Realistické bitvy – zpětná vazba

Možná jsem to posledně vzal za špatný konec a nechal se příliš unést. To je bohužel výsledek dlouhodobé frustrace, kdy s každou aktualizací nedočkavě očekáváte opravu některých nejviditelnějších chyb a místo toho se dočkáte něčeho úplně jiného. Ať už jde o rozbitou grafiku s blikajícími objekty, která tu je už více jak půl roku, roky se zasekávající zvuky, nedoladěnou fyziku a podobně, nic z toho dosud nebylo řešeno a každému holt jednou dojde trpělivost. Tak se nedivte, že s příchodem nového módu hned nejásám, jak jsou vývojáři skvělí. Nemám nic proti tomu, aby vymýšleli nové věci, ale rád bych zkrátka viděl, že nejdříve opraví to rozbité a teprve pak se začnou zabývat podobnými experimenty. Což se prostě neděje.

Na druhou stranu, nový režim pojmenovaný „Realistické bitvy“ se sám o sobě kupodivu celkem povedl a jako nápad ho musím hodnotit pozitivně. Hře to vdechlo trochu nového života, což hra potřebuje jako sůl. Díky novému systému viditelnosti vozidel také konečně dostává smysl dávat si na tanky kamuflážní vzory, a to samozřejmě podle konkrétního typu prostředí. Hra je najednou úplně jiná, hratelnost nabízí něco netypického, co kombinuje HP systém z WoT a mechaniky WT. A pokud doladí některé nedostatky, umím si tento režim ve hře představit i na stálo, třeba jako náhradu klasických bitev.

Hlavní problém ale vidím v tom, že díky vypnutým ikonám a zvýraznění vozidel vlastně často nevíte, zda tank, který stojí proti vám, je váš spojenec nebo nepřítel. To poznáte jen z pohledu na minimapu, což s ohledem ke schopnostem některých hráčů může vést k potížím s neúmyslnou či úmyslnou záměnou. V tomhle ohledu by možná nebylo na škodu, pokud by tanky obou týmů disponovaly nějakými rozlišovacími znaky, například modrý či červený pruh nebo vlaječka, ať víte s naprostou jistotou, že to, po čem střílíte, je skutečně ten správný cíl.

Další věc, která se mi moc nelíbila, je to, že když po nějakém tanku střílíte, tak vlastně vůbec nevidíte, kolik mu zbývá života (krom miniaturního ukazatele v soupisu vozidel týmu). Tohle není War Thunder, kde jste schopni jednou dobře mířenou ranou nepřítele zničit. Tady je potřeba taktizovat, a k tomu musíte znát své možnosti. Mohu na něj vyjet, zabiji ho, nebo on rozstřílí mě, protože má víc života než já? Opět bych proto uvítal, alespoň tedy za sebe, když by se vám ukazatel „životnosti“ tanku, tedy jeho množství zbývajících HP, ukázalo alespoň ve chvíli, kdy na dotčený tank míříte zaměřovačem.

Otázkou také zůstává, do jaké míry je viditelnost vozidel ovlivněna nastavením úrovně grafických detailů, případně v budoucnu možné zneužití cheatů na odstranění vegetace. Starý spot systém přece jen do jisté míry redukoval podobné věci tím, že pokud tank někdo nenasvítil, tak nebyl zkrátka vidět. Ale tady jste vidět pořád, a to až na vzdálenost 2 kilometrů. Je jasné, že v tomto směru bude potřeba vymyslet něco, aby se to takto nedalo ovlivnit, protože jinak by celý nápad na tenhle herní systém hře jen uškodil.

Poslední výtku, kterou bych měl, je fakt, že celý tento režim daleko více než ostatní nahrává kempení. Nehybný tank schovaný ve křoví je daleko méně zranitelný než ten, kdo se snaží jet vpřed. Možná by proto stálo za úvahu, kdyby se do tohoto režimu třeba vrátilo dělostřelectvo, které by doslova mohlo vyhledávat ukryté tanky. Na druhou stranu, nedovedu si představit, jaký vliv by to mělo na výslednou zábavnost celého herního režimu. A takových věcí, které by bylo třeba dořešit a vyladit, by se zde našlo jistě víc. Chtějí-li proto vývojáři tento nápad dál rozvíjet, čeká je ještě dlouhá cesta.

Pokud chcete vyjádřit svůj názor a poslat vývojářům odezvu na jejich experiment i vy, určitě využijte oficiální dotazník, který najdete pod tímto odkazem. Jedině díky vaší zpětné vazbě, připomínkám a návrhům bude možné udělat tento režim, a ve výsledku i celou hru, lepší a zábavnější. Stejně tak se můžete podělit o své názory také zde v komentářích pod článkem. Realistické bitvy by měly být ve hře dostupné ještě do 4. dubna, takže pokud jste dosud tak neučinili, vyzkoušejte si je.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/community-survey-realistic-battles

2 komentáře

    • FW_1 on 2. 4. 2021 at 22:26
    • Reakce

    Hra je v rozkladu, ale oni přidávají kraviny. Padání, sekání pořád dokola. A výsledek? Přidáme další mód. Že nic nefunguje? No a co. Vždyť to lidi stejně nechtějí platit a hráčů je beztak málo. Překvapivě. Už je na čase aby si vytáhli hlavu z míst kde sídlí pán větrů Konečník.

      • Beeda2004 on 3. 4. 2021 at 21:33
      • Reakce

      netusim co mas za stroj, ale hra me naposled spadla mozna tak pred rokem a na sekani sem narazil jen na moskevskych specialnich operacich 4 kapitole kde je neco spatne v mape a padaji snimky pod 20

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.