Příběhová kampaň – Epizoda I je tu!

Tak jsme se konečně dočkali. Velký experiment hry Armored Warfare jménem „Příběhová kampaň“ se po vlažném začátku naplno rozjíždí s první epizodou. V následujících řádcích naleznete kompletní překlad původního článku, který vám o této epizodě prozradí víc. Velké díky tentokrát patří Lolitě, která si udělala čas a překlad zpracovala místo mě. Dobrá práce!

Červen 2028, Chicago

Když jsem vycházel z obchodu, kde se konal dlouhý rozhovor, zasáhlo mě vedro pozdního letního odpoledne. Zavřel jsem oči a nasával teplo, vůně a zvuky, které se mi spojily v jeden důvěrně známý zážitek. Nikdy jsem žádné místo nepovažoval za domov, ale Chicago se mu blížilo tak, jak jsem si jen dokázal představit. Znal jsem ho, znal jsem lidi, věděl jsem, kde si dát nejlepší pizzu a kde se dobře pobavit. Tohle byla moje scéna, navzdory vztahu lásky a nenávisti, který jsem si úspěšně pěstoval.

Celý den a tíha zodpovědnosti nadcházejících hodin mě najednou tížily, jako by puška v mých rukou (kterou mi majitel obchodu připomněl, abych ji zvedl) měla desetkrát větší hmotnost. Těžce jsem si povzdechl. Je čas pustit se do práce.

Nejdřív oblek. Zíral jsem na nevýrazný černý svazek v kufru auta. Netušil jsem, jak se tam dostal – zámek byl nedotčený. Přesto nepopiratelně ležel přede mnou a vysmíval se mým deduktivním schopnostem i bezpečnostním opatřením auta. Rozepnutí plastového krytu odhalilo kvalitní látku, kterou bych si rozhodně nemohl dovolit. Musel jsem odolat nutkání přejet po ní prsty a připomenout si, že bych tím mohl obleku ve svém zpoceném a unaveném stavu udělat dost medvědí službu. Na to bude dost času později, až se osprchuju.

A sprchu jsem nutně potřeboval. Rychle jsem zkontrolovala mobil – v pohodě, stihnu to včas. Hotel Bellevue… už jdu.

>> Pokračování zde <<

Příběhová kampaň se bude skládat z několika epizod, z nichž každá bude trvat několik týdnů. Každá epizoda má své vlastní odměny a cíle, které se objevují postupně. Obtížnost každého cíle je určena řadou faktorů, které jsou popsány u každé mise. Abyste se mohli zúčastnit další epizody, musíte mít dokončenou tu předchozí a být zaregistrováni.

Registrace

Ale popořadě. Abyste se mohli zúčastnit 1. epizody, musíte se zaregistrovat odesláním svého jména a splněním poměrně jednoduché kapitoly zvané Prolog. Seznam hráčů, kteří toto splňují, naleznete v původním článku na webu hry. Dobrou zprávou je, že i když jste Prolog nestihli splnit, stále to můžete dohnat a zapojit se do kampaně. Můžete tak učinit čtyřmi následujícími způsoby:

  • Cesta bojovníka

Jste členem pěchoty Perihelionu, která prochází výcvikem pod vedením Samuela Thorpa. Na výcvik všech není dostatek tanků, ale naštěstí pro vás Perihelion zakoupil také několik zastaralých IFV vozidel pro výcvik.

Abyste získali nárok na příběhovou kampaň, vyhrajte 100 zápasů v PvE nebo 70 zápasů v PvP (náhodná bitva) s jedním z následujících vozidel: BMP-1 nebo BMP-2, a to do konce 1. epizody (což bude trvat několik týdnů, takže času je dost).

Upozorňujeme, že tyto cíle v PvP/PvE nelze kombinovat. Buď splníte jeden, nebo druhý, ale nijak se nesčítají. Tento cíl můžete splnit kdykoli v průběhu epizody – získáte zpětně nárok na všechny ceny z misí, které jste splnili. Jinými slovy, pokud nemáte nárok hned teď (protože jste vynechali kapitolu Prolog), můžete začít první misí (jak je popsáno níže) a misi „Cesta bojovníka“ dokončit až na konci epizody, kdy obdržíte odměnu a budete přidáni na seznam hráčů, kteří na ni mají nárok.

Toto je hlavní a nejspolehlivější způsob, jak získat přístup.

  • Cesta obchodníka

Jste drobný obchodník, který pro Perihelion obstarává zbraně, náhradní díly a další vojenské zboží – cokoli si zákazník přeje. Rozhodnete se spojit s Perihelionem, protože cítíte zisky na míle daleko. Konflikty jsou dobré pro obchod a tohle by mohl být velký konflikt. Zúčastnit se můžeš okamžitě, když si zakoupíte balíček Perihelionu přes MY.GAMES Market – je to tak jednoduché.

  • Cesta analytika

Jste vojenský nebo finanční analytik, který hledá nové výzvy v soukromém sektoru, a společnost Perihelion, vedená legendárním investorem, se zdá být tím pravým kariérním posunem pro vás. Nárok na něj získáte tím, že jako první splníte tajný cíl. Každá epizoda má jeden nebo více tajných cílů. Tajné cíle nevyžadují přímé hraní. Záleží spíše na vaší schopnosti porozumět příběhu a vyřešit hádanky.

Ty mohou být extrémně obtížné a odměnu získá pouze první vítěz. Na druhou stranu je odměna obvykle dost slušná.

  • Cesta žoldáka

Jsi dalším vojákem, kterého štěstí přitáhlo k Perihelionu a jeho vznikající vojenské síle. Přístup do něj získáte, když vyhrajete v oficiální soutěži na Discordu nebo na sociálních sítích Armored Warfare. Tento způsob spoléhá spíše na štěstí než na cokoli jiného, ale můžete to zkusit!

Aktuální mise

První epizoda příběhové kampaně obsahuje misi zvanou „Výcvik“. V této misi Samuel Thorpe trénuje s jednotkami Perihelionu, učí se různé taktiky, operovat v poušti a účastní se řady fingovaných bitev. Zadání, která je potřeba splnit mezi 15. a 26. září 2021 jsou následující:

Odehrajte 42 zápasů v náhodných bitvách, běžných PvE libovolné obtížnosti nebo speciálních operacích (kromě War Games) s použitím některého z vozidel příběhové kampaně.

Speciální pravidla:

  • V této misi se nepoužívají pravidla pro majetek a morálku. Jednoduše misi dokončete, abyste zjistili, co bude následovat. Alespoň 25% účastníků příběhové kampaně však musí mít misi dokončenou do 27. září, jinak kampaň končí právě tam a tehdy.
  • V předchozím článku jste zvolili tmavé barvy pro vozidla Perihelionu. Ty se však do horkého prostředí příliš nehodí, protože pohlcují teplo a činí prostor pro posádku i výcvik velmi nepohodlným, a to i pro doprovodné vojáky. Přidán dodatečný 5% modifikátor obtížnosti (již zohledněno ve výše uvedeném požadavku).

Odměny:

  • 550 000 kreditů (včetně +10%)
  • 2 zlaté bedny s kořistí

Vezměte prosím na vědomí, že abyste mohli plnit další mise, je třeba dokončit misi „Výcvik“ popsanou výše. Tuto misi musí splnit alespoň 25% účastníků, jinak kampaň končí. Další mise budou k dispozici po skončení tohoto kola. Abyste získali status „Epizoda 1 dokončena“ (a mohli se tak zúčastnit Epizody 2), musíte dokončit alespoň tři mise, nepočítaje misi výcvik.

Majetkový systém

V současné době se síly Perihelionu skládají z 200 mužů s lehkými dopravními prostředky a sedmi těžkými obrněnými vozidly různých typů:

  • 1 T-80U (MBT VII. úrovně)
  • 1 T-90 (MBT VII. úrovně)
  • 1 T-72B3 (MBT VIII. úrovně)
  • 1 T-90A (MBT VIII. úrovně)
  • 1 T-90MS (MBT IX. úrovně)
  • 1 BMPT-72 (TD IX. úrovně)
  • 1 BMPT Mod.2017 jako osobní vozidlo Samuela Thorpa

V každé misi budete muset použít jedno z těchto vozidel (pokud není uvedeno jinak). Kromě toho bude vašich 200 vojáků sloužit jako jádro pěchoty Perihelionu. Koneckonců, žádný cíl nelze dobýt a udržet pouze pomocí tanků. Platí proto následující pravidla:

  • Ztracená vozidla již nelze použít k dokončení mise
  • Ztráty mužstva zvýší obtížnost všech misí
  • Operace s 80% mužstva zvýší obtížnost všech misí o 10%
  • Operace s 60% mužstva zvýší obtížnost všech misí o 20%
  • Operace se 40% mužstva zvýší obtížnost všech misí o 30%
  • Ztráta 75% a více mužstva znamená konec kampaně

Další prostředky lze získat plněním misí nebo jiných speciálních úkolů souvisejících s příběhovou kampaní. Pro účely kampaně se za vozidlo použité v misi považuje vozidlo, které k dokončení mise použila většina účastníků. O toto vozidlo přijdete v případě porážky.

Upozornění:

  • Pokud přijdete o všechna vozidla, kampaň končí
  • Prémiová vozidla (BMPT Mod.2017, T-72B3) lze ztratit každé dvakrát (v kampani bude Perihelion investovat značné prostředky na jejich udržení v provozu)
  • Některé mise budou vyžadovat více než jedno nasazené vozidlo (pokud nemáte k dispozici více než jedno vozidlo, tyto mise nebudou k dispozici
  • Odměny spojené s konkrétními vozidly kampaně nebudou k dispozici, pokud je dané vozidlo nadobro ztraceno (například skin BMPT Mod.2017 nebude vydán, pokud je vozidlo ztraceno před nebo během dokončení mise, která by jej normálně udělila)
  • Skiny a reskiny (vozidla s pevně zakódovanými skiny) se započítávají s výjimkou vozidel Hades

Morálka

Kromě výše zmíněné výkonnosti musíte brát v úvahu i morálku svých vojáků. Lidé nejsou roboti a jen málo lidí je od přírody zlých. Páchání nepěkných činů bude mít u vaší posádky špatný ohlas, ale také je bude demoralizovat neúspěch. Stav morálky ovlivňuje vaše odměny a v krajním případě i úroveň obtížnosti.

Morálka vašich vojáků je znázorněna na stupnici od 1 do 10 a začíná na hodnotě 6. Uplatňují se následující efekty.

Neutrální stav:

  • Morálka 5: Žádné další účinky.
  • Morálka 6: Žádné další účinky.
  • Morálka 7: Žádné další účinky.

Pozitivní stav:

  • Morálka 8: Získali jste si důvěru svých vojáků a ti budou plnit rozkazy, které by normálně neplnili, ale jen v rozumných mezích. Nejste jedním z nich, ale považují vás za schopného velitele (dělitelné odměny zvýšené o 10%).
  • Morálka 9: Vojáci vás považují za vynikajícího velitele a plně vám důvěřují. Splní i velmi obtížné úkoly, aby se ve vašich očích osvědčili (dělitelné odměny zvýšeny o 15%, zpřístupněny další mise).
  • Morálka 10: Vojáci by vás následovali do pekla a zpět (výsledky Orderly Retreat a Pyrrhic Victory již nesnižují morálku, Rout snižuje morálku pouze o -1, dělitelné odměny zvýšeny o 20%, zpřístupněny další mise).

Negativní stav:

  • Morálka 4: Zpackali jste to. Vojáci nespokojeně reptají a bude vyžadovat nemalé úsilí, abyste je přiměli k návratu do řady. Získat důvěru je mnohem těžší, než ji ztratit (výsledek Orderly Retreat nyní snižuje morálku o -2, dělitelné odměny se snižují o 10%).
  • Morálka 3: Vaši vojáci jsou nyní vážně nespokojení a předali své stížnosti nadřízeným, kteří vás hodnotí ostražitým pohledem (výsledky Orderly Retreat a Pyrrhic victory nyní snižují morálku o -2, dělitelné odměny se snižují o 30%, některé mise se stávají nedostupnými).
  • Morálka 2: Vaše poslední šance. Teď už opravdu potřebuješ vyhrát (výsledky Orderly Retreat a Pyrrhic victory nyní snižují morálku o -2, dělitelné odměny se snižují o 50%, některé mise se stávají nedostupnými, některé významné odměny se stávají nedostupnými).
  • Morálka 1: Ztratili jste loajalitu vojáků, kampaň končí.

Ke změnám morálky dochází vždy na konci epizody a jedná se o součet všech vašich výsledků pomocí stavu morálky na začátku epizody. Například začínáte-li epizodu s morálkou 6 a dosáhnete-li tří pevných vítězství, jednoho velkého vítězství a jedné porážky, změní se vaše morálka takto:

Počáteční stav (6) + 1 (více než jedno solidní vítězství) +1 (velké vítězství) -2 (výpadek) = morálka 6.

Systém misí

V každé misi je třeba nasadit jedno nebo více vozidel z výše uvedeného seznamu (podrobnosti najdete u každé mise) a splnit její cíle, které jsou ovlivněny speciálními modifikátory (viz níže). Osud nasazených sil je určen výsledkem mise.

Skutečný výsledek mise a její dopad na příběhovou kampaň je určen množstvím hráčů, kteří splnili následující tabulku:

  • 0% až 15% účastníků splní cíl mise – žádný pokus

Pro účely příběhové kampaně je mise považována za nevyzkoušenou. Žádný z hráčů, kteří ji dokončili, neztratí nasazené síly, ale také neobdrží žádnou odměnu.

  • 15% až 25% účastníků dokončí cíl mise – Rout

Mise se nezdařila a utrpěli jste těžké ztráty. Cíle mise nebylo dosaženo. Odevzdané vozidlo je ztraceno a stejně tak všechny jednotky, které se mise účastnily. Někteří z nich se samozřejmě technicky dostanou zpět, ale jsou to žoldáci – když vidí vaši velitelskou neschopnost, už s vámi nikdy nebudou spolupracovat. Nedostanete žádnou odměnu a nepřítel nyní zná identitu útočníka. Příště už na to budou připraveni, nebo se dokonce mohou mstít. V případě silných nepřátel to bude mít vážné následky.

Účinek na morálku: -2

  • 25% až 35% účastníků splní cíl mise – Spořádaný ústup (Orderly Retreat)

Mise se nezdařila, ale podařilo se vám spořádaně ustoupit. Cíl mise nebyl splněn. Přišli jste o nasazená vozidla a polovinu nasazených vojáků. Podařilo se vám však dostatečně dobře zamaskovat stopy, aby nepřítel nemohl rozpoznat vaši totožnost. Hráči, kteří misi dokončí, obdrží 50% dělitelných odměn a žádné nedělitelné odměny.

Efekt na morálku: -1

  • Cíl mise splní 35% až 45% účastníků – Pyrrhovo vítězství (Pyrrhic Victory)

Mise se podařila, ale jen o fous. Cíle mise bylo dosaženo. Nepřicházíte o nasazená vozidla, ale ztrácíte třetinu nasazených vojáků. V důsledku toho obdržíte 50% dělitelných odměn, jednu nedělitelnou odměnu nejnižší hodnoty (pokud bylo nabídnuto více nedělitelných odměn) nebo žádnou nedělitelnou odměnu (pokud byla nabídnuta pouze jedna). Taková „vítězství“ lze jen stěží považovat za úspěch a Perihelion si je nemůže dlouhodobě dovolit.

Efekt na morálku: -1

  • 45% až 65% účastníků splní cíl mise – Solidní vítězství (Solid Victory)

Toto je hlavní výsledek „úspěchu“ – mise se podařila, neztrácíte žádné prostředky a obdržíte plnou odměnu podle popisu mise.

Efekt na morálku: 0 (+1, pokud se v rámci jedné epizody objeví více výsledků Solidní vítězství).

  • 65% až 80% účastníků splní cíl mise – Hlavní vítězství (Major Victory)

Mise dopadla lépe, než se očekávalo. Nepřátele jste vyřídili a bude je stát hodně úsilí, než se shromáždí, což vám ponechává dostatek času na to, abyste řádně provedli to, kvůli čemu jste přišli. Mise se zdařila, nepřišli jste o žádné prostředky. Získáte také 150% dělitelných odměn.

Efekt morálky: Všichni se mohou těšit na to, že se vám podařilo dosáhnout úspěchu v boji: +1 (+2, pokud se v jedné epizodě objeví více výsledků významného vítězství).

  • Cíl mise splnilo 80% a více účastníků – Legendární vítězství (Legendary Victory)

Nikdy nevěděli, co je zasáhlo. Mise se podařila, nepřišli jste o žádný majetek. Získáte také 200% dělitelných odměn.

Účinek na morálku: +2

  • Dělitelné odměny jsou odměny, které nejsou jednorázové, tedy například zlaťáky, boostery, bedničky, kredity a další podobné předměty.
  • Nedělitelné odměny jsou odměny, za které obdržíte pouze jeden předmět (obtisk, vlajku, titul, avatar, kamufláž, základní barvu, skin nebo vozidlo).

Vezměte prosím na vědomí, že počet hráčů určující výsledek je založen na počátečním stavu epizody. Pokud epizoda začíná s 2500 oprávněnými hráči a 1000 se jich během ní připojí (pokud je tato možnost k dispozici), požadavek 50% znamená 1250 hráčů (těch 1000 nově připojených se nepočítá).

V tuto chvíli bychom vám poradili, abyste si dobře rozmysleli, jaké mise vlastně chcete dokončit. V závislosti na kontextu vám dokončení některých misí může značně zkomplikovat situaci nebo vám dokonce zabránit ve splnění některých budoucích cílů. Pokud si nejste jisti, co máte dělat (nebo pokud ano a chcete se podělit), je velmi vhodné navštívit náš vyhrazený kanál na Discordu a probrat to tam.

Odměny za první epizodu

Epizoda 1 bude obsahovat několik jedinečných odměn:

  • Avatar hráče Samuela Thorpa
  • Black Mamba skin pro BMPT Mod.2017
  • Základní barva Perihelion Grey
  • Základní barva Perihelion Black
  • Obtisk s logem Perihelion
  • Prémiová vozidla
  • Kamufláže

A další! Pokud vás zajímají první čtyři položky – ano, hlasovali jste pro ně v předchozím článku kampaně Storyline! U každé odměny za splnění cíle se podívejte na popis příslušné mise.

Aktuální stav kampaně

Vybraná vozidla – Samuel Thorpe se rozhodl vyzbrojit svůj oddíl ruskými MBT. Tato vozidla jsou podstatně vzácnější než jejich starší protějšky z dob studené války, ale řada z nich se dostala na americký trh. Jejich nákup je drahý a ještě dražší je udržovat je v provozu, ale jen několik z nich poskytne vaší výstroji palebnou sílu, která je obvykle vyhrazena skutečným vojenským jednotkám a korporacím, a s ní spojený respekt. Do této kategorie patří následující vozidla: T-80U, T-90, T-72B3, T-90A, T-90MS, BMPT-72 a BMPT Mod.2017.

  • Modifikátor obtížnosti: +30%
  • Profesionál: Pouze profesionální PMC a velké korporátní jednotky si mohou dovolit současný vojenský hardware. Vaši protivníci a spojenci vás budou brát velmi vážně, což není vždy dobře, protože rozhodně neprojdete bez povšimnutí. Na druhou stranu, s jedním z těchto vozidel se můžete postavit prakticky komukoli. (Modifikátor obtížnosti při boji s korporacemi: 0%, modifikátor obtížnosti při boji s národními armádami: +20%, všechny odměny se zvyšují o 10%).
  • Rusko: S těmito vozidly ve výbavě a s určitými přípravami můžete (alespoň obecně) vystupovat jako příslušník ruské armády (může to vést k určitým kontextovým bonusům, v závislosti na vašich rozhodnutích), ale nečekejte vřelé přijetí ve Spojených státech amerických.
  • Modifikace: Tato vozidla bude možné v pozdějších epizodách vylepšit pomocí mechanismu modifikací.

Pravidla bonusů

  • Chytrost: Během rozhovoru Samuel Thorpe prokázal zálibu v řešení složitých problémů za pochodu. Modifikátor obtížnosti: -20%
  • Luštič kódů: Samuel Thorpe je zběhlý v prolamování základních forem kódu. To může vést ke kontextovým bonusům v závislosti na vašich rozhodnutích.

Modifikátor obtížnosti se vztahuje k základní obtížnosti akce (což jsou 3 odehrané bitvy za den nebo její odvozenina) – jinými slovy, hypotetický budoucí 30-denní cíl bude vyžadovat odehrání 90 bitev, zatímco 10% modifikátor obtížnosti zvýší požadavek na 99 bitev atd.

  • Současný základní modifikátor obtížnosti: 10%
  • Současný základní modifikátor odměny: 10%

Pravidla kampaně

  • Oficiální spuštění 1. epizody (pro účely kontroly přihlášek) je 15. září v 17:00 SELČ.
  • Změna jména ve hře je zakázána a povede k diskvalifikaci z příběhové kampaně.
  • Závažné přestupky ve hře (griefing, nadměrné množství zápasů strávených AFK nebo s nízkou aktivitou) povedou k diskvalifikaci z příběhové kampaně.
  • Nesportovní nebo toxické chování ve hře i na platformách souvisejících s hrou Armored Warfare může vést k diskvalifikaci z příběhové kampaně.
  • Rozhodnutí ve výše uvedených případech přijímá personál Armored Warfare, jsou vždy konečná a nelze se proti nim odvolat.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/storyline-campaign-episode-1-now-available

7 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Iosifek on 21. 9. 2021 at 15:49
    • Reakce

    Díky za překlad!
    Celá tahle akce je nějaká zmatená.
    Když tohle uveřejnili (uveřejněno 16 s platností od 15), tak jesem to četl přes trejdu Googla a nepochopil jsem ani „ň“. Druhej den jsem do toho se strjedou Googlem brejlil znova a zjistil, že tam je po rozkliknutí něco o odehrání 42 bitev s danou technikou.
    Tady zjišťuju, že je tam toho víc, ale stejně tomu rozumím jak prase cvičkám. 🙁

    1. To nejsi sám, je to zbytečně komplikované 😀

    • HRDSTL on 22. 9. 2021 at 19:29
    • Reakce

    Nakoľko sa mi úvodný PROLOG nechcelo plniť (hrať jak retard s jedným tankom dokola), zakúpil som si prístup cez balík Perihelion. Event vyzerá zaujímavo, no som zvedavý na tie ceny…

    Trening mám úž hotový, tak hor sa na prvú MISIU 🙂

      • Iosifek on 23. 9. 2021 at 0:59
      • Reakce

      To si dost fandíš. 🙂

    • HRDSTL on 23. 9. 2021 at 8:18
    • Reakce

    Nie nefandim, len mám čas hrať. Misia DEDSHOT nám naznačila ako celá kampaň bude vyzerať. Len jedno treba vývojárom vyčítať, že neurobili na celý event príbehovej kampaňe aspoň nejaký ukazovateľ progresie v danej misii, no žiaľ každý si to musí strážiť sám.

    Ale na druhej strane veľké plus za odosielanie výsledkov cez Google docs, a tým pádom nikdo nevie ako na tom je, ako to bolo v prípade odosielania výsledkov cez discord.

      • Iosifek on 23. 9. 2021 at 8:56
      • Reakce

      A kolik tedy tipuješ dmg na úkol 300m +?

    • HRDSTL on 23. 9. 2021 at 9:36
    • Reakce

    zatiaľ mám 36k 😜

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.