Návrat dělostřelectva do globálních operací

Dělostřelectvo je nejen v Armored Warfare hodně diskutované téma. Většina hráčů ho totiž v oblibě moc nemá, neboť v jistém ohledu dokáže být poměrně toxickou třídou vozidel. Už jen samotná představa, že po vás může střílet někdo z druhého konce mapy a vy se tomu nemáte jak bránit, spoustu lidí odrazuje od hraní. Dnes si můžete dělostřelectvo v Armored Warfare zahrát jen v režimech PvE, tedy tam, kde se bojuje proti umělé inteligenci a nikomu to nekazí zážitek ze hry. Ale nebylo tomu tak vždy.

Ti z vás, kteří hrají tuto hru od samého počátku, si jistě ještě pamatují doby, kdy bylo dělostřelectvo běžně používané i v PvP bitvách. Nutno podotknout hned na začátku, že dělostřelectvo v Armored Warfare nikdy nebylo tak silně toxickou záležitostí, jak to možná znáte z jiných podobných her. Zde totiž vždy mělo více rolí, od dělostřelecké podpory, přes odhalování nepřátel až po zadýmování bojiště. A aby toho nebylo málo, muselo se navíc během bitev přesouvat, jinak se samo vystavovalo palbě nepřátelského dělostřelectva.

Přesto časem vývojáři dospěli k názoru, že bude lepší tuto rozporuplnou třídu vozidel ze hry odstranit, tedy alespoň z bitev v režimu PvP. A tak se také před pár lety stalo. Jak se ale teď zdá, doba se mění a v plánu je pokus o návrat dělostřelectva zpět do hry více hráčů. Respektive do režimu globálních operací, kde by díky respawnování tanků nemuselo být zase až tak otravné. Pojďme se tedy podívat na to, jak si vývojáři tuto zásadní změnu v hratelnosti představují a na co bychom se my, hráči, měli připravit.

Jako jeden z důvodů návratu dělostřelectva do režimu globálních operací vývojáři uvádějí narušenou hratelnost. Ta je způsobena především zavedením některých nedávných vozidel s novou mechanikou kinetických raket. To vedlo k nadměrnému využívání jednoho typu vozidel v tomto režimu, podobně jako situace s Wilk XC-8 před sezónou American Dream. Lidé tak především upřednostňují stroje s vysokou palebnou silou a dobrou kamufláží pro boj na velké vzdálenosti, namísto strojů určených na těsný boj. A to samozřejmě nebylo záměrem.

Tomu by proto nově mělo zabránit dělostřelectvo. Jeho prvotní účel je totiž boj proti zakempeným vozidlům a snaha donutit je k aktivnějšímu stylu hraní či přímo k omezení některých nadvyužívaných tříd vozidel v bitvách. Vývojáři si tak slibují, že se po zavedení dělostřelectva zpět do bitev globálních operací v tomto herním režimu opět narovná rovnováha používaných vozidel více k normálu a udělá to tak bitvy opět pestřejší a ve výsledku i zajímavější. Přesto ale nelze vrátit dělostřelectvo tak, jak ho teď znáte z PvE, a proto si tato třída nejprve projde několika úpravami.

Úpravy dělostřelectva budou zahrnovat:

  • Vylepšení přesnosti – dojde k prověření celkové přesnosti této třídy vozidel, aby bylo zajištěno, že nebude příliš silná, ale současně aby byla v bitvách užitečná
  • Vylepšení zaměřování – dělostřelectvo bude doměřovat o něco rychleji, než je tomu nyní
  • Speciální granáty – vozidlům budou navráceny kouřové granáty pro zadýmování bojiště, jak tomu bylo dříve
  • Nový typ granátu – vozidla dostanou nasvětlovací granáty s bílým fosforem, což budou de facto přepracované granáty pro odhalování nepřátel
  • Změna munice – přepínání mezi jednotlivými typy granátů bude nově prakticky okamžité

K munici se ještě jednou vrátíme. V minulosti existovaly ve hře speciální granáty, než byly odstraněny během generální opravy celé třídy dělostřelectva. Jedná se o kouřové granáty umožňující dělostřelectvu zadýmovat jakýkoliv prostor bojiště ve svém dostřelu, aby tak pomohlo svému týmu skrýt se před nepřátelskou palbou nebo omezit dohled nepřítele. Stojí za zmínku, že kouřová clona vytvořená dělostřelectvem nově vydrží na bojišti mnohem déle než klasická clona tanku. Navíc rychlost letu kouřového granátu bude mnohem rychlejší, takže k nasazení kdekoliv na bojišti dojde téměř okamžitě.

Druhou speciální municí budou granáty s bílým fosforem, které představují významnou změnu oproti původním osvětlovacím granátům, které mělo dělostřelectvo v počátcích hry. Dříve dělostřelectvo vypálilo jen osvětlovací granát na určitou oblast bojiště a okamžitě tam odhalilo všechny nepřátele, kteří se v daném prostoru zrovna nacházeli. Jak se ale ukázalo, nebylo to zrovna dobré řešení, protože proti takové mechanice nebyla žádná obrana. Ať jste dělali cokoliv, vaše vozidlo zůstalo po určitou dobu odhalené a to vedlo k jeho následné destrukci způsobené nepřátelskou palbou.

Z toho důvodu budou nové granáty s bílým fosforem fungovat jinak. Po vypálení tohoto granátu dojde v určité oblasti, která bude viditelná všem hráčům, k rozprášení hořícího fosforu. Mimochodem, dobíjení tohoto typu munice bude probíhat nezávisle na standardní munici, takže půjde spíše o obdobu speciální schopnosti. Cokoliv bude zasaženo tímto hořícím fosforem, utrpí následujícími účinky:

  • Po dobu hoření se zasaženým vozidlům sníží faktor jejich maskování
  • Vozidla budou nadále poškozována, dokud neopustí zasaženou oblast
  • Motory vozidel se začnou přehřívat a posléze i hořet, pokud se v zasažené oblasti budou zdržovat příliš dlouho
  • Zasažená pěchota také nebude mít zrovna dobrý den, mírně řečeno, ale fosfor zmizí v okamžiku opuštění zamořené oblasti

Co se týče základní dělostřelecké munice, tak ta nebude udělovat příliš mnoho poškození. Bude proto určena spíše k zastrašení nepřítele a odrazení od agresivnějších útoků, případně k jeho doražení, pokud mu nezbývá mnoho bodů života. Jinými slovy, dělostřelectvo v globálních operacích bude sloužit především jako podpůrná třída. Vašemu týmu napomůže k vítězství hlavně tím, že poskytne krytí a lepší podmínky k odhalování nepřátelských pozic. Navíc, protože vývojáři nechtějí, aby samohybné dělostřelectvo mělo příliš velký dopad na průběh bitev, budou ještě zavedena následující dvě opatření.

  • Na jednu bitvu pouze čtyři dělostřelectva (dvě pro každý tým)
  • Dělostřelecké čety nebudou povoleny

A teď to nejdůležitější – vrátí se dělostřelectvo i do standardních náhodných bitev, tedy bitev, kde hráči bojují proti sobě bez možnosti znovuoživení po ztrátě vozidla? S ohledem na zvláštní povahu a schopnosti dělostřelectva, které by pravděpodobně vedly k příliš velkému rozšíření v běžném PvP, návrat této třídy vozidel do náhodných bitev vývojáři nemají v úmyslu. Možná je to tak trochu škoda, protože díky vícestrannému využití těchto vozidel vždy byla tato třída v Armored Warfare zajímavá. Ale je jasné, jak už jsme psali v úvodu článku, že mnoho hráčů hrajících převážně náhodné bitvy, by asi z návratu dělostřelectva příliš nadšených nebylo.

Na co se tedy máme připravit v dohledné době? Stejně, jako tomu bylo u zavádění mechanizované pěchoty do hry, vývojáři nejdříve vydají nové dělostřelectvo zkušebně na jeden týden, aby získali zpětnou odezvu od hráčů. Pokud se ukáže jako pozitivní, stane se dělostřelectvo součástí režimu globálních operací trvale. Pokud ne, pak bude odstraněno a předáno k dalšímu přepracování.

Jak se vám nápad s přepracovaným dělostřelectvem pro globální operace líbí? Myslíte si, že to napomůže nastolit novou rovnováhu v tomto režimu bitev? A co klasické náhodné bitvy? Chtěli byste dělostřelectvo časem i tam, nebo raději hrajete bez něj? Nebojte se a podělte se s námi o váš názor v komentářích pod tímto článkem.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-artillery-global-operations

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.