APS systémem, laserovým varovným systémem, systémem detekce směru příchozí palby či systémem IFF.

Mobilitu zajišťuje konvenční, ale poměrně robustní odpružení spolu s šestiválcovým dieselovým motorem Caterpillar C13 o objemu 12,5 litru a výkonu 520 koňských sil. Výkon lze navíc zvýšit až na 711 koní. Vozidlo je dále opatřeno automatickou převodovkou Caterpillar Allison X300. Společně umožňují dosažení rychlosti až 70 km/h nebo vyšší, v závislosti na aktuálních vylepšeních.

Co se týče výzbroje, je vozidlo vybaveno automaticky nabíjeným kanónem ráže 105 mm Cockerill, i když v tomto případě bez komerčně nabízené možnosti Falarick ATGM. Tato zbraň je plně stabilizovaná a nabíjená ze zásobníku ve věži s kapacitou 12 nábojů. Základní rychlost střelby je osm ran za minutu a lze používat nejen všechny standardní náboje NATO ráže 105 mm, ale i speciální vlastní munici M1060CV APFSDS schopnou prostřelit až 560 mm silný pancíř na 2 km. Díky konstrukci vozidla lze hlaveň zbraně zvednout o 42° nahoru a 10° dolů.

Zbraň je ale jen polovina úspěchu. Další důležitou součástí výzbroje je pokročilý zaměřovací systém. Harimau má v tomto směru špičkové možnosti, neboť jeho systém řízení palby je na vysoké úrovni a je opatřen nejrůznější optikou včetně termokamer. Velitel má navíc přístup k panoramatickému snímání bojiště zachovávající dokonalý přehled o situaci v okolí vozidla.

V souhrnu jde o velmi schopný vůz, byť spadá do kategorie lehkých vozidel a tudíž jeho ochrana nenabízí tolik bezpečí, jako mnohem pancéřovanější a těžší MBT. V roce 2019 Indonésie údajně nakoupila již 18 těchto strojů, přičemž další jsou na cestě. Zdá se, že pro Indonésany je to výhodný obchod a pro výrobce v jistém smyslu také. Turecko se totiž již delší dobu sanžilo na trhu prosadit jako vývozce zbraní. A Harimau je v tomto důležitým krokem, protože se jedná o první oficiální vývozní smlouvu v tomto prestižním odvětví. Jen málo národů se může pochlubit takovýmto úspěchem.

Tolik tedy ke skutečnému Harimau. Nyní se pojďme podívat na to, jak tento tank bude vypadat přímo v Armored Warfare a co nám na virtuálním bojišti nabídne. Ve hře se bude tento stroj nacházet na VIII. úrovni a půjde o standardní vyzkoumatelné vozidlo. Vyzkoumat jej bude možné ze stroje Type 16 MCV, o kterém jsme si tu psali minule. Obě tato nová vozidla budou podle aktuálních informací součástí technologického stromu Francine De Laroche, přičemž cesta na ně půjde z C13 TUA. Původně plánovaný nový dealer byl zrušen. Majitelé C13 TUA si tak budou moct vybrat mezi cestou na Leclerc Prototype nebo Type 16 MCV a z něj tak pokračovat na Harimau.

Harimau bude typickým lehkým tankem. Rychlý, vysoce pohyblivý a silně vyzbrojený. Bude vhodný hlavně pro podpůrný boj, ale i pro drzý agresivní herní styl. Jeho ochrana samozřejmě nebude velká, protože díky slabému pancéřování odolá jen autokanónům menších ráží. Bude ale disponovat některými dalšími ochrannými systémy, které mu pomohou v přežití. V tomto případě systémem hard-kill APS PULAT, vylepšenou údržbářskou sadou pro rychlejší opravy interních modulů a automatickým hasicím přístrojem, který uhasí požár okamžitě bez ohledu na to, zda máte instalovaný spotřební materiál na hašení.

Největší předností tohoto tanku pak bude mobilita a palebná síla. Díky lehké hmotnosti a motoru o výkonu 520 koní, který bude možné vylepšit na 711 koní, dosáhne vozidlo rychlosti až 78 km/h. Navíc bude vozidlo rovněž vybaveno hydraulickým odpružením podvozku. Výkonný kanón zase zajistí dobrou obranu proti nepřátelským strojům. Jeho skutečná síla bude konkrétně spočívat ve schopnosti během krátkého času vyprodukovat obrovské škody. Stejně jako skutečný tygr bude velmi nebezpečným protivníkem.

Zbraň ráže 105 mm, automaticky nabíjený kanón Cockerill CT-CV, bude možné sklápět a zvedat v rozsahu -10° až +42°. I ve své základní podobě bude mít mechanismus Ready Rack se čtyřmi náboji, které bude možné vystřelit relativně rychle za sebou (3 sekundy mezi výstřely). Munici budou tvořit buď náboje HEP s penetrací 315 mm nebo APFSDS s penetrací 530mm. V tomto směru bude navíc možné palebnou sílu vylepšit výzkumem lepších nábojů APFSDS s penetrací 600 mm, systému rychlejšího nabíjení o 5%, vylepšeného zaměřování o 20% či vyššího dohledu o 25 metrů.

Ale to není vše. Jakmile výše jmenovaná vylepšení vyzkoumáte, budete mít možnost si vybrat ještě ze dvou dalších zlepšení. Výběr bude potřeba dobře zvážit na základě vašeho herního stylu. Buď si budete moct zvýšit počet nábojů v zásobníku na 6, nebo snížit dobu jeho nabíjení o 80%. A k tomu budou na výběr i dvě aktivní schopnosti. Rapid Fire, která po omezenou dobu zvýší rychlost střelby za cenu přesnosti, či Override, zvyšující na omezenou dobu zrychlení, maximální rychlost a otáčení vozidla.

Jak se zdá, Harimau zatím vypadá na velmi zajímavé vozidlo. Celkově vzato půjde stále o relativně křehký stroj, při jehož hraní bude nutné dbát nejvyšší opatrnosti. Na druhou stranu však v dobrých rukách dokáže napáchat velké škody. Správnou strategií bude vybrat si osamělého nepřítele, sledovat ho, vyčkat na vhodnou příležitost a poté udeřit se vší silou. Díky volitelným vylepšením bude ale druhou možností i aktivní průzkum bojiště a odhalování nepřátel. Nejvíce bude vozidlo ovšem vynikat v náhlých a rychlých úderech na blízko a jeho opětovný úprk do bezpečí.

Jak se vám nová vozidla zatím líbí? Mimochodem, na přiložených obrázcích si mimo jiné můžete prohlédnout i podobu nové garáže. Je asi celkem jasné, že nová sezóna nás zavede na vzdálený východ, nejspíše do Japonska!

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-harimau

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.