Přichází aktualizace 0.34

Nečekaně a bez varování, tak by se dalo mluvit o rozhodnutí vývojářů vydat dlouho očekávanou aktualizaci 0.34, která do hry přináší řadu změn, úprav a vylepšení, ale také novou sezónu s názvem „Apokalypse„. Nakolik se to promítne do kvality a případných bugů, a zda-li to nebude apokalypsa v pravém slova smyslu, to se ještě uvidí. Jisté ovšem je, že aktualizace vychází dnes, tedy 24. listopadu 2020, a z toho důvodu nebude herní server od 8:00 hodin k dispozici přibližně po dobu pěti hodin. Výpis změn obsažených v aktualizaci najdete níže.

Optimalizace

V této aktualizaci přichází řada dalších vylepšení výkonu hry. I když každá úprava je sama o sobě malou změnou, společně by měly pomoci plynulejšímu běhu hry i zlepšení její vizuální stránky. Na to jsem upřímně zvědavý nejvíc, protože poslední rádoby optimalizace grafiku jen rozbily. Změny tentokrát zahrnují:

  • Vylepšení vykreslování částicových efektů při minimálním nastavení grafických detailů
  • Vylepšenou rychlost vykreslování tanků u všech nastavení grafických detailů
  • Vylepšené načítání uživatelského rozhraní
  • Optimalizace minimálního nastavení efektů
  • Překontrolování úrovně detailnosti různých objektů (vzhled objektů se nyní liší více v závislosti na zvoleném nastavení grafických detailů)
  • Vylepšené vykreslování trávy a malých kamenů
  • Lepší optimalizaci obnovování minimapy
  • Vyšší vzdálenost vykreslování stínů pro všechna nastavení grafických detailů s výjimkou minimálního nastavení (no konečně!)
  • Vylepšení algoritmu vykreslování kovových povrchů pro všechna nastavení grafických detailů
  • Vylepšení vykreslování skal a útesů na řadě map (hurá!)
  • Mírné snížení hustoty vizuálních efektů při zásahu budov či země

Vozidla

Součástí změn v této aktualizaci jsou vedle optimalizací i úpravy vozidel a jejich vlastností. Je toho poměrně dost. Něco z toho potěší, něco zase tolik ne. Tyto změny zahrnuji následující:

Designate Target

  • Doba, kdy je cíl označen, se snížila z 20 sekund na 10 sekund
  • Čas pro opětovné načtení této schopnosti se zkrátil z 30 sekund na 15 sekund
  • Čas potřebný pro zachycení cíle a jeho označení se snížil z 2,5 sekundy na 2 sekundy
  • Přerušení označování cíle již nevynuluje celý proces, ale po uplynutí 0,25 sekundy začne dosažený postup uzamykání cíle klesat přibližně dvakrát vyšší rychlostí, než při procesu označování
  • Střelba již také nevynuluje uzamykání cíle, nyní je možné střílet a označit cíl současně

Řada tanků Abrams

  • Opraven problém, kdy se animace střelby z děla zasekla
  • Kolizní model tanku M1A1 AIM byl opraven
  • Tanky Abrams mají nyní vrchní část mantletu správně animovanou
  • Opraven vizuální vzhled zničeného odpružení podvozku

Další změny

  • Vozidla vyzbrojená automatickými kanóny již nemají kulomety
  • Zásobníky kouřových granátů na vozidlech třídy MBT se nyní doplňují rychleji a mají více nábojů k použití
  • Vylepšené kouřové granáty na MBT již nemají zásobníky s dvěma náboji (kromě CATTB a tanků řady Leclerc)
  • Opraveno velké množství chyb a nesrovnalostí v údajích o munici
  • Výmetnice kouřových granátů nyní po opětovném nabití vypadají jako nepoužité
  • Dočasné přerušení procesu nabíjení (například při poškození stojanu s municí) již nemá za následek resetování celého procesu
  • Opravena chyba, kdy skutečná maximální rychlost vozidel byla o 10% vyšší než ta uvedená v jejich základních údajích
  • Odpalovací zařízení Pulat APS používané na vozidlech Wilk XC-8 a WPB Anders je nyní rozšířené (netuším, co je tím myšleno…)
  • Zvuk střelby ze zbraní na vozidlech Marder 2 a Begleitpanzer 57 je nyní opraven
  • Opraveno velké množství malých vizuálních chyb na mnoha vozidlech (úpravy textur a podobně)

Úpravy konkrétních vozidel

  • Altay: vizuální model tohoto vozidla byl vylepšen
  • BMP-3 a BMP-3M: pancíř vozidel byl aktualizován (jejich čelní pancíř je nyní v určitých vzdálenostech schopen odolat palbě z autokanónů do ráže 30mm)
  • BMP-3M Dragun: opraven model systému hard-kill APS na tomto vozidle
  • CATTB: toto vozidlo má nyní nový vizuální efekt požáru motoru
  • K21 XC-8: u HE nábojů bylo opraveno poškození (granát nyní při proražení tenkého pancíře způsobí 900 bodů poškození a 600 bodů při částečném proražení)
  • Leclerc T4: byl aktualizován popis pancíře tohoto vozidla tak, aby odpovídal skutečným hodnotám
  • Leopard 2 Evolution: věž vozidla se nyní při výbuch munice odtrhne jako u jiných vozidel
  • Leopard 2A5: umístění druhého decalsu (obrázku na tank) se přesunulo ze zadní části na bok vozidla
  • M109: bylo opraveno rozložení pancíře tohoto vozidla
  • M109A6 Paladin: kulomet tohoto vozidla nyní působí zamýšlené poškození
  • M48 GAU-8: toto vozidlo má nyní nový efekt požáru motoru
  • M60A2 Starship: opraven kolizní model v přední části tohoto vozidla
  • Magach 5: kulomet tohoto vozidla již nestřílí skrze ERU, ale byl pro něj vytvořen otvor
  • OA-82: pohyb kulometu na tomto vozidle nyní správně sleduje pohyb hlavní zbraně
  • PL-01: na tomto vozidle byl opraven efekt zášlehu při střelbě
  • Rooikat 76: na tomto vozidle byl opraven efekt zášlehu při střelbě
  • RST-V Shadow: opravena velikost tohoto vozidla (bylo příliš velké)
  • Sphinx: u tohoto vozidla byla navýšena kapacita nesené munice z 390 na 600 nábojů
  • ST-1: poškození municí typu HEAT byla na tomto vozidle zvýšena z 510 bodů na 550 bodů
  • T-90MS Hades: toto vozidlo má opět model zbraně (to jako že teď nemělo dělo, nebo přidali kulomet na věž?)
  • Type 89: kouřové granáty na tomto vozidle se nyní dobíjejí rychleji, ale mají méně nábojů
  • Vickers Mk.7/2: vylepšen vzhled děla tohoto vozidla
  • WPB Anders: tloušťka horního čelního plátu byla u tohoto vozidla vylepšena
  • ZTQ-15: opraveno mnoho chyb s pancířem tohoto vozidla
  • ZTQ-15: opraven kolizní model přední části vozidla
  • ZTQ-15: opraven vizuální efekt požáru motoru na tomto vozidle
  • ZTQ-15: tank je nyní v garáži o něco špinavější (néé!)

Speciální operace

Se spuštěním aktualizace 0.34 do hry přichází i nová sezóna „Apokalypse„, sezónní garáž a nové speciální operace, které nahrazují ty současné. Prozatím se skládají z jedné kapitoly zvané „Plague“ (Mor), o níž se více dočtete v tomto článku. S tím jsou spojeny i tyto nové achivementy:

  • Plague
  • Seismic Insanity
  • This… Is… Gori! (ano, můžete strčit nepřátele do díry)
  • Protector
  • A další achivementy specifické pro dané třídy vozidel

Obecné změny

Stejně jako obvykle i v této aktualizaci najdete řadu dalších úprav a změn různého charakteru. Například změny v uživatelském rozhraní, úpravy herních mechanik či prosté opravy četných bugů. Je toho zase poměrně dost, viz výpis níže:

  • Mechanizovaná pěchota nyní při pohybu vydává zvuk
  • Výbuchy mohou nově vyvrátit stromy v blízkém okolí
  • Opravena některá nastavení AI vozidel, aby se tak často neodvracela od hráčova vozidla
  • Ve čtvrté kapitole speciálních operací Spirithaven byla opravena chyba se špatnou indikací laserů během první salvy
  • Ve čtvrté kapitole speciálních operací Spirithaven byla opravena chyba způsobující v některých případech poskakování vozidel na spodním patře základny
  • V operaci Zero Hour byl opraven problém, který způsoboval uváznutí hráčů při jízdě po hrázi
  • Načítací obrazovky v PvP nyní zobrazují na mapě počáteční umístění týmů
  • Na mapě Al Dabbah byly opraveny vznášející se či průhledné kameny
  • Okno vyhrazené pro nákup prémiového účtu bylo přepracováno tak, aby odpovídalo vzhledu uživatelského rozhraní ve zbytku garáže
  • Opraven popisek Assist Commendation (nejsem si jist, asi nějaký tip)
  • Hlasitost zvuku již není uvedena na stupnici od 0 do 1, ale od 0 do 100
  • Opraveny problémy s lokalizací bonusů běžících na serveru
  • Opravena řada menších chyb s uživatelským rozhraním
  • Opravena chyba, kdy měly některé kulomety ráže 12,7mm ve svých statistikách uvedené hodnoty poškození kulometů ráže 7,62mm
  • Opravena chyba, která mohla za určitých okolností neprávně indikovat zbývající čas potřebný k obsazení základny či bodu zájmu na mapě
  • Opravena chyba, kdy uvedený počet nabitých raket neodpovídal vizuálnímu modelu odpalovacího zařízení
  • Opraven problém, kdy se při sledování bitvy či replaye mohly chybně zobrazovat obrázky na tancích
  • V režimu Globálních operací byla opravena chyba způsobující po respawnu vozidla krátkodobé zobrazení nepřátelských vozidel na náhodných místech
  • Chyba s opakujícím se zvukem uzamčení cíle při střelbě raket Javelin, a to i po zničení tohoto cíle, byla opravena
  • Byla opravena chyba, kdy se vizuální stav poničených modulů změnil na opravený ještě dříve, než doběhl čas jejich opravy
  • Problém, kdy se někdy při jízdě kola otáčela, ale pásy nikoliv, byl opraven
  • Opravena chyba, které po opětovném připojení do bitvy způsobovala, že se vaše pěchota neobjevila na minimapě
  • Opraven problém se zaměřovačem, kdy se zaměřovací kříž při sledování ostatních hráčů nezobrazoval správně
  • Při použití dvou monitorů a hry v režimu celé obrazovky již při rozdílných rozlišeních nedochází k překrývání obrazu
  • Chyba, způsobující u minimálního nastavení grafických detailů tmavší vykreslování modelů tanků, byla opravena
  • Bylo opraveno mnoho dalších problémů a chyb, které mohly způsobovat zamrzání či pády hry

7 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • EvilMatus on 24. 11. 2020 at 16:09
    • Reakce

    Osobne som spokojný s 0.34, dokonca hra mi beží dobre už aj na maximálne detaily. Síce stále FPS padajú, ale už je to lepšie..

    1. No tak super. Já to ještě neměl možnost odzkoušet, tak jsem vcelku zvědavý 🙂

    • surszki on 24. 11. 2020 at 22:09
    • Reakce

    parada, po update hru nejde spustit. nakoniec si musím znova stiahnuť celú hru (cca 40 GB) 🙁

    1. Tak hlavně aby ti to šlo. Mně se totiž stáhla špatná verze hry a teď se nedostanu na server 😀

        • Sinistram on 25. 11. 2020 at 8:03
        • Reakce

        Mne to taky vždy blbne…klient…dříve jsem to taky zbytečně zkoušel přeinstalovat…naštvaný jsem byl tuplem…čas a nervy))…vždy mi to píše, že přes klienta nemám přístup k instalačním souborům…minule jsem to nějak vyřešil přes Silentovu řadu na foru, nicméně včera jsem to už nenašel a hlava je děravá :-)…po několika odklikání se to samo vzpamatovalo a spustila se aktualizace..pak už jsem ani neměl chuť hrát :-).

          • Sir_Milos on 25. 11. 2020 at 9:51
          • Reakce

          Taky jsem měl problém po stáhnutí nové aktualizace. Hra najednou nemohla najít složku, kde je nainstalovaná. Musel jsem dát „Verify game files“ což nejdříve vůbec nechtěla udělat a také jsem se bál, že budu muset stánout znovu 40 GB, ale restart launcheru nakonec pomohl.

    • Sir_Milos on 25. 11. 2020 at 9:52
    • Reakce

    Mně hra jela už v pohodě před tímto updatem. Jediné, co mi vadilo bylo problikávání textur a to bohužel tento update nevyřešil 🙁

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.