Představujeme vozidlo Kornet-D1

Jedním z dalších vozidel, které se nám nedávno dostalo do hry, je Kornet-D1. Získat jste jej mohli skrze plánky, které bylo možné dostat z bedniček prodávaných v shopu. I když to už není moc aktuální, neboť akce proběhla koncem května, byla by škoda si toto vozidlo alespoň zpětně nepředstavit. Zde tedy najdete aktualizovaný překlad původního článku, který vyšel na oficiální stránce hry. Schválně, kdo z vás si ho nakonec pořídil do garáže?

Jak už jistě víte, rakety Kornet patří do poměrně moderní rodiny protitankových řízených střel. Ve hře Armored Warfare již máme jedno vozidlo založené na této výzbroji, a to Kornet-EM, které je jedním z nejsmrtonosnějších strojů X. úrovně, zejména v režimu PvP, a to z dobrého důvodu. Jeho čtveřice raketometů dokáže nic netušícím nepřátelům způsobit ohromné škody. Popularitě tohoto vozidla však víceméně brání skutečnost, že se jedná o kolové vozidlo, a je tedy obtížnější ho ovládat.

To vývojáře přivedlo k myšlence, proč obdobné zařízení k odpalování raket neumístit i na pásový podvozek. Jenže na jaký? Následné pátrání po vhodném kandidátovi je pak přivedlo k projektu vozidla Kornet-D1-BMGSh. Jenže tady se to začíná poněkud komplikovat.

Historie vozidla

Začněme trochou historie tohoto vozidla. V červnu 2013 vydalo ruské ministerstvo obrany soubor požadavků na stíhač tanků, který by byl postaven na podvozku BMD-4M (Izdelie 960M). Tento stíhač tanků byl určen pro ruské výsadkové síly (VDV) a měl být vyzbrojen dvěma čtyřtubovými odpalovacími zařízeními Kornet v přibližně stejné konfiguraci, jaká se používá na platformě Tigr. Jinými slovy, tato odpalovací zařízení měla být schopna pojezdu a měla být zatahovací do trupu.

V prosinci 2013 byl firmě Kurganmash (výrobci BMD-4M) zadán kontrakt na vývoj této platformy. Kurganmash začal na projektu pracovat v srpnu 2014 a v té době vozidlo dostalo označení Kornet-D1-BMGSh (BMGSh znamená „obrněné vozidlo, pásový podvozek“). A tady příběh v podstatě končí. Projekt byl zřejmě někde v průběhu vývoje zrušen, pravděpodobně v roce 2018. V roce 2018 vyšel článek o budoucnosti vozidla s tím, že se prototyp zúčastní státních zkoušek v roce 2019, ale k tomu nikdy nedošlo a žádný prototyp nebyl nikdy postaven (nebo alespoň předveden veřejnosti). Nebyly zveřejněny ani žádné výkresy projektu, takže nikdo pořádně neví, jak by stroj vypadal, i když na internetu existují spekulativní rendery vytvořené fanoušky.

Vozidlo, které vidíte na obrázcích v tomto článku o pár řádků níže, je tedy jakousi vizí toho, jak by projekt mohl vypadat po dokončení. Toho vývojáři dosáhli s pomocí vojenského experta pracujícího ve zbrojním průmyslu. Hned na začátku, po přezkoumání rozměrů BMD-4, bylo rozhodnuto, že tato platforma není dostatečně velká na to, aby se do ní vešel systém Kornet se dvěma odpalovacími zařízeními tak, jak jej definovalo ruské ministerstvo obrany. Jako alternativní řešení proto vývojáři zvolili jiné vozidlo z rodiny BMD-4, a to BTR-MDM Rakushka.

Rakushka je vozidlo založené na podvozku BMD-4M, vyvinuté pro ruské výsadkové síly přibližně v roce 2015. V současné době je ve službě asi 50 vozidel tohoto typu, což tvůrcům umožnilo řádně vymodelovat korbu. Jednoduše řečeno, část vozidla určená pro vojáky byla nahrazena systémem dvojitých odpalovacích zařízení, což vedlo k tomu, že odpalovací zařízení Kornet do vozidla skutečně zapadnou. Nicméně pro všechny účely se jedná o hypotetické vozidlo a vývojáři doufají, že se nám, hráčům, i přes tuto skutečnost bude líbit. Upuštěno také bylo od továrního označení BGMSh a ve hře je tak najdeme pod zjednodušeným názvem Kornet-D1.

Vozidlo ve hře

Ve hře Armored Warfare je Kornet-D1 prémiovým stíhačem tanků na X. úrovni. Jak už naznačuje výše uvedený popis, vozidlo je v podstatě nosičem střel Kornet obdobně jako Kornet-EM, jen s tím rozdílem, že v tomto případě je výzbroj umístěna na pásovém podvozku. Nicméně, i když si jsou tato vozidla celkem podobná, je mezi nimi více než jeden rozdíl.

Zatímco Kornet-EM může díky své obrovské rychlosti fungovat jako extrémně rychlý průzkumník, Kornet-D1 je ultimátním skrytým raketometem s pravděpodobně nejlepším maskovacím faktorem ve hře, který překoná i vozidlo Shadow. Zbraňový systém je totožný se systémem použitým na vozidle Kornet-EM, včetně jeho omezeného úhlu pohybu a funkce dvojitého kliku, která umožňuje odpálit dvě střely najednou (i když tuto funkci je potřeba odemknout spolu s volitelným modulem). Při její aktivaci však:

  • Mezi jednotlivými odpaly uplynou 4 sekundy namísto 3 sekund.
  • Plné nabití potrvá 40 sekund namísto 27 sekund.

Střely mají stejný výkon jako u vozidla Kornet-EM. Celkově dokáží dosáhnout zhruba 11500 bodů poškození za minutu bez funkce dvojitého odpalu a 10000 s touto funkcí. Vozidlo nese 48 střel.

Samozřejmě, že tak velká palebná síla musí mít i své stinné stránky v podobě vyvážení. Za prvé, jak jste pravděpodobně očekávali, vozidlo nemá téměř žádný pancíř ani žádná aktivní ochranná opatření, kromě obvyklých kouřových granátů. Za druhé, jeho rychlost je výrazně nižší než u Korneta-EM, i když je stále na svou třídu přiměřeně rychlé a obratné. A konečně, na rozdíl od Korneta-EM je Kornet-D1 se svým dohledem pouhých 370 metrů prakticky slepý. Je tu však jedna zvláštnost – Kornet-D1 může na bitevní pole vysadit odstřelovače, který za něj provádí pozorování a tím tedy do jisté míry zvedá rozsah dohledu vozidla.

Když k tomu přičteme vynikající maskovací faktor 31%, který lze navíc ovlivnit dlašími dvěma volitelnými moduly, získáme tak extrémně těžko odhalitelné a zasažitelné vozidlo, které však na druhou stranu musí spoléhat na ostatní hráče nebo na svého odstřelovače a po odhalení rychle doplatí na svou zranitelnost. S tímto vozidlem zpravidla není možné provádět rychlé výpady (pokud nepoužijete aktivní schopnost). Místo toho je nutné zůstat v úkrytu, rychle udeřit a pak se opatrně dostat do dalšího úkrytu.

Přestože se jedná o prémiový stroj, vozidlo nabízí i omezené možnosti přizpůsobení výkonu. Co se týče modulů, lze si vybrat mezi funkcí dvojitého odpalu a termobarickými raketami. S ohledem na maskování a styl hraní pak lze ještě volit mezi modulem snižujícím postih z maskování při odpálení střel (ideální pro setrvání v úkrytu na jednom místě) nebo odstraňujícím postih z maskování při pohybu (pro nepozorovanou změnu pozice). A v neposlední řadě je na výběr ze tří aktivních schopností: Odstřelovač, Override a Retreat.

Co myslíte, zaujme vozidlo hráče víc než klasický Kornet-EM? Není až příliš silné, vzhledem k tomu, že postrádá zásadní nevýhodu svého bratříčka? Své názory nám určitě napište dolů do komentářů.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-kornet-d1

Napsat komentář

Váš email nebude zveřejněn.