Pár informací nejen k dnešní aktualizaci

Jak jste si asi všimli, dnes proběhla malá aktualizace hry. Ta přinesla novou verzi 0.37.8454 a do hry zavedla několik drobných změn a oprav. Není toho mnoho, ale je dobré si zde vše zmínit, abyste nemuseli nikde pátrat, o co vlastně šlo. Nemluvě o tom, že se také stala jedna významná věc, která ovšem není zrovna pozitivní. Ale vezměme to hezky popořádku. Takže:

  • Byl spuštěn nový kontrakt – nyní máte několik měsíců na to, abyste si v něm vyjezdili nový prémiový tank VII. úrovně TAM 2IP (více o něm zde). Současně došlo i na kompenzace spojené s odkladem celého kontraktu.
  • Dále byla opravena chyba nastavení špinění vozidel v bitvách. Nyní by již mělo fungovat vše správně, jak bylo zamýšleno.
  • Opraven byl také problém, který za určitých okolností mohl způsobit, že se hráči ve speciální operaci „Death“ (čtvrtá kapitola) mohli po své smrti respawnout mimo určenou oblast.
  • Odedneška bylo zavedeno také zcela nové pravidlo do PvP matchmakingu – na úrovních vozidel I až VII, pokud čekání ve frontě na bitvu přesáhne 2,5 minuty, bude z dostupných hráčů složena bitva ve formátu 10 vs 10, přičemž chybějící hráče nahradí AI vozidla. Toto pravidlo bude vždy aktivní v nejméně hrané hodiny, a to mezi 23:00 a 10:30 středoevropského času.

Jinak jak se zdá, tak experiment jménem „Příběhová kampaň“ první plnohodnotnou epizodou definitivně skončil. Podmínkou pro pokračování příběhu totiž bylo, aby hlavní úkol splnilo alespoň 25% přihlášených hráčů. To se však nakonec nestalo. Otázkou je, do jaké míry za to může neinformovanost hráčů, nepochopení úkolu, nepřehlednost celého eventu či absence jakékoliv implementace do hry. Svědčí to ale o tom, že ochota hráčů cokoliv v této hře plnit, natož sledovat dění kolem ní a hrát ji dennodenně, je čím dál menší. Reflektuje to tak celkový stav hry.

Je to škoda. Podmínky ke splnění nebyly nikterak těžké, ale vývojáři podcenili lenost většiny hráčů. Doba, kdy se sem lidi rádi vraceli a hru hráli aktivně v každém volnu, je už dávno pryč. Možná je na čase, aby se někdo zamyslel, proč tomu tak asi je. Každopádně ukončením příběhové kampaně se komunita připravila o možnost vyjezdit si další zajímavé odměny, včetně té finální, kterou mělo být speciální vozidlo X. úrovně.

Oficiální vyjádření ke konci příběhové kampaně by mělo přijít zítra (tedy tento pátek).

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/maintenance-september-30

16 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Iosifek on 1. 10. 2021 at 1:22
    • Reakce

    Důrazně bych se ohradil vůči vetě: „… ale vývojáři podcenili lenost většiny hráčů…“
    Hráči to hrají pro zábavu. Nemůžeš je úkolovat, nejsou zaměstnanci AW. Nemůžeš po nich chtít, aby ve hře trávili 8h denně a případně šli na přesčasy nebo si vzali šichtu navíc. Žel, AW markeťáci takovou představu asi mají.
    Pokud nemůžeš nic direktivně nařizovat, tak ti zbývá lidi motivovat. O tom ale marketing je. Lidé tedy nebyli motivovaní. To je selhání matketingu.
    Hlavně nic neházej na hráče, ti jsou, jací jsou. , ať již je to materiál, technika nebo lidi.
    Pár čísel:
    Jedna hra v PvE i PvP je cca 15 min, Spec. Ops. a GO cca 20 min.
    V Apokaliptický smlouvě jsou 4 mise. Dvě 24 hodinové, prví lehká a druhá zpravila na počet min 10 her.
    Na 10 her, a to jenom pokud se ti daří ten úkol splnit každou hru, což jde obtížně, představuje minimálně 2,5h hraní. Další dva úkoly se resetují sice tydně, ale jsou natolik těžké, že ti na to ani těch 10 her nemusí stačit. To jsou další hodiny hraní k tomu.
    K tomu můžeš připočítat klanové Spec. Ops. Heroes. Tj. min 1h/týdně. O víkendech Hodnocené bitvy a Staré Spec. Ops (2h/víkend).
    Batl Patch je 90 denní maraton kde má zpravidla mise nebo úkoly které se nekrejí s úkoly z apokalipsy a potřebuješ na ně zadanou techniku která zase vylučuje jiné úkoly. To jsou stovky her které se nedají souběžně plnit.
    Je snad tak špatně pochopitelné, že po tomhle 3 měsíčním maratonu jsou lidé unavění a na přidání další hodiny hraní denně navíc nereflektují? Ano, Příběhová kampaň žádala 4 hry denně, tj. 1h hraní za den, ale s určenou technikou, která se nehodila na ostatní úkoly. Např. žádné z těch vozidel nemá pěchotu, tak jsi s ní nemohl plnit úkol: „Nastřílej s pěchotou v 10 hrách 2000dmg.“
    K tomu si připočti expení ve vozidel ve stromu, mise Spec. OPs. Atd., atd.
    To je spousta a spousta hodin hraní denně. 4h, 6h, 8h, jak chceš Tak neříkej, že jsou hráči líní. Hráči jsou hlavně unavení.

    Taky se ohradím vůči těm vývojářům. Ti nejspíše o téhle akci vůbec nevědí. To je věcí marketingu a tam patří i šéf obsahu (ať už je to cokoliv). To je, nebo byl SS. Tedy je to jeho akce a lidí z jeho okolí. Proto ta platnost jen pro EU region.

    PS: Jen k tomu: „Pracuješ s tím co je.“
    Včera, na 4. kap Spec. Ops. Heroes (batalionky, klanovky, pyžamo, kožíšek), mě nejprve odešla technika, pád hry, pak ping 1000-1500, pak odešli dva lidi. tak když se mě technika umoudřila, tak jsme to dojeli ve třech na prví dobrou. Zeptej se Lolitky, byla jední z těch tří.
    Čili, kdyš chceš, víš jak na to, tak jde i to co jiní považují za nemožné. Markeťáci AW jsou odtržení od hráčské základy. Hrají si s vývojáři na vlasním písečku. Výsledek ve pak takový jaký je. Tristní pro všechny.

      • Iosifek on 1. 10. 2021 at 1:25
      • Reakce

      Oprava (doplnění)
      *Hlavně nic neházej na hráče, ti jsou, jací jsou. Pracuješ s tím co je, ať již je to materiál, technika nebo lidi.

    1. Jasný no. Jenže to je ten problém – hře chybí lidi. Těch pár nadšenců jako vy, co se snaží odjet každej úkol, to prostě neutáhne. Být tu víc obyčejných hráčů, splní se to raz dva. Ne každý se snaží jezdit všechno. Ale tady na to bohatě stačilo vzít si konkrétní tanky a prostě jen denně dát pár bitev. Nic víc. Žádné další podmínky tam nebyly. Jako je mi jasný, že motivace asi nebyla tak velká, ale šlo o udržení toho eventu v chodu. Takhle jsme se do budoucna připravili o případné zajímavé odměny…

      Jako jo, s tou leností jsem to asi nenapsal zrovna nejlíp. Ale neříkej mi, že vynechat na pár dní ty věci, co jsi jmenoval, nebo alespoň část z nich, by byl takový problém. Však nikoho nikdo nenutí každý den takové množství úkolů jezdit, nebo jo? Proč se vlastně jezdí to pyžámko? Doufat, že to odjezdí někdo jiný, byla prostě chyba. Jenže ouha, nejsou lidi. Bohužel, počet aktivních hráčů odpovída stavu hry…

      To je to, nač jsem chtěl upozornit. Ve hře zůstali jen už opravdu ti největší nadšenci, kteří se snaží plnit co se dá a jsou těmi úkoly, jak sám píšeš, zahlceni. Já třeba plním jen to, co mě zajímá. Rozhodně nemám ambice jezdit vše, co se mi nabízí. Nebo se snažit dvakrát do týdne odjezdit X4 ve SpecOps jen proto, že se to zkrátka vyplatí. Jenže tihle hráči prostě chybí. Doby, kdy se do hry vraceli i běžní hráči, co si prostě jen tak rádi zahrají pár bitev pro zábavu, jsou asi pryč. Pak se nelze divit, že to neodjelo ani těch 25% lidí.

      A vývojáři samozřemě o celé téhle akci dobře vědí. Proto další chyba je, že pro ni neudělali odpovídající zázemí. Hlavně tedy implementaci do hry, alespoň částečně. Chyba vůbec byla dělat to jen pro EU. Mělo se to do hry přidat jako plnohodnotný event se vším všudy. Jenže to by nesmělo být AW, kde se všechno dělá jen na půl, a někdy ani to ne :-/

        • Iosifek on 2. 10. 2021 at 9:39
        • Reakce

        AW není charita, je to obchodní projekt.
        Takže se k osvětlení toho co se stalo, hodí obchonický příměr.
        Řekněme že obchodník vyhlásí nějakou akci na určitý druh zkoží. Oznámení skryje do letáku s dalším zbožím, uvede jednovětně nějakým drobným písmen bez ničeho dalšího. Samotné zboží nechá buď ve skladu nebo ho strčí do nejtmavšího kouta pod pult.
        Co se stane? Lidé kupují hlavně očima. Kupovanost zboží závisí na jeho umístění v regále. Na to jsou celé studie. Takže to lidé nebudou vidět, tím pádem kupovat. Koupí to jen ti, co letáky prolézají dopodrobna a ještě k tomu se nebojí/nestydí zeptat kde ho najdou.
        Kdo je na vině neúspěchu? Zákazník? To snad ne, ten o tom zboží ani nevěděl. A dát na obchodíkovo nadávání, jak jsou lidé nevděční, líní a pod.? To po mě fakt nechtěj.
        Ono to nemusí být ani takhle komplikované. Stačí, když to zboží je pro cílovou skupinu, která žije z ruky do huby, a akci udělá před výplatou. Tak taky „nic“ neprodá.
        Tady se tohle oboje sečetlo dohromady.

        Hledal jsem včera narychlo ty podmínky soutěže v tom článku. Já je nenašel!
        Poprvé jsem to musel číst 2x abych to zjistil a teprv při třetím přečtení tady u tebe jsem pochopi cca 20% toho oč tam jde. Jink z toho nejsem moudrej doteť. Proč chceš vinit hráče, když dnešní doba se vyznačuje přemírou informací a lidi zpravidla nečtou text delší než je 6 vět?
        Při konci B.P. byli a ještě jsou lidi unavení, přehraní. Tak ten příměr s akcí v nevhodný čas, před výplatou, sedí.

        Pokud se týká „Batalionek“, tak jim říkají u CSGV, „Pyžama – CZP a my (GP4F),“Kožíšek“ – CZSK5. Ofiko to jsou Spec. Ops. na obtížnost Heroes. Tak ty nám drží klan pohromadě. Ty se sice hrají pro výdělek. A divíš se lidem kreří mají např 1 devítku a všechno ostatní k expení, kupování za desítky milióno kreditů, že to jezdí rádi?
        O tom to ale není. Je to o tom, že to je jiný styl hry než zbytek AW. Jede se na výhru, ne na killy nebo dmg. Záleží na souhře týmu. Proto to jezdíme rádi.
        Je to tvoje vězc zda to jezdíš nebo ne. Máš možnost to jet s námi, pokud nemáš s kým. To je jen na tobě.

        1. Já to beru zase tak, že těch 2500 lidí, co se vědomě do této akce registrovalo a splnilo podmínky Prologu (takže o akci věděli), se na to prostě vykašlalo. Já neříkám, že je chyba jen u hráčů, ale nesou úplně stejný díl viny jako organizátoři. Hrát hru a nezajímat se o dění kolem ní, když se do něčeho, jako byla příběhová kampaň, registruji, je prostě lenost. V článku to bylo napsané zcela jasně – odehrát 42 bitev v libovolném režimu s vozidly kampaně, které si sami hráči zvolili v Prologu… A kolik z těch 2500 lidí splnilo další úkol? Ani ne čtvrtina. Přitom se o příběhové kampani psalo víc než dost. Ale jak říkáš, dneska jsou lidí prostě líní vyhledávat si informace. Všichni jenom čekají, že jim to někdo strčí až pod nos (myšleno do hry). To by samozřejmě bylo nejlepší, ale takhle ta akce holt postavená nebyla. Ale to nebyla už od samého začátku… Takže výmluva, že o tom nevěděli, je prostě hloupost, jinak by se do ní tolik lidí neregistrovalo.

          Tím chci říct, že házet vinu jen na vývojáře (nebo Silenta) není úplně fér. Když se zapojím do akce, která je prostě udělaná tak, jak je udělaná, měl bych se asi o ni zajímat. Jenže tohle většina lidí neudělala. Nevím, co očekávali. Už Prolog jasně naznačil, jak to celé bude probíhat – že to jde zkrátka úplně mimo hru jako takovou. Ne že bych byl té akce nějaký fanda, podle mě byla naprosto zbytečná a překombinovaná. Ale když už jsem se do ní jednou registroval, tak mě to zajímalo a na splnění úkolů jsem si čas vždy udělal. Taky bych tehdy třeba hrál raději něco jiného, ale to „jiné“ mi nikam neuteče, zatímco ignorování úkolu v příběhové kampani dovedlo celý projekt ke konci ještě dřív, než to vůbec pořádně začalo… Mně to prostě přijde jako velká škoda a můžeme si za to hlavně my, hráči…

          Opět se tak vracím k původní myšlence, že celé tohle fiasko prostě jen reflektuje celkový stav hry. To není o tom, že by hráči neměli čas nebo o tom jen nevěděli. Ale o tom, že komunita kolem téhle hry je vlivem neustálých bugů a neřešených problémů už natolik otrávená, že nemá jakoukoliv chuť se do něčeho nového zapojovat, natož se toho aktivně účastnit. A tohle vývojáři podcenili. Proto naprosto souhlasím s tím, že celá tahle akce měla buď přijít jako plnohodnotný event do hry, nebo raději vůbec. Ta myšlenka nebyla špatná, ale ve formátu, v jakém byla podána, asi prostě nemohla nikdy fungovat. Ne za současných okolností, kdy je zájem komunity o hru minimální.

          Mimochodem, tímhle přístupem jsme se ale do budoucna pravděpodobně připravili o hromadu zajímavých akcí. Na discordu o tom proběhla docela zajímavá diskuze. Díky příběhové kampani jsme měli šanci vývojářům dokázat, že o hru a podobné akce máme stále zájem. Mohlo se to pak dotáhnout do lepšího zpracování, protože se zvažovalo, že celá příběhová kampaň by se stala součástí hry. Jenže díky ignoraci většiny hráčů se stal pravý opak a to bude mít své následky. Teď akorát všechny nové věci budeme dostávat v bedničkách za prachy, protože ochota něco ve hře společně plnit a vyjezdit si odměny tu z dlouhodobého hlediska evidentně chybí a komunitu to nezajímá. Dostaneme tedy to, o co jsme si sami řekli… Já tedy doufám, že to tak nedopadne, ale něco na tom taky může být.

            • Petronell on 3. 10. 2021 at 7:13

            „Díky příběhové kampani jsme měli šanci vývojářům dokázat, že o hru a podobné akce máme stále zájem.“
            Pokud budou mít takovéto akce i nadále nejasná pravidla a budou jen pro někoho, nebude o ně zájem ani v budoucnu. Tedy pokud ještě vůbec budou.
            „Ignorace hráčů“ No to snad ne. Hráč jde přece po tom co ho ve hře zaujme.
            „Dostaneme tedy to, o co jsme si sami řekli…“. Tak to další hráče do hry určitě nepřiláká a stávající možná spíše odradí.

          • Iosifek on 2. 10. 2021 at 22:46
          • Reakce

          Pokud si odpustíš expresivní výrazy, jako že jsou lidi líní, ignoranti a pod. Tak zase tolik rozdílný pohled na věc nemáme. Ten společný pohled je tenhle: Lidi jsou lidi a mají spoustu kladů, ale snad ještě víc nedostatků.
          „Práce s lidma je nevděčná. Neobrobíš je a kovat se to nedá.“

          Ty se blížíš pohledu, dle toho co píšeš, tomuhle:
          „Čím více poznávám lidi, tím více miluji psy.“ — Romain Rolland

          Mě je bližší tenhle pohled:
          „Milujte lidi takové, jací jsou, čím méně si to zaslouží, tím víc je milujte. Nemilujte je podle velikosti jejich zásluh, ale podle velikosti jejich potřeb.“ — Marián Kuffa slovenský římskokatolický duchovní 1959
          Já bych pro svůj pohled na věc jen nahradil slovo „miluji“ slovem „beru/přijímám“.

          AW má spoustu nedostatků a manažment, marketing, vývojáři, udělali a dělají spoustu i školáckých chyb. Takovích, že to někdy vypadalo jak sabotáž konkurence. Nebudu je rozebírat, v podstatě jsou mě už lhostejné. Okoraj jsem a kdyby ne, tak už AW dávno nehraju.

          Mě jde o samotný princip věci. A ten je, že zákaník není vinen tím, že mu obchodník nic neprodal. Vždy za to může obchodník, neb si věci nezkaloloval. jediná výjimka je zásah vyšší moci. Tornáda, povodně, covid a pod. vše ostatní může předvídat.

          A že budou hráči litovat? Vždyť ani neví, oč přišli. On jim to nikdo nezdělil.

          AW si zrušilo zpětnou vazbu fór, páč tam lidi nadávali. Zůstal Discord, kam normální hráči nechodí. AW tedy nemá zpětnou vazbu, respektive mají ji hodně zkreslenou.

            • Petronell on 3. 10. 2021 at 7:22

            A pokud se někdo přes ten Discord na božskou podporu prokliká a chce vysvětlení proč dostal ban a že si není vědom porušení pravidel, tak je mu sděleno, že to je tajné 🙂 🙂
            Super přístup . Oni zase tak hloupí nejsou, věděli že když se schovají za Discord, bude je otravovat méně hráčů.

    • Bazi on 1. 10. 2021 at 10:14
    • Reakce

    Přesně tak jak píše losifek, SS se jako čech CS/SK komunitě nějak vyhýbá. Jen bych ještě doplnil za cz/sk komunitu – obtížnost některých úkolů je rozvržena opravdu nevyváženě nicméně jsou splnitelné jen třeba u Battle passu by snesly úpravy a tou nejdůležitější by byla výhra v misi a ne jen valit killy a dmg a nakonec prohrát (hlavně u spec ops ), hráči hru hrají pro zábavu a radost navíc spousta z nich nemá zájem do hry investovat peníze. No ale jak píše podpora chyby které Vám ve hře nastanou nejsou a neexistují 😀 hra je optimalizovaná a odladěná 😀
    Další věc mi vadí a tou je příběh SO kdy se přidávají jednotlivě ( důvod tuším ) , ale hrát 1 potom 2 a 3 do zblbnutí aby se hráč dostal konečně do 4 stále koukal na stejné video které v součtu opakovaně okrádá o herní čas, kdy následně úkoly nejsou srozumitelně popsány a pak to drtil na všech typech vozidel … to je za mě opravdu “ motivace “ jako prase. Dík za pozornost.

    • Petronell on 2. 10. 2021 at 11:57
    • Reakce

    Patřím k těm hráčům co hrají AW dost dlouho. Od r. 2016. A nepovažuji se za TOP hráče. Patřím do té skupiny, co to hraje pro zábavu a radost ze hry. Co napsal „losifek“ je naprostá pravda.
    To že se nepovedla nějaká „omezená“ akce, není opravdu, ale opravdu chybou hráčů. Osobně nikdy bych nešel do takové hry, kdy muhu něco splnit a potom čekat zda budu náhodou vylosován. Alespoň tak jsem to pochopil. Pokud se pletu, tak s omlouvám.
    Podívej na logiku v akci „Riders on the Storm“. Hlavní cena je vlajka. 🙂 , a ne M60A3 SLEP.
    Hlavní cena by měla být na posledním místě!!! Já skončím u tanku, protože fáborky a vlajky ze zásady v boji nevozím a ani nechci. Ty patří na přehlídku 🙂 Ale to je můj osobní názor.
    „Bazi“ to v druhém odstavci popsal také přesně, co se týče poslední SO.
    Tak kde je asi chyba? U hráčů?

    • HRDSTL on 2. 10. 2021 at 11:59
    • Reakce

    … nie su hrači a začinaju pridavať aj do PvP AI-vozidlá! Za mna by mohli PvP serveri uplne vypnuť. Nevidim dôvod ich držať na pri živote pre drvivú menšinu hráčov. Zatiaľ to pridali iba do tieru 7, ale začiatkom roka 2022 sa odhodlajú k tomuto kroku aj na vyššich tieroch. A čo sa týka zarobkov je na tom PvE ďaleko lepšie 🙂

    https://imgur.com/a/fEeft8U

    • Tarkovan on 3. 10. 2021 at 8:57
    • Reakce

    Ahoj Najlvine. Díval jsem se na Tvůj stream (World of Warplanes)ve kterém jsi řekl, že vývojáři letos končí s AW. Znamená to, že hra končí úplně, nebo že zůstane v této podobě a nebude se na ní dál nic dělat?

    1. No začaly se objevovat určité náznaky, že to vývojáři značně omezí. Že se chtějí přesunout na jiný, nový projekt. Bylo by to naprosto logické, protože AW je už na samém konci své životnosti. Ale jsou to spíše nepotvrzené dohady některých CC. Poslední dobou do hry přišla spousta nového obsahu, takže si myslím, že tak dramaticky to zase nedopadne. Mně spíš šlo o ty ceny do soutěží, jak jsme se na streamu bavili. Vzhledem k tomu, jak dopadla příběhová kampaň, tak kdo ví, zda ještě budou ochotni něco dávat. Tím, jak to celé dopadlo, komunita vyslala jasný signál, že nemá zájem se o hru zajímat a něco mimo ni plnit. V tomto směru je situace zatím dost nejasná, ale jisté je, že to bude mít nějaké následky. Potvrdil to i sám Silent na discordu. Když to půjde, nějaké ceny seženu. Když ne, holt soutěž na vánoce nebude. Hlavně aby tu s námi ještě AW nějakou dobu pobylo, protože upřímně nevím, co jiného bych hrál…

        • Petronell on 3. 10. 2021 at 11:39
        • Reakce

        Ach jo, Ty si pořád meleš svou jak za to může komunita a celé to vypadá jako když chudinkové vývojáři se mohou roztrhat, aby pro hráče něco vymysleli. A když komunita odmítla hrát jejich nápad (podle mého nepovedenej), tak se jí pomstí tím, že se na další vývoj vyprdnou.
        Já to tady pro sebe ukončím jednou větou. Tedy dvěma.
        „Někdy méně znamená vice“
        „Jak se do lesa volá, tak z lesa salám“

        Tankům zdar

        1. No ale tak uznej – proč se tedy lidi vůbec do té kampaně registrovali, když se na to pak vykašlali? Díky tomu celý projekt pohřbili. Kdyby se registrovali jen ti, co o to měli opravdu zájem a chtěli ty úkoly plnit, tak to pokračovalo dál. Jenže ti, co se na to vykašlali, tím celý projekt zazdili… Za takový přístup opravdu vývojáři nemohli, to si komunita způsobila sama :-/

            • Iosifek on 3. 10. 2021 at 22:48

            To se musíš zeptat těch co se přihlásili a neodehráli to.
            A nečekej, že by se káli nebo si sypali popel na hlavu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.