Nové bitevní rozhraní a špinavé tanky v garáži

Dnes tu pro vás máme dvě zajímavosti, které se v brzké době, a to konkrétně s aktualizací 0.31, dostanou do hry. Obě se týkají vizuálních úprav. Pojďme se tedy na ně podívat a trochu blíže si je popsat.

První změnou bude přepracované rozhraní v bitvě. To současné je sice plně dostačující a podle nás i nejlepší, protože většina tankistů je na něj zvyklá, ale vývojáři se z nám neznámého důvodu rozhodli, že je po této stránce potřeba hru aktualizovat. Asi nemají nic důležitého na práci. Zatím víme z obrázku, který byl zveřejněn, že se to týká především zaměřovače a okolních indikátorů. Jestli se to ve finále dotkne i minimapy, která by potřebovala zpřehlednit jako sůl, a ukazatele stavu tanku, kde by konečně mohla být funkční tlačítka na opravu jednotlivých modulů, to je bohužel nadále ve hvězdách.

Z toho, co zatím bylo ukázáno, se nové rozhraní jeví jako strohé, bez nápadu a do jisté míry přeplácané a nepřehledné. Je to ale asi jen otázka zvyku. Jestli to bude pro hru přínosem nebo ne, to ukáže až osobní zkušenost každého z nás. Podle posledních informací prý bude možné do určité míry vzhled nového rozhraní upravovat, takže doufejme, že si to každý bude moct nastavit tak, jak mu to bude nejvíce vyhovovat. Nebo ještě lépe, že zůstane zachována možnost výběru mezi současným a novým vzhledem, což by asi bylo nejlepší. Systém přehledně uspořádaný do kruhu, jak je to teď, nám upřímně přijde mnohem lepší.

  1. Indikátor odhalení – ikona oka upozorňující na to, že je vaše vozidlo odhaleno a že je viditelné pro vaše nepřátele (de facto stejné, změnilo se vůbec něco?).
  2. Čas přebíjení – zobrazuje potřebný čas k opětovnému nabití náboje a typ vybraného zbraňového systému – sekundární systém, v tomto případě rakety ATGM, je zobrazen dole (čtvrtkruh byl stokrát lepší…).
  3. Vzdálenost – zobrazuje vzdálenost k nepříteli (nebo k místu, kam míříte – ale pak nesedí metry).
  4. Kouřové granáty – zobrazuje stav kouřových granátů, jejich množství a čas potřebný pro nabití (proč ne, alespoň to nebudeme muset hledat někde na kraji obrazovky).
  5. Stav APS – zobrazuje aktuální stav systému aktivní ochrany a čas opětovného nabití (jo, stejně jako u kouřových granátů).
  6. Zásahové body – zobrazuje stav vašeho vozidla a množství zbývajících bodů života (větší už to udělat nešlo?).
  7. Zaměřovač – ukazatel, kam míří vaše dělo, přičemž velikost kruhu označuje přesnost (jakého kruhu?), barva zaměřovače šanci na probití pancíře (jen aby).
  8. Zprávy z bitvy – informují o tom, co se děje na bojišti, jako zabití nepřátelé, aktivita vašich spojenců (to jako fakt uprostřed obrazovky?).
  9. Stav zbraně – zobrazuje aktuální stav vašeho zbraňového systému, včetně palby a rakety za letu (cože?)
  10. Poškozené moduly – zobrazuje zasažené moduly zaměřeného nepřátelského cíle (nic nového, jen je to zase zbytečně ošklivé)
  11. Uzamčení cíle – ukazatel uzamknutého nepřátelského cíle v zaměřovači (ten kosočtverec si mohli odpustit).

Druhou změnou, jak již jistě víte, je chystaná funkce špinění tanku. A právě s ohledem na touto novou funkcionalitu přišli vývojáři za komunitou se zajímavým dotazem. „Chtěli byste, aby tanky ve vaší garáži byly špinavé, nebo čisté?“ Sice nechápeme, co je tak složitého dát na výběr z těchto dvou možností přímo do hry, aby si tak každý vybral, co se mu víc líbí. Ale v anketě, kterou najdete pod tímto odkazem, můžete hlasovat pro jednu z variant. My bychom asi nejvíce uvítali, kdyby nám vývojáři do garáže spolu se špinavými tanky přidali i kýbl s hadrem, abyste si po každé bitvě museli tank hezky umýt sami. To by hned leckoho přešla chuť hrát 🙂

Ať už se nám chystané změny líbí či ne, určitě využijte možnost zdejších komentářů a dejte nám vědět svůj názor na tyto změny. Třeba si to tu někdo z vývojářů přečte a případné reakce si vezme k srdci. A když ne, budete mít alespoň lepší pocit z toho, že jste se k tomu mohli alespoň někde vyjádřit!

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/developer-diary-new-battle-interface

6 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Iosifek on 29. 1. 2020 at 15:27
    • Reakce

    Jj., nemají nic důležitějšího na práci, než rozvrtat co funguje. Jako couvání, už rok mě některý tanky nahodile couvají kam chtějí samy, ne kam chci já. Prý je to záměr vývojářů, jak znělo ofiko vyjádření. Tfuj tajxl. 🙁
    Artyny díky tunelovému vidění v arty módu nic nevidí na dálku, ať to svítí na minimapě jak chce. Navíc, arty mají potichu předělanou trajektorii střelby, tak jsou některé úkoly ( Elektrikář ve 4. kap Kavkazu) díky tomu nesplnitelné.
    A desítky dalších věcí. Včetně toho, že hra občas padá víc, než Winows 98.

      • Beeda2004 on 30. 1. 2020 at 15:22
      • Reakce

      nizsi uhel strelby u artyn oznamovali uz tak rok zpatky pred moskvou,
      couvani me blbne stejne jak blbnulo predtim nez zavedli to uplne rozbity couvani, takhle to dela od ty doby co aw hraju ze se to obcas neprepne do invertovanyho couvani jak by melo
      ostatni veci sem zatim netestoval

      • Iosifek on 31. 1. 2020 at 0:41
      • Reakce

      Bedo, to couvání je u každého tanku jiné, některé to výjimečně nedělají (CATTB), jiné občas (Merkavy) a některé se jsou schopné otočit obráceně i o 360° (nevzpomenu si teď, které 6. MBT ). tedy to ovládání není asi společný parametr. Zato vím, že je to zcela zásadní věc a už nevím, kolikrát mě to poslalo do garáže.
      Hlavně že ty tanky budou dobře vypadat. taková Potěmkynova vesnice, jako celý projekt Armata v ruské armádě.
      Důležité není aby ty tanky byly dobře hratelné a vyvážené. Tak aby to byla zábava. Důležité je, aby ty tanky byly zablácené, a to tím víc, čím déle hrají.
      Tak mě tak napadá, podle čeho se ta zablácenost bude stanovovat? Podle užitečného času v bitvě, jako coiny? Tak to spousta MBT bude jak z výrobní linky, protože to je pouze čas střelby a nabíjení. A dvě T15 v týmu tohle každému MBT ušetří, neb stačí rozstřílet vše dřív, než MBT zaměří. A zaměřování a doba jízdy se do toho nepočítají.

        • Beeda2004 on 31. 1. 2020 at 16:18
        • Reakce

        Ja nerikam ze me to otaceni taky nestve kdyz se potrebuju rychle natoceit celem proti botovy a misto toho mu nastavim bok nez pustim sipku do boku a znova zmacknu aby reagovala na druhou stranu, taky sem kvuli tomu hodnekrat dostal, jen rikam ze tohle to dela uz od roku 2015 co zacala open beta.
        zablaceni je podle me jen tak ze kdyz pojedes hlinou bude se postupne zvetsovat prach na vozidle projedes vodou tak ho zas umejes neni to nic prevratnyho jen grafickej doplnek pro ty co jim vadi jak driftujes v bahne a tank furt vypada jak nalestenej plech

    • Badysak on 29. 1. 2020 at 16:51
    • Reakce

    Na win 98 mi nešahej vydržel jsem na nich až do Vist:) Proti AW jsou 98 skála. Proto mám taky dlouhou přestávku.

    • renin on 29. 1. 2020 at 17:27
    • Reakce

    za mě první dojem: HNUS (to rozhraní)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.