Rozhovor se Silentstalkerem pro Awečko.cz

Vážení čtenáři, dnes tu pro vás máme obsáhlý rozhovor se Silentstalkerem, který se přímo podílí na rozvoji hry Armored Warfare. Ostatně, mnozí z vás jste nám posílali své dotazy, ať je sem zařadíme. A sešlo se jich nakonec opravdu dost. Dostane se tak nejen na hru samotnou, ale i na vývoj, současný stav, její budoucnost a další. Doufáme, že zde najdete odpovědi na vše, co vás ohledně naší oblíbené hry zajímá. A pokud ne, tak nám to napište dolů do komentářů a my to třeba někdy příště zařadíme do dalšího rozhovoru.

Ještě než začneme, chtěl bych ti osobně za naši redakci a čtenáře poděkovat, že jsi ochotný zodpovědět následující otázky. Je mi jasné, že to nebude nic snadného. Stejně tak si jsem vědom, že s určitou částí naší komunity nemáš zrovna nejlepší vztahy. Snad ale následující řádky trochu pomohou ostatním pochopit, že vývoj takovéto hry není snadný a že jste často nuceni k nejrůznějším kompromisům. Mluvím z vlastní zkušenosti, protože i já do nedávna pracoval v tomto odvětví. Dělat v dnešní době úspěšné hry opravdu není vůbec jednoduché…

Nicméně, pojďme se vrhnout na otázky.

Většina hráčů Armored Warfare tě zná jako Silentstalkera. Málo kdo z nich ale ví, co vlastně děláš. Můžeš nám tedy nejprve prozradit, co v My.com zastáváš za funkci?

V My.com již žádnou, jelikož Armored Warfare pod My.com už nepatří. Celkově ale nyní zodpovídám za chod západní větve hry ve většině aspektů.

Možná by bylo dobré hned na začátku také zmínit – aby čtenáři lépe pochopili, proč hra není dokonalá a proč i po těch letech otevřené bety má stále své mouchy – kolik v současné době na jejím vývoji pracuje lidí. Myslím, že asi každému je jasné, že ani zdaleka nemá Armored Warfare takové vývojářské zázemí a rozpočet, jakým disponují jiné podobné hry, které jsou známější. Mohl bys nám tedy o současné situaci prozradit víc?

Tým je velký dostatečně a skládá se z několika desítek lidí. Velikosti a kategorii projektu je naprosto adekvátní a odpovídá svou velikostí běžnému standartu. Jsou MMO produkty, které mají tým podstatně větší, ale i menší. Současný tým zvládá opravovat chyby (viz. celá řada patchů každou sezonu) i pravidelně přidávat nový obsah do hry (nyní usilovně pracujeme na apdejtu 0.30).

Další z věcí, která se přímo nabízí, je to, jak to v současné době vypadá s hráčskou populací ve hře. Globální server na čas vyřešil nedostatek hráčů. Je ale zjevné, že hráči dál rapidně ubývají a už nebude odkud je brát. Teď není nic neobvyklého čekat na PvP bitvu několik minut, a to i ve špičce! V jakých číslech se hráčská základna Armored Warfare aktuálně pohybuje a jsou v plánu nějaká opatření, která čekací doby zkrátí?

Tento dojem je opět mylný a ani část o minutových čekáních na bitvu ve špičce není přesná. Hráči naopak přibývají, naše čísla jdou nahoru. Nikoliv řádově, ale jdou. Přesné počty bohužel sdělit nemohu, ale jsou poměrně vysoké, ačkoliv většina hráčů pochopitelně hraje v evropských časech a v noci v PvP bývá pusto. Podobný problém ale mají i jiné hry této kategorie, zejména v čase dovolených, kdy byl výše zmíněný dotaz položen. Léto je paradoxně tím nejhorším obdobím.

S předchozí otázkou souvisí i následující dotaz. Co reklama? Je nějaká propagace hry v plánu, nebo se vývojáři definitivně rozhodli nechat hru umřít? Když jde člověk na YouTube, je to samá reklama na WoT či WT. Ale na AW ani jedna. Přitom přísun nových hráčů je pro přežití hry životně důležitý. Často jste uváděli důvod, že chcete počkat, až bude hra v lepším stavu. Ale jak dlouho ještě chcete čekat? Vždyť už teď je pomalu pozdě.

No a co třeba takto? Viz odkaz. Každopádně propagace hry probíhá, což se projevuje i na výše zmíněných stoupajících číslech.

Počet hráčů ve hře je bohužel největší a dlouhodobý problém Armored Warfare, což samozřejmě trápí každého, kdo tu hru hraje a má ji rád. Jde totiž o její budoucnost. Nemluvě o tom, že jsou tu i lidi, kteří do hry investovali nemalé prostředky. Můžeš nám tu tedy ještě říci, co dalšího vývojáři dělají pro udržení hráčů ve hře a nalákání těch nových? Pokud vůbec něco dělají.

Už bylo zmíněno. Propagace (v rámci možností, samozřejmě nelze čekat televizní reklamy a další až nesmyslně nákladné projevy), plynulý přísun nového kvalitního obsahu a samozřejmě opravy chyb, komunikace s hráči atd.

V souvislosti s nedostatkem hráčů ve hře mě teď napadá ještě jedna věc – nechystají se na webu hry nějaké podrobnější články a tutoriály nejen o herních mechanikách, ale o hře celkově? To samé platí i pro nějakou obsáhlou tankpedii. Absence těchto věcí myslím dlouhodobě hře škodí, protože zejména nováčci hře nerozumí a nemají žádné informace o tom, jak hra vlastně funguje.

Herní mechaniky jsou popsány v naší řadě článků pro nováčky, dostupných zde: https://aw.my.com/gb/about/

Noví hráči jsou prostřednictvím bannerů speciálně pro ně a dalších systémů (tutoriály přímo ve hře) vedeni k těmto článkům a k objevování mechanik hry. Co se týče tankopedie, ta se připravuje – dokonce přímo ve hře.

Když už se bavíme o populaci ve hře, nedá mi to se nezeptat ještě na jednu věc. Neuvažovali vývojáři nad zrušením, nebo alespoň omezením některých nadbytečných herních režimů, aby posílili ty ostatní? Přece jen, v situaci, kdy je ve hře tak málo hráčů, poněkud postrádá smysl, aby zde bylo tolik různých herních módů pro PvE a PvP. Komunitu to zbytečně štěpí, a zatímco většina lidí dává přednost PvE, tak v PvP je jich žalostně málo. Nebylo by tedy lepší nechat jen standardní PvE a vedle toho třeba Random Bitvy?

To je velice dvousečná zbraň, protože řada hráčů – i když ne tolik – si režim GLOPS oblíbila. Tito hráči by nepřestali hrát něco jiného, ale prostě by odešli. Osobně nejsem velkým fanouškem random bitev, považuji je za přežitek inspirovaný WoT, ale nějaký PvP režim jistě hra potřebuje. Nicméně, celkově řečeno, ubírání obsahu za účelem nahnání hráčů jinam je cesta do pekla (kromě vysloveně neúspěšných režimů, které ovšem málokdy přežijí víc než měsíc dva, ale to byl případ pouze původních Lords of War a Ranked Battles).

Dalším hodně diskutovaným tématem je vizuální stránka hry, která na první pohled bezesporu ztrácí dech se současnými standardy. A ať si každý říká, co chce, i tato stránka je pro úspěch v dnešní době důležitá. Bude se v tomto směru se hrou něco nadále dělat? Například staré modely tanků už jsou na tom v porovnání s těmi novějšími opravdu dost špatně. Stejně tak herní prostředí na některých mapách by si zasloužilo vylepšit.

Hra je pět let stará (ale v praxi začal vývoj už někdy kolem roku 2011) a to je fakt, který nelze ignorovat. Další problém je, že je to hra typu F2P MMO, čili závisí na vysokém počtu hráčů – MMO hry tedy typicky nevypadají tak dobře jako singleplayer hry, aby si zahráli i ti s horšími PC. Samozřejmě pracujeme na zlepšení starších modelů (v 0.30 byl např. předělán Leopard 2A5) ale změny typu nový engine nelze čekat. Pomalu se ale oprošťujeme od opravdu zastaralých aspektů typu 32bitové systémy, čímž budeme moci rychleji zlepšovat vizuální stránku hry. Prostředí na typ hry a svou dobu stále není špatné, některé mapy jsou vyloženě atraktivní. Bohužel ne všechny, ale na tom se pracuje.

Teď se dostáváme k samotné hratelnosti. Bezesporu nebudu jediný, komu vadí, jak se tanky chovají v terénu. Na mapách je často mnoho překážek a jiného bordelu, což způsobuje nepředvídatelné chování tanku, pokud na ně najede. Například i sebemenší obrubník u chodníku dokáže vozidlo vymrštit do strany. Velmi to znepříjemňuje hraní. Nemluvě o objektech se špatným kolizním modelem, které znemožňují střelbu i tam, kde na nepřátelský tank vidíte. Bude se s tím něco dělat?

To, co je výše popisováno, není vlastnost systému, ale bugy. To nejlepší, co lze udělat, je zmínit se např. na Discordu, či poslat obrázky, videa nebo replay na support.

Dále tu máme rakety. I po všech jejich úpravách se nezřídka stává, že je hráč zničen během pár vteřin, obzvláště pokud řídí nepancéřované vozidlo. Vzít si dnes do PvE něco lehčího je sebevražda. Takové hry samozřejmě nikoho nebaví. Bude se tedy s touto problematikou ještě něco dělat, aby k podobným situacím nedocházelo tak často? Například další úpravy raket a jejich vyvážení?

Rakety již byly několikrát upravovány a momentálně je mezi hráči rozšířen ten názor, že jsou naopak v mnoha případech slabé. Samozřejmě záleží na situaci, ale obecně platí, že pokud hráč opravdu umře ve vozidle během pár vteřin, nehraje to vozidlo správně – je jasné, že takový Kornet se svými pár milimetry pancíře nemůže jezdit v první linii. Tím nechci říct, že by se frustrující situace typu boj proti 5 T-15 v lehkém tanku nikdy nestávaly, ale správná taktika je základem boje a to, že PvE není jako celek frustrující, ukazuje mimořádný zájem hráčů o tento režim. Situaci s raketami ale pochopitelně pečlivě sledujeme.

Jedním z častých jevů v Armored Warfare jsou také stále se opakující mapy a jejich celkový nedostatek, hlavně pro PvP. Není výjimkou schytat klidně několikrát po sobě stejnou mapu, což samozřejmě není moc zábavné. Chystají se v tomto směru nějaké úpravy, aby k tomu nedocházelo, případně jsou v plánu další nové mapy?

V PvP je přibližně patnáct map. Objevování se té samé mapy po sobě se samozřejmě stát může, ale ohlasy hráčů na toto téma nejsou nijak časté, statisticky tedy nejde o mimořádný problém. Nicméně situaci prověříme.

Pojďme se teď podívat na nabídku samotných tanků. Jejich výzkum je bezesporu hlavním jádrem hry a motivací k hraní. Jaké jsou další plány na nové tanky? Od příchodu francouzských strojů již uplynula nějaká doba. Můžeme se těšit na nové linie, případně můžeš alespoň naznačit, jaké by to mohly být?

Nové atraktivní stroje se objeví v Update 0.30 – jak bylo nedávno odhaleno – ale patrně i v Update 0.31. Momentálně máme v plánu kromě „exotických“ amerických mašin i větev asijskou, plnou atraktivních strojů, o které si hráči roky psali a o kterých také v nedávné době hlasovali. Na detaily je ovšem příliš brzy. Tento rok nás ale čeká i další („americký“) Battle Path a jeho odměny budou stejně atraktivní jako vozidla v 0.30.

Samozřejmě, když už se bavíme o tancích, nemůžeme opomenout častý dotaz českých hráčů – jak to vypadá s naší T-72M4CZ? Dočkáme se jí někdy ve hře, třeba jako prémiového tanku na vyšších úrovních? Je škoda, že tento tank ve hře stále chybí, přestože je to jedna z nejmodernějších verzí T-72 současnosti. Určitě nebudu jediný, kdo by si ji přál mít v garáži.

Problém s T-72M4CZ je ten, že by se herně nelišil od jiných verzí T-72. Uvažovalo se o ní pro poslední Battle Path, ale nakonec to „vyhrál“ Degman díky většímu množství možných konfigurací. Na tuto verzi T-72 si tedy ještě počkáme, momentálně v blízkých plánech není, ale do hry se v této sezoně dostal jiný český projekt, přerovský ZUBR, kterým jsme chtěli vzdát hold  firmě PSP a šikovným českým designerům, schopným navrhnout kvalitní stroj, který se bohužel do výroby nedostal.

Jednou z dalších věcí, na kterou by naši čtenáři rádi znali odpověď, se týká ekonomiky. Konkrétně proč jsou v Rusku ceny veškerého prémiového obsahu, od zlaťáků až po tanky, o polovinu lacinější než zde. Nabízí se totiž otázka, proč po sjednocení serverů nedošlo i ke sjednocení cen v prémiovém obchodě? Popravdě, Armored Warfare opravdu nepatří zrovna mezi nejlevnější hry, co se prémiového obsahu týče.

Ze stejného důvodu, ze kterého chleba stojí v Rusku zlomek toho, co tady. Praktický každý prodejce čehokoliv má v jiných částech světa jiné ceny. Proč jsou právě takové, jaké jsou, je otázka spíše interní, nicméně je zde nutné podotknout, že na rozdíl od konkurence AW k požitku ze hry žádné platby nevyžaduje, naše herní ekonomika není deficitní a hráči nejsou nucení nic kupovat nebo hrát tanky, které nechtějí, aby si „vydělali“ na postup. Rovněž u nás neexistuje zlatá munice, platba za garáž apod. – z tohoto hlediska je naše nabídka myslím velice férová.

U prémiového obchodu ještě chvíli zůstaneme. Co se mi osobně velmi líbí, tak je nápad se skiny na stávající tanky, kterými si můžete za poplatek svůj oblíbený stroj ozvláštnit. Například T-90A Motherland nebo T-90 Rage. Půjdete touto cestou i nadále? A jaké další tanky se případně podobných vizuálních vylepšení dočkají v blízké době?

Jistě. Další skiny se plánují, včetně těch zadarmo. Viz například současné skiny typu Beast, které lze „vyjezdit“ za kontrakty. V další sezoně plánujeme novou sadu, ale i nové historické kamufláže.

Další otázka se týká funkcí webového obchodu. Jeden čas se mluvilo o možnosti nákupu prémiového obsahu v obchodě a jeho odeslání jinému hráči v podobě dárku. Je to stále v plánu, případně kdy bychom se takovéto funkce mohli dočkat?

Je to v plánu, ale až na nové platformě, na které momentálně pracujeme.

A teď trocha motivace. Jednou z největších událostí za poslední měsíce, co se hraní týče, je spuštění Battle Path. Ukázalo se to jako zajímavý způsob, jak motivovat hráče ke hraní hry. Už se ví, kdy přijde další fáze a jestli půjde opět o placenou kampaň? Přece jen, Age of Rage se nám pomalu chýlí ke konci, tak ať víme, jestli se můžeme těšit na další pokračování.

Ano, koncepce Battle Path je skutečně mimořádně populární a my jsme nesmírně rádi, že se hráčům líbí. Další, „americký“ Battle Path se plánuje patrně ke konci roku. Chceme obsah střídat – sezona, Battle Path, sezona – abychom hráče nezahltili obsahem jeden měsíc, a další se budou nudit.

Následující dotaz je starý jako hra sama, ale nemůžeme ho vynechat. Co česká lokalizace? Je smutné, že i po tolika letech se hra nedočkala češtiny, byť právě Češi a Slováci svého času tvořili jednu z nejsilnějších komunit. Je jasné, že jeden z důvodů, který spoustu tuzemských hráčů od Armored Warfare odrazuje, je právě absence jejich mateřštiny.

Bohužel, lokalizace do češtiny se neplánuje. Jde o MIMOŘÁDNĚ nákladný projekt (pro představu, jeho cena by odpovídala více než roku vývoje hry celého týmu) – a to by byl jen počátek. Češtinu by bylo nezbytné udržovat, předělat pro ni portál, najmout manažera a support atd. Za současné situace by nebylo podobné náklady možné ospravedlnit.

Poslední otázka je spíše taková všeobecná. Můžeš nám prozradit nebo alespoň naznačit, co se momentálně v Armored Warfare chystá a na co se v dohledné době máme těšit? Popřípadě co by podle tebe mělo být motivací k tomu, abychom u hry vydrželi i nadále? Stačí jmenovat alespoň to nejdůležitější, co si na nás chytáte.

Nový obsah, pokračování příběhu Special Operations, nový Battle Path… to vše se již připravuje. Myslím, že další update se bude fanouškům hry líbit stejně jako 0.30, který je teď možnost vyzkoušet na PTS. Asi je důležité říct, že chceme pokračovat v současném trendu přidávání nového obsahu v podstatě na čtvrtletní bázi, ale rovněž se věnovat existujícím mechanikám. Připravujeme například předělávku posádek, ale i další věci, o kterých je ovšem zatím příliš brzy hovořit. Každopádně Armored Warfare tu bude ještě mnoho let s námi.

Tak, a to je k otázkám asi vše. Na závěr ti zde nechám prostor, pokud bys ještě rád něco řekl komunitě. Především bychom asi rádi slyšeli tvůj osobní názor na současný stav hry, její budoucnost a proč ji vlastně hrát. Pokud možno, co nejupřímněji.

Proč hrát… protože je Armored Warfare celkem dobrá hra, je zadarmo, a hraje jí pořád spousta lidí. Američané mají trošku problém (servery jsou v Amsterdamu), ale v evropských časech je hráčů víc než dost a když se podíváte (např. na Steam), jak hru hodnotí noví hráči, jde většinou o hodnocení docela pozitivní. Hra má samozřejmě i svoje neduhy. Hráčů by mohlo být víc, některé modely vypadají mizerně, sem tam nějaký bug, ale celkově jde o projekt, který je vyvíjený nadšenci a z komunikace s vývojáři je patrné, jak moc je jejich hra baví (výhoda menšího projektu je to, že člověk může v klidu napsat šéfovi vývoje s dotazem).

Hra si prošla bohužel několika horšími obdobími (zejména odchod Obsidianu zanechal pachuť v puse – a, věřte mi, nejen u nich) a dodnes se u nás objevují staří hráči, co si zahráli naposledy někdy v roce 2015, a nadávají na to, jak šla hra po Obsidianu údajně do pekel. Vždy jim říkám, aby si zkusili zahrát teď, a pak se můžeme bavit – a, světe div se, v řadě případů je hra teď zase baví. Někdy ne, ale to je život.

Osobně myslím, že je důležité se oprostit od „starých představ“ o tom, jak bude hra populárnější než World of Tanks (nebude), „zlých Rusech“ (vývojáři jsou fakt fajn lidi, naprostí pohodáři) a celkově neporovnávat s jinými hrami, ale prostě hrát a buď vás to bude bavit, nebo ne. To už je jen na vás.

Moc hezky napsáno, nelze s tím nic než souhlasit. Děkuji ti za tvůj čas a přeji ti jen to nejlepší, ať už v soukromém životě nebo v práci. Třeba se zase někdy příště sejdeme u dalšího rozhovoru.

Drazí tankisté, doufáme, že vás předešlá slova alespoň částečně uklidnila. Jak je vidět, Armored Warfare na tom ještě není tak špatně, jak by se leckomu mohlo na první pohled zdát. A svědčí o tom i fakt, že se do hry chystá v budoucnu mnoho nového obsahu, včetně různých vylepšení. Za celou redakci tímto ještě jednou děkuji Silentstalkerovi, že byl ochoten nám zodpovědět naše dotazy. Jsme rádi, že Armored Warfare má pořád budoucnost a přejeme mu mnoho nových, nadšených tankistů!

20 komentářů

Skip to comment form

  1. Tak jsem neodolal a tu slevu vyuzil..a nelituju…nejaky to premko..kredity a hlavne ty stroje. Tu ctyrku jsem jeste nehral..ale to BVP je luxusni..a lakal mne i ten Object, jenze mi chybely ty coiny na dalsi ranky za cca 10k zlatych. V posl chvili jsem si uvedomil, ze pri te koupi byly nejake body navic( nevim, jak se nazyvaji), za ty jsem pobral ty prepravky, co z nich padaji tanky. A jelikoz uz jich mam, padaly zlatky. No a Object je taky v garazi.
    Takze u mne dobry:-).

  2. Pardon, koment patril k clanku o slevach:-).

  3. Nedá mi to a musím reagovat. Začnu jazykovou lokalizací, stále nám Silentstalker tvrdí, že je to nákladné, že to nejde atd. Ale jsme po Polácích 2 největší Evropská komunita a třeba Turci a Francouzi svojí lokalizaci mají a kolik jich hraje? A to nemluvím ani o uzavření Českého a Slovenského fora(všichni víme, kdo a proč to uzavřel) a ze stejného důvodu není Česká lokalizace. Dále k režimům bitev. Pořád jsme se těšily na batalionové bitvy a tak když přišel režim LOW, tak byl velmi populární a přitáhl zpátky hráče, co se vrátily do WOT, všichni se na něho těšily a místo toho přišel zabiják této hry s názvem GLOPS. Někdo záměrně protěžuje tento mod i mod PVE na úkor PVP a pak houfně prchají hráči. Základem hraní online her je boj člověka proti člověku, proti AI nemusí být online hra, ale chápu mod PVE a pro nováčky, nebo na vyexpení tanku je to dobrý mod a třeba 4 dílná mise v batalionovém kontraktu je velmi povedená. Ale GLOPS je prasopes, do kterého lákají hráče vyšší výdělky, expy a momentálně vysoký příjem Battlecoinů, díky čemuž je pak málo hráčů v PVP. Dokud byly servery rozděleny a určitá osoba mohla ovlivňovat svými akcemi pouze Evropský server, tak ten šel do kytek, ale RU server byl narvaný a jezdilo se převážně PVP, po spojení a zavádění stejných akcí i pro Rusy, začali utíkat i oni. Další velký problém jsou slabé servery, kdy hráči z RU mají nespornou výhodu(vidíme vše se spožděním). Jinak základem takovýchto her je teamové hraní, pokud v batalionu oznámím nějaký turnaj, nebo batalionovou bitvu, tak se mi podaří do hry vrátit dost hráčů, ale jakmile to odezní, všichni utíkají jinam, protože nechtějí hrát nucené mody PVE a GLOPS(akce dělané pouze pro tyto mody). Ohledně bugů je škoda mluvit, pokud něco funguje, tak to většinou na úkor přidaného nějakého nesmyslu pokakají(viz nová velitelka, pokud ji dáte na vozidlo a vzápětí vyměníte, její schopnost na vozidle zůstane a kombinuje se s novým velitelem, atd.) Když to zjednoduším: Okamžitě vyhodit člověka, který prosazuje GLOPS, skirmishe a příběhové kampaně a místo toho najmout člověka, který podpoří teamové hraní a soutěživost, aby se vrátily odrazení hráči. Pak opravit spousty bugů a nakonec přidávat nový obsah. To o čem jsem zde hovořil, jsou poznatky od stovky hráčů, s kterými jsem mluvil, nebo jsem v kontaktu a kteří to kvůli těmto uvedeným věcem již nehrají. Na závěr dodám, že se neschovám za anonym, tak doufám, že za upřímnost nedostanu banána. Jen jsem musel reagovat, páč mě některé odpovědi zvedli ze židle.

    1. Ahoj Ujosi,

      ve zkratce, pár reakcí:

      – Turci lokalizaci nemají, Francouzi ano, ale dnes už by jí nedostali. To bylo rozhodnutí z doby před více jak pěti lety, kde se nehledělo na velikost komunity (tehdy žádné komunity nebyly, hra nebyla vypuštěná) ale na rozvojový potenciál (to, že zrovna u Francouzů to dopadlo jinak, je věc druhá)
      – České forum jsem pochopitelně uzavřel já z toho důvodu, že bylo v podstatě nezvládatelné
      – LoW hráče nepřitáhl, to je nesmysl. Naopak šlo o velice málo populární režim s řadou chyb (totéž co první Ranked Battles), naopak současné „klanovky“ (Battalion Ranked Battles) se drží oblibě úměrné počtu klanů
      – Situace s GLOPS je PODSTATNĚ komplikovanější než to, co prezentuješ, ale i ten režim má svoje příznivce
      – Pokud myslíš tou „osobou“ mne, zajímalo by mne, jaké akce máš konkrétně na mysli 🙂 To, že jsem zavřel toxické forum?
      – Proč by RU hráči měli výhodu? Server je v Amsterdamu
      – To s tou velitelkou: nikdo takový bug nereportoval – nějaké screeny by nebyly? Podotýkám, že něco tak kritického by se jistě v reportech vyskytlo, minimálně z Ruska
      – S těmi GLOPS a Spec Ops bych (jako soukromá osoba) s tebou i souhlasil (ani jeden z režimů nemám v lásce, i když asi z jiných důvodů než ty), ale co místo nich? Názor, že se hráči magicky „vrátí“ když něco zrušíme je pochopitelně nesmysl, takže jaké konkrétní kroky bys zavedl? Tím nemyslím „mělo by se přilákat víc hráčů“ – to není konkrétní krok. Napiš a já slibuji, že je zvážíme
      – Jaké „spousty bugů“ – jistě, pár mi jich vyjmenuješ, ale pravdou je, že hra až tak zabugovaná není, rozhodně nijak kriticky. Podotýkám, že oprava bugu typu „tenhle jeden barák na mapě X se dá prostřelit“ rovněž hráče zpět nepřiláká

      Pravdou je, že opravy bugů jsou stejně důležité jako nový obsah, v některých případech méně. Opravy totiž hráče neudrží. Ostatně, nemusíš mi věřit – sám jsi takové období zažil, prakticky rok před vypuštěním 0.19 a Balance 2.0, kdy se nepřidávalo a jen se opravovalo. Jaký to mělo efekt nemusím snad popisovat.

      Každopádně díky za feedback.

    2. Ohledně těch serverů – nevím, jestli jsi někdy viděl nějaký ruský stream. Ale většinou jsou na tom rusáci s pingem hůř než my. Jak psal Silent, servery jsou v Amsterdamu, nikde jinde. Takže výhodu bychom měli mít spíše my 🙂

  4. Děkuji za odpověď. Měl jsem na mysl nabídku jazyků, tam Turečtina je, jinak ta nepřítomnost Češtiny skutečně dost hráčů odradila, i když jinak by se jim hra líbila(vesměs starší ročníky). České forum bylo opravdu plné, ale to byl důsledek toho, že je nás Čechů a Slováků ve hře hodně, bylo tam i spousty balastu, tak jako na jiných forech, ale hlavně spousty kritiky mířilo na GLOPS a podobné mody, na druhou stranu se tam hodně pomáhalo nováčkům, rady, tipy atd. Nevím jak mezi jinými hráči, ale mezi bataliony byl mod LOW velmi oblíben(mezi těmi Českými, které znám). Ohledně toho serveru, dokud byly regiony rozděleny, tak RU server přeci nejel na ten Amsterodamský, ne? Nebo má skutečně AW pouze 1 server na celém světě? Řekl bych dle chování klienta, že RU region má jiný server, než Evropa, ten v Holandsku docela chudák nestíhá a i když máme optické připojení, tak vidíme věci ve hře s určitým zpožděním, což je nevýhoda. S tou velitelkou jsme to už několikrát zaznamenali, bohužel zatím se nám to nepovedlo zachytit, při zabití je jen chvilka, kdy to ukáže, jakého má dotyčný velitele. Pokud se nám to podaří, ihned screen zašleme. Jak přilákat hráče? Pokud by se zrušily GLOPS, tak ty odměny nabídnout v PVP, pokud bude dost hráčů v PVP, budou malé čekačky a hráči nebudou odcházet, dále jim zařídit trvalé vzrušení a akci, kde je jejich přítomnost nutna, něco na styl CW ve WOT, kde je tento režim velmi populární a všichni expí tanky, které jsou na to potřeba a každý den jsou de fakto nenásilně donuceni hrát a tím pádem u té hry zůstávají(máme od bety klan i na WOT, a hráči co začali hrát AW, se tam právě kvůli klanovkám vrátily)-toť návrh, ale to už tu padlo hodněkrát. Osobně se těším a chválím snahu o vylepšení UI batalionů, které má přijít, škoda že to nebylo dříve. Jeden velký bug, který je ve všech režimech je ten, že pokud na tank, který má aktivní APS (Armata, Merkava) vystřelí 2-3 hráči najednou, tak to sežere náboj všem třem, i když by to měl první shodit a druhé dvě rány projít, prostě to sebere 1 výstřel od každého, nikoliv jen 1 zásah. Dále stále přetrvává problém, i když už výrazně méně, při předčasném odchodu z bitvy zůstane rudá garáž, člověk se nenačte, buď musí čekat na konec bitvy, nebo restart klienta. Dále občas se stane, že tank, který má tu novou velitelku, po znovuobživení, i když má psáno 1 HP, tak se do něj musí nastřílet DMG, jako by byl celý, než zemře a to bohužel dost negativně ovlivňuje hru(není to vždy, ale alespoň 1x za bitvu se s tím setkáme) Dále ohromný bug velmi nepříjemný, že pokud člověk použije kouřové granáty a chce třeba couvat, se samovolně rozjede dopředu, to samé platí při použití velkých oprav, kdy tank samovolně jede dopředu a začne se točit zadkem k nepříteli jako bot, a je tak cca 2-3 vteřiny neovladatelný, to už trvá déle a je to velmi nepříjemné. Tak pokud máš možnost přeposlat seznam těchto zásadních bugů, aby s tím vývojáři něco udělali, tak jedině dobře.

    1. Ano, AW má jeden server na celém světě. V Amsterdamu. Rusové žádnou „výhodu“ nemají a jakékoliv teorie na toto téma jsou jen to – konspirační teorie. Prostě a jednoduše to není pravda.

      Akce máme prakticky každý týden a stejné jako Rusové a jak jsem již napsal, zrušit jeden režim neznamená, že hráči přejdou do jiného. Někteří ano ale řada jich prostě odejde. Žádná magická řešení, která „hloupí vývojáři nevidí“ prostě neexistují.

      O APS situaci slyším poprvé, ptal jsem se i moderátorů (jedni z nejaktivnějších hráčů ve hře) a ani oni o ničem nevědí. Kdyžtak mi na Discordu prosím pošli replay. Totéž platí o tvou popsané situaci s kouřovámi granáty. Prosím videa, replay, screeny a tak.

      1. Tak s tím APS je to celkem logické, ne? Pokud se APS aktivuje, mělo by být jedno, jestli na něj v jednu chvíli letí jeden nebo třeba tři střely současně – pokud jsou v tu samou chvíli v dosahu APS, tak by je to mělo zlikvidovat všechny. Nebo mně to tedy alespoň dává smysl, pokud jsem pochopil správně, jak APS funguje.

        1. APS je něco jako brokovnice vystřelí sprchu boku na jednu střelu není to stěna před celým tankem to by ty střely museli letět na na stejný bod, aby je APS mohlo zasáhnout.
          Proti dvou střelám by to mělo fungovat při současném zásahu z více stran kde jsou odpalovací zařízení APS.

      2. Tady další případ, couvám s VBL, dám opravy a ono se automaticky rozjede dopředu a díky tomu umírám, to je prakticky každou bitvu.https://uloz.to/file/rgmBRQwsv6L3/2019-09-19-200226-rar tady záznam bitvy.

  5. Ahoj,

    -Jazykové mutace? Asi nemá smysl řešit,existuje neoficiální čeština,která funguje dobře.
    -k těm serverům- skutečně hlavně o víkendech a ve večerních hodinách dochází v PvP k paradoxním situacím. Je to vidět např. na fungování kouřových granátů. Dám příklad, Leopard Revolution na osmém tieru s kruhovou dlouhotrvající kouřovou clonou, vyhozen granát, přejeto do jiné pozice 5-10 metrů jinam,nepřátelé z mého pohledu zhasnutí,já střílet nemohu,nic nevidím, přesto inkasuji zásahy ze všech stran mapy, nejde tedy o nějakou náhodu, kdy by mě střílel jeden hráč, že si pamatoval kde zhruba jsem, Rusové mě totiž vidí. Lépe je to ještě vidět na raketách ty rovnou mizejí, tzn.raketa se ztratí během letu,ztrácí navádění. Kdyby se Rusové měli připojovat do Amsterdamu, tak by měli ping asi 1s a netrefili by nic. Chápu to tak, že od nás jdou pakety do Amsterdamu,pak do Moskvy, z Moskvy jde odpověď do Amsterdamu a pak zpět k nám. Ta trasa už je docela dlouhá,ale na druhou stranu, něco podobného bylo i kdysi dávno ve WoT, tuším že pak otevírali druhý server a stěhovali ho z Holandska do Německa(Mnichov)? Taky se lidi ručně přepojovali na EU1,byl tam lepší ping.
    -co se týče ruských hráčů, je to pochopitelné, oni takový bug, který jim poskytuje výhodu, ne nadarmo se vyskytoval(vyskytuje) převážně u hráčů jejich „elitních“ klanů reportovat nebudou. Je otázkou jestli to opět nesouvisí se servery.Oni můžou vidět úplně něco jiného. Předevčírem jsem zabil nepřátelský Objekt 409, měl 19 HP, dostal heatem a oživil se…skončila mu ochrana a dostal tentokrát již smrtelnou ránu…přesto nezemřel viz.video( https://www.youtube.com/watch?v=oPykmmbEsjc&feature=youtu.be ) a byl zabit až ramem. To samé u mě, já dostávám druhou raketu od Lecrecka T-40, která překročila moje ochranné HP a mám být mrtvý.

    1. Vzhledem k tomu ze mam v AW latency asi 30ms tak dost pochybuju ze to jde pres rusko, jediny mozna kdy bys mohl mit vetsi zpozdeni jak rusove tak ze bys hral s ruskym mail.ru launcherem kterej by pouzival prioritne nejakou ruskou branu a pak sel teprve k servru.
      Jinak na vyssi latence existujou ruzny servrovy figly aby to kompenzovali, treba battlefield hry maji funkci ze clovek z vyssim zpozdenim ma asi pul vteriny rezervu, kdyz vystreli na misto kde vidi nepritele tak ho trefi i kdyz ten clovek kteryho trefi uz tam neni.
      Napriklad co sem koukal na japonskyho streamera co hraje AW tak ten ma stabilni ping kolem 250ms a hra mu jede naprosto v pohode.

      Ujos: Rozhodne nesouhlasim s tim ze PVE je pro novacky, ja ho hraju, protoze muzu jezdit a strilet a pritom plnit nejaky ukoly, pvp uz me nebavi, protoze ho hraju od 94 roku +- nejdriv bojovky mortal kombat, body blows, pak prisly strilecky quake1, unreal tournament atd… dalsi zas strategie red alert, starcraft, warcraft3 multak plus jeho mody jako tower defense, dota a dalsi, mezitim tu byl counter strike a world of warcraft kde bylo world pvp, areny a battlegroundy, pak se obevil world of tanks kde byly konecne nejaky tanky, ale zas to bylo jen pvp stejne jako poslednich 17 let predtim takze ja treba osobne sem rad presel na AW jak kvuli lepsimu chovani vuci hracum tak proto ze tam bylo pve jak ve wowku kde byl end content raidy tady prozmenu specialni operace, kde mam moznost nekam postupovat dopredu a nejezdit furt stejny pvp , kde ta strategie se nemeni vsichni furt na stejnych spotech a je to jen o tom kdo vyuzije chybu nepritele a pak se prozene celou mapou.

    2. Ahoj, viz má odpověď výše. Server je v Amsterdamu a nic takového jako jako výhoda pro Rusy prostě neexistuje, ani pro „elitní“ klany (se kterými zacházíme jako se všemi ostatními – zrovna osobně řeším situaci kolem jednoho) ani pro nikoho jiného.

      1. Ahoj.
        Tak stím Amsterdamem je to pro nás novinka. Samozřejmě před sloučením byl přes RU launcher ping o cca 20 ms vyšší, ale nedocházelo k popisovaným potížím. Šlo to přes Moskvu a pak asi nějakou severní trasou. To co popisujeme je problém jak RU tak EU verze klienta, problém by tedy mohl být vyloženě na trase Praha-Amsterdam, lagy jsou u všech CZ hráčů podobné, ale co hlásili Poláci a Slováci, tak ti to zřejmě nemají,nebo alespoň ne v takové míře, jdou spodem přes Vídeň.

  6. P. S. Jaký klan? Ardor, Bayan nebo Sovět? 🙂

    1. Jeden z nich to je.

  7. Me třeba osobně na Aw vadi to že nové tanky mají prostě “lepší vybavení “ v tom smyslu že mají spoustu možnosti ve výzkumu a tím si tank můžete ještě více upravit pro vás herní styl a na starých vozidlech už při 60% proste není co zkoumat a někdy jsou ty moduly tak zbytečné ze jsou to jen vyhozené kredity a na gameplay nemají vliv ( třeba X.tier Sphinx, nebo IX. Centauro 120 ) je fajn do hry přidávat nový obsah ale taky by se nemělo zapomínat na ten starý protože třeba mě vůbec nezajímají nové přídavná vozidla (Francouzi jsou fajn takhle bych si představoval výzkum u každého vozidla )

    Jinak co se tyče výše zmíněných problému tak bych jen rad řekl že ta čekací doba je opravdu těch několik minut a nezáleží na tieru ano někdy to samozřejmě hodí bitvu za minutu či méně ale dost části čekám 3-4 minuty a pak příště hru vypínam i když mám dále chuť hrát

    Dále pak obrubniky jsou největším nepřítelem kolových vozidel a jsou schopné cele vozidlo otočit o 180 stupňů to taky není fajn když chcete nekomu ujíždět

    Samozřejmě tohle jsou jen takové útržky toho co me zrovna napadlo je toho více ale to by bylo spíše na debatu někde na discordu

  8. Ano, koncepce Battle Path je skutečně mimořádně populární a my jsme nesmírně rádi, že se hráčům líbí.

    Zásadní zlepšení by nastalo v okamžiku, kdy by se odměnovala aktivita ve hře, nikoliv čas, po který má hráč tank “ naživu“ hraní GLOPS bylo neskutečně utrpení, aneb klasická taktika vzít Wilk nebo jakékoliv MBT, a koukat zpoza kopce, a neřešit, že tým prohrává o 1500 bodů, nebo že metr vedle mě je Wildcard. nebo obří počet „hráčů“ kteří vidí že tým prohrává o 300 bodů po 5 minutách, a jdou afk, BC bych rozdělovl za killy, asisty, capy, GLOPS body, spoty, atd. o možnosti koupit si všechny BC a mít za 5 minut klikání lvl 60 a premium commandera, ani nemluvím.

    Ad Bugy…

    na začátku hry, jsem se každý, i sebemenší bug reportovat, vždy jsem do reportu uvedl bug, co se dělo, čas, co jsem dělal těsně před objevením bugu, Screenshoty.. Support klasicky thx for contacting us, a chtěli více a více informací, i když už ze samotného screenu by bylo i slepému jasné, co je špatně. to mě vždy těžce odrazuje od toho něco kamkoliv reportovat. Bugů je hromada a hromada, ale z mého pohledu je to ted nejmenší prolém hratelnosti AW.

    čekací doby, líbí se mi zavedení bonusu když je někdo dýl ve frontě, ale i tak je víceméně štěstí jít do GLOPS ( pvp nehraju) do 20 vteřin. možná by bylo dobré zapřemýšlet o glopsech třeba 8 v 8.

  9. GLOPS s menčím počtem hráču jsou viz. pád serveru a hned po startu 10 na 10, problém je technika pokud se sejdou všichni s TD tak to losuje dlouho tak jako tak.

  10. pc kvete to je super 🙂 a playstationa muzu prodat ;(

Napsat komentář

Váš email nebude zveřejněn.