Nová herní mechanika – spřažené kulomety

Jak už jste zcela určitě zaznamenali, s poslední aktualizací nám do hry vývojáři přidali novou herní mechaniku, určenou výhradně pro stroje třídy MBT (hlavní bitevní tanky) Jedná se o funkční koaxiální, respektive spřažené kulomety. Dostala je většina vozidel této třídy, které takovouto výzbrojí v reálném světě skutečně disponovala nebo disponují. Důvod k této velké úpravě je v celku jednoduchý – spolu s kulomety se nám totiž do hry vrátila i přepracovaná pěchota. Pojďme si tedy o tom teď říci něco víc.

Možná se ptáte, proč toto vylepšení dostaly jen stroje třídy MBT. Pokud se ale zamyslíte, odpovědět si na tuto otázku není zase tak moc těžké. Na rozdíl od jiných tříd vozidel, které najdete ve hře, totiž právě MBT jsou ve většině případů vyzbrojená jen jednou silnou zbraní. A i když se i hlavní kanón při střelbě HE granátů dokáže s pěchotou vcelku dobře vypořádat, jeho nabíjení je zkrátka příliš pomalé na to, aby se v některých situacích mohl takovýto tank účinně bránit. To často vedlo k tomu, že čas doslova rozhodoval o životě a smrti.

Vývojáři se proto rozhodli v rámci vyvážení pěchoty, která výrazně posiluje roli vozidel třídy AFV, bitevním tankům přidat na obranu proti pěchotě právě tyto kulomety. Cílem je zkrátka umožnit těmto tankům se efektivně vypořádat s jakoukoliv hrozbou, kterou může pěchota představovat. Ostatní třídy vozidel mají většinou jiné zbraňové systémy, jako například autokanóny, které jsou pro obranu proti pěchotě dostatečné. To je také důvod, proč spřažené kulomety mají k dispozici jen hlavní bitevní tanky.

No a jak to vlastně funguje? Možná už jste si všimli, že všechny koaxiální (spřažené) kulomety ve hře fungují jako samostatný zbraňový systém s vlastním typem munice, kterou je nutno na tanku dozásobit. Z důvodu rychlejší implementace do hry se však tvůrci rozhodli tuto novou mechaniku poněkud zjednodušit, aby nemuseli pro každý tank modelovat jiný typ kulometu, a všechny dotčené stroje tak dostaly univerzální kulomet ráže 7,62mm. Na všech tancích jde tedy o stejnou zbraň, viz vlastnosti níže.

  • Poškození na jeden výstřel je 7-8 bodů života
  • Penetrace je 18mm
  • Rychlost střelby až 400 ran za minutu
  • Vezená zásoba je 800 nábojů
  • V určité míře má kulomet omezený zdvih a sklopení (obvykle menší než u hlavního kanónu)

Využití tato nová zbraň na tanku však najde nejen proti pěchotě. Palbu z kulometu lze použít například i proti některým velmi slabě pancéřovaným strojům, jako je třeba VBL, Kornet a podobně. Navíc lze kulomety použít i v řadě jiných situací. Můžete s nimi ničit pneumatiky kolových vozidel a výrazně je zpomalit či dokonce zastavit. Stejně tak je možné kulomety použít k ničení ochranných prvků vozidel, jako je ERA. Lze s nimi ale ničit i optická zařízení na tancích, sestřelovat vzdušné cíle (helikoptéry, drony) či jen ničit některé překážky na bojišti, aby vám nepřekážely ve vašem výhledu.

Jak tedy vidíte, nová herní mechanika bitevních tanků určitě nějaké to uplatnění najde, ať už hrajete PvP nebo dáváte raději přednost PvE. Je to další zajímavý prvek, po kterém komunita kolem hry Armored Warfare volala již delší dobu. A s příchodem mechanizované pěchoty, kdy doatala i smysl, jsme se konečně dočkali. Jen bude ještě potřeba vychytat některé drobné chybky. Co si o tom myslíte vy? Za naši redakci tento krok rozhodně chválíme. Určitě nám dejte vědět i váš názor, třeba do komentářů pod tímto článkem.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/developer-diary-machineguns-and-you

1 komentář

    • romino on 10. 12. 2019 at 7:46
    • Reakce

    Nepoužívam, nenosim túto muníciu, myslim že je to kravina. Vývojári by sa skôr mali zamerať na iné veci (krasch klienta, skrátenie času na bitku v pvp)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.