Mechanizovaná pěchota v Armored Warfare

Možná jste už zaslechli, že si pro nás, hráče Armored Warfare, vývojáři chystají jednu opravdu velkou změnu v hratelnosti spočívající v nové herní mechanice, kterou žádná jiná podobná hra nemá. Jestli jste přemýšleli nad tím, co by to mohlo být, tak teď už nemusíte. Na oficiální stránce totiž vyšel článek, který tuto novou funkcionalitu hry odhaluje a popisuje. Ano, jak správně tušíte, jde o mechanizovanou pěchotu!

Podle dostupných informací to bude fungovat následujícím způsobem. Všechna vozidla třídy AFV, tedy de facto průzkumné stroje, budou disponovat krom klasické výzbroje i výsadkem vojáků, které budou moci libovolně vypustit na bojiště. Tyto pěchotní jednotky budou trojího typu a budou fungovat na podobném principu, jako klasické aktivní schopnosti tanků. Mělo by se jednat o následující jednotky:

  • Protitanková jednotka
  • Minometná jednotka
  • Sniperská jednotka (nebo samostatný sniper)

Protitanková jednotka se bude skládat z několika vojáků vyzbrojených protitankovými zbraněmi. Jakmile bude výsadek vypuštěn z vozidla, okamžitě zahájí střelbu na nepřátelská vozidla v blízké či střední vzdálenosti. Pokud je to možné, zaměří se na jeden tank. V případě, že někteří nemohou střílet na tentýž cíl, vyberou si jiný. Jejich projektily ale nebudou příliš přesné a budou létat pomalu. Pokud ovšem bude cíl blízko, bude jejich výzbroj účinnější.

Minometná jednotka bude v podstatě takové vaše vlastní kapesní dělostřelectvo. Jak již název napovídá, půjde o několik vojáků s přenosnými minomety, které střílejí granáty typu HE. Přesnost minometů bude vcelku dobrá, ale nebude příliš složité se jim vyhnout. Výhodou však je, že tyto zbraně mohou střílet přes kopec. Takže s trochou strategie je bude možné vysadit někde za horizontem a pak jen přes kopec odhalit nějakého nepřítele a dopřát mu menší spršku granátů.

Sniperská jednotka by pak měla sloužit k pozorování, odhalování nepřátel a likvidaci nepřátelské mechanizované pěchoty. Bude vybavena speciálním zařízením k pozorování s vysokým dohledem a masivní puškou Barrett .50cal k likvidaci nejen nepřátelské pěchoty, ale i k poškozování externích modulů na nepřátelských tancích (například optika, periskopy atd.). Navíc bude schopna se velmi nepozorovaně přesouvat po bojišti.

Všechny tyto jednotky vojáků budou operovat samostatně a zpravidla útočit na nejbližší nepřátele. Jejich pohyb ale bude do určité míry omezen. Podle slov vývojářů by měla tato nová funkce být ovšem dostupná pro všechny herní režimy. To znamená, že do hry přinesou nový strategický prvek, ať už hrajete PvE nebo PvP. Prozatím bylo oznámeno několik vozidel, které touto pěchotou budou disponovat. Jedná se o následující stroje:

  • Všechny BMP a BMD, včetně jejich polských a čínských protějšků
  • BWP-2000
  • BMP-3M Dragun 125
  • OT-64 Cobra (ano, to je vylepšení, na které toto vozidlo čekalo)
  • BVP Šakal
  • ZBL-08
  • Vozy řady Rosomak
  • FV510 Warrior
  • M2A3 Bradley
  • Marder 2
  • C-13 TUA
  • T-15 Armata
  • M113 ACAV (v reálném světě je toto vozidlo pěchotní transportér)
  • Griffin 50mm
  • Merkava Mk.4 (pouze minometná jednotka)
  • Merkava Mk.4M (pouze minometná jednotka)

Pojďme si teď ale říci, jak to bude fungovat v praxi. Mimochodem, něco málo jste už mohli vidět na streamu tvůrců hry, viz odkaz zde. Účinnost každé jednotky bude záviset na její celistvosti. To znamená, že každý zabitý voják oslabí schopnost jednotky, což se promítne například do rychlosti střelby ostatních vojáků. Nutno podotknout, že jakákoliv střela, která zasáhne některého z vojáků, ho okamžitě zabije. Pokud dojde k zabití všech členů jednotky, dojde k jejímu úplnému zničení a již ji nebude možno znovu oživit.

V opačném případě, pokud dojde ke zničení mateřského vozidla, bude jednotka nadále operovat samostatně a působit zmatek na bojišti, dokud nebude zničena. Pokud však svoje vozidlo oživíte (to se týká PvE a Globálních operací), pak dostanete s vozidlem k dispozici i novou jednotku, kterou budete moci vysadit někde jinde.

Samozřejmě, jestliže je během bitvy jednotka zničena, již další nebude k dispozici, dokud vaše vozidlo znovu neoživíte nebo nevyužijete opravárenského bodu k doplnění munice, života a pěchoty (ten je součástí map Globálních operací a některých PvE misí). Pěchotu vám podle všeho doplní i nedávno přidaná nová funkce doplňování munice v PvE.

Vlastnosti jednotlivých jednotek se budou lišit dle jejich určení, jak už bylo naznačeno výše. Dohled se bude pohybovat od velmi nízkého (minometné oddíly) po velmi vysoké (sniperské oddíly). Stejně tak schopnost kamufláže vojáků, která bude přímo závislá na jejich určení a místě vysazení. Logicky, nejsnadněji odhalitelné budou minometné jednotky, zatímco jednotka sniperů bude mít mnohem lepší vlastnosti kamufláže, sčítající se stejně jako u vozidel s listovím keřů.

Co se týče výzbroje a projektilů, budou fungovat stejným způsobem, jako ty vystřelené z vozidel. To znamená, že střely protitankové jednotky se budou chovat jako standardní HEAT munice, střely minometů zase jako HE munice s nízkou penetrací a střely sniperů jako normální projektily typu AP nízkých ráží a s nízkou penetrací.

Palebná síla (zejména penetrace a poškození) každé jednotky se bude měnit s úrovní vozidla. Poškození způsobené těmito vojáky se samozřejmě bude počítat do statistik a odměn hráče, který je v bitvě nasadil. Jak už bylo řečeno, tyto pěchotní oddíly budou u výše jmenovaných vozidel fungovat jako aktivní schopnosti vozidel. Což znamená, že každý hráč si bude moci vybrat, zda chce na vozidle mít možnost rozmístit pěchotu anebo například schopnost označovat nepřátelské cíle. Nelze tedy tyto schopnosti mít současně.

Navíc každé vozidlo bude moct mít pouze jeden typ jednotky a nebude to možné během bitvy změnit. To půjde pouze v garáži. Pro vypuštění vojáků bude nutné, aby vozidlo stálo na místě nebo se pohybovalo jen velmi malou rychlostí. Podmínkou také bude dostatek prostoru kolem vozidla. Při výstupu jednotka okamžitě zaujme pozice a v případě potřeby ji bude možné opětovně naložit do vozidla stisknutím stejné klávesy, jako při jejím nasazení.

Samozřejmě k tomu, abyste využili potenciál pěchoty co nejvíce, budete muset najít nejvhodnější místo. Možnosti jsou však neomezené. Například vysadit minometný oddíl někde poblíž oblíbeného místa kempení nepřátelských vozidel a pak jen škodolibě sledovat, jak je tam vojáci ničí. Nebo během odvážného útoku za nepřátelské linie vysadit sniperský tým v týlu nepřítele a nechat je odhalovat nepřátelská vozidla, aby po nich vaši spojenci mohli střílet.

Doteď jsme ale mluvili jen o výhodách pro vozidla, která tyto pěchotní oddíly budou mít. Jak to ale bude fungovat na druhé straně barikády? Přirozeně bude existovat mnoho způsobů, jak se s těmito nepřátelskými záškodníky vypořádat. Proti pěchotě budou velmi účinné zejména granáty typu HE, které dokáží jediným výstřelem vyřadit z boje celou jednotku. Samozřejmě k likvidaci vojáků bude možné použít i vlastní vozidlo.

Pokud se s vozidlem přiblížíte blízko k nepřátelským vojákům (cca na 15 metrů), bude rovněž fungovat i jistá míra paniky. Jednotliví členové pěchoty se rozprchnou do všech stran, aby se vyhnuli kolizi a skryli se. V tu chvíli ustane i jejich palba. Pozor si ale budou muset dát i vaši spojenci, neboť budou moci zničit i spřátelené jednotky, které operují na vaší straně. V takovém případě se ale budou uplatňovat stejné postihy, jako v případě střelby do vlastních!

Celý tento mechanismus pěchoty je ale stále ve vývoji a to, co jsme vám zde dnes představili, je jen prvotní varianta. Jak vývojáři na svých stránkách dále uvádějí, chtějí tuto novou herní mechaniku dále rozvíjet. V úvahu připadají nejen další typy jednotek (například ATGM jednotky), ale i určitá míra udílení povelů, pohled z první osoby, různá vylepšení, skiny pro pěchotu a další.

Na první pohled musíme říci, že nápad s pěchotou je opravdu velmi zajímavý. Zdá se, že by Armored Warfare mohlo konečně získat něco, co obdobné konkurenční hry nemají a tím se stát nejen odlišnou, ale také atraktivnější hrou pro nové hráče. Pěchota by do hry mohla také přinést nový strategický prvek, který při správném používání může razantně ovlivnit vývoj bitvy ve váš prospěch. Otázkou ale je, zda to při současné úrovni některých hráčů vůbec lze očekávat.

Na druhou stranu se ale tak trochu obáváme, zda to hru ještě více nerozbije. Přece jen, ve hře je řada různých problémů, které by bylo potřeba řešit přednostně, než přidávat další nové funkce. Otázkou taky je, jak se vývojářům podaří pěchotu do hry zapracovat, aby nebyla spíše přítěží, nepletla se vám pod kola nebo nepůsobila úsměvně při interakci s herním prostředím. A to ani nemluvíme o tom, aby se z minometných oddílů nestala stejně otravná záležitost, jako bylo kdysi dělostřelectvo.

Tak či tak, čekají nás velké změny. A jak často rádi říkáme, je dobré vědět, že se kolem naší oblíbené hry stále něco děje. Nezbývá tedy než doufat, že to vývojáři zvládnou a že to bude stát za to. A co vy? Jak se vám líbí fakt, že poměrně brzy se nám na bitevním poli bude pohybovat i pěchota? Svůj názor určitě napište do komentářů pod tímto článkem.

Zdroj: https://aw.my.com/gb/news/general/development-mechanized-infantry

5 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • Iosifek on 24. 10. 2019 at 10:18
    • Reakce

    Tak jak píšeš v závěru. Jen Bůh ví, co z toho bude. AW trpí spoustou neduhů, a „pestrost“ různých prostředků poslední dobou, je jeden nich. Např. Alicin pomocník s raketama, 1% nesmrtelnost Rumunky a tak.
    Každý režim je v AW v podstatě samostatnou hrou. Zatímco v PvE do bude možná zpestření, pokud s tím budou disponovat i booti (dohledy jsou 50% oproti PvP), v GO to možná bude na některých mapách fungovat. V PvP to bude k ničemu po většinu hráčů a těch pár lidí co to využijí, ty budou trolit ty ostatní.
    Tím s dostávám k tomu, že nechápu, komu, které skupině hráčů je to určeno, k čemu to má sloužit.
    Např. nechápu, pro koho jsou 3. retrofiy určeny. Na to je odemknout danými úkoly nemá víc jak 90% hráčů.
    Takže tohle jen dál rozevře nůžky mezi top hráči a těmi ostatními. Přiřadí se to k žebříčku velitelů, vlastnostem nových velitelů, 3. retrofiům, a expení nových vlastností tanků (potřebné milióny expů – Armata T14 – 400k + 400k + 2 000k). Nemáš-li to, jsi v PvP nekonkurenceschopný.
    Nezávidím nikomu, kdo chce tuhle hru začít hrát a hledá zábavu tak na dvě hodiny večer. I mě už přechází chuť expit.

      • Beeda2004 on 24. 10. 2019 at 14:22
      • Reakce

      v pvp to urcite nanic neni uz jen ten sniper co funguje jak spotovaci vezicka je uzitecna vec abys mohl kontrolovat kdo kudy jede bez nutnosti na tom miste byt je uzitecna vec, naopak v pve to bude celkem zbytecny, protoze se tam furt hejbes dopredu takze nejaky staticky jednotky sou k nicemu jediny uzitecny tam bude minomet a to jeste bude zalezet na dostrelu.

      tier3 rertrofity nejsou zas az tak podstatna vec jen zkombinuji dva do jednoho a stejne ty slabsi z toho spojeni nemuzes pouzit, a cpat tam pak neco navic je jen plytvani kreditama, u vetsiny tanku se stejne jede reload, dohled a domerovani ci presnost

      specialni vlastnosti sou jen kosmetickej doplnek aby tam clovek po tom co ma 100% mohl jeste neco odemcit, hodil sem si na t-14 tu akceleraci a neni to nijak prehnane znat vuci lidem co to nepouzivaji

      jinak novi velitele nemaji s urovni hrace nic spolecnyho spousta lidi si to koupila za penize aniz by tu hru hrali nejak vic a podobne, staci se i podivat na tenhle tyden kdy kazdej dostal armatu 152 takze vsichni meli stejny sance a stejne se uroven mnoha hracu nijak nezmenila a byly furt spatni at jeli v cem chteli

      dalsi vec proc tu hru lidi hraji, kdyz se v ni nijak nechteji zlepsit prece neni duvod rusit nejaky funkce kvuli tomu ze nekdo to umyslne sabotuje nebo ignoruje mechaniky, ktery mu dopomuzou dosahnout lepsich vysledku

        • Iosifek on 25. 10. 2019 at 10:16
        • Reakce

        Neví jestli jsi mě dobře pochopil. 🙁
        Vycházím z pragmatických základů:
        AW je produkt, tak jako na kterýkoli výrobek se na něj vztahuje ekonomika. Je tu kvůli zisku, žádné charitě. Jeden z podstatných nástrojů pro splnění tohohle cíle je psychologie. Obecně se tomu všemu říká marketing.
        Čím více zákazníků – hráčů, tím větší zisk. Za předpokladu, že máš co prodávat.
        Psychologie je o motivaci. Motivovat můžeš pozitivně i negativně a to jednou stejnou věcí různé lidi. Můžeš zadat úkol jako byli např. Batl Patch. Pro mě byli ty úkoly hráčská výzva, předpokládám že pro tebe taky, tak jsem je splnil. Pár lidí z klanu na to buď nemělo čas, trpělivost, nebo herně. Tak si ty nejtěžší úkoly koupili. To ostatně byli cíl my.com, a nic proti němu nemám. Jenže 1/2 klanu to demotivovalo (hlavně ten první Bal Patch) a hrát přestali úplně, a to i přes to, že do toho nacpali peníze a koupili si to. Ono to totiž hru rozbouralo, všichni ostatní s honili za plněním úkolů, a oni neměli najednou s kým hrát.
        Každá akce má za následek nějakou reakci. A je na manažérech, aby to do záměru zakalkulovali.
        Nejjednodušším prostředkem odhadu dopadu plánované akce, je procentuální odhad cílové skupiny. Pokud je ta skupina příliš malá, tak jsou to jen vyhozené peníze, a samozřejmě ostatní prostředky, které mohli být využity účelnějším způsobem.

        Pokud tedy se ptám komu je určena ta pěchota, tak si říkám že malému počtu hráčů. Na zbytek to bude mít negativní dopad.
        Stejně tak je to s 3. retrofity. Je to spíše psychologie nedostupnosti, než to, že by měli nějaký význam. -5% rozptylu oproti 2. nabijáku se schová v RNG.
        A s těma velitelama je to tak, že i když si je mohli koupit, tak je musí vyexpit, a to pro začátečníka je problém. A je hodně velkej rozdíl, mezi nízkou šarží a plukovníkem. Navíc, ty vlastnosti Alice a Rumunky do AW vůbec nepatří, to je obšlehnuté z nějakých fantazi her.
        A s těma speciálníma vlastnostma? Někdy stačí jen trochu, abys měl výhodu. I s Tím 1% se nechá odstřílet v GO 5-6 tanků.

        A tomu poslednímu moc nerozumím.
        Jednak – Mezi slepými jednooký králem. Pokud budeš hrát s lidmi stejné výkonnosti, tak si moc nezastřílíš.
        A potom, těchhle hráčů je většina a sypou do AW peníze, tak ta hra funguje především kvůli nim. Bohužel.

          • Beeda2004 on 25. 10. 2019 at 12:14
          • Reakce

          Prvni battlepath sem si udelal jen premiaky co byly za ty tri sady ukolu, protoze farmit altaye byl pro neplaticiho cloveka nesmysl, hned prvni den sem si spocital ze abych ho dosahl ze bych musel hrat celych 90 dni 8 hodin denne tak sem se spokojil jen s tema slabsima premiakama kde sem notnou cast ukolu preskakal za battlecoiny a pak sem jen prodaval casti terminatora abych mel goldy na nakup dalsi battlepath vstupenky, druhej uz byl lepsi ale i tak me zabral 70 dni +- kazdodenniho hrani, mnohem vic se me vyplatili ty truhlicky co byly pak po zubrovy co davali camo+ premiovej tank tier 6-8 takze za celej battlepath sem ziskal 7 premiovych tanku.

          Kazdopadne na me nejaka pozitivni ci negativni motivace nefunguje proste si spocitam sam kolik me to da namahy a podle toho to budto delam nebo na tohle me dobre naucilo wowko kde clovek musel pocitat ze nic neziska pres noc a muze mu trvat klidne pul roku ziskat to spravny vybaveni, jinak uprime moc nechapu proc ty lidi od vas prestali hrat kvuli ukolum s ostatnima dit ty ukoly se daly splnit beznym hranim.

          Osobne si nemyslim ze by tahle hra mela nejak moc spatnej marketing spis si myslim ze ta hra je pro lidi az moc jednoducha co se tyce ziskavani veci jak 10 tier tanku nebo ruznych eventu ze sou lidi tak rozezrani ze vsechno dostanou skoro zadarmo ze si pak stezujou ze musi udelat neco navic.
          (napriklad pridali hard aps na abramse a na discordu zacali lidi flameovat jak je to ohrome predrazeny a kolik jim to zabere casu a podobne pritom to je blbych 1,5 mega expu a 7 mega creditu, ktery pres specialni operace mam za jedno odpoledne, hlavne jak pridali ty specialni ability na ty 10 tanky tak nikdo nerekl ani prt ze to stoji 2,8 mega expu mit vsechny tri nebo na leclerkovy kde na vyzkum nic jinyho nebylo, popripade jak pridali novy tanky tedka tak zas lidi breceli ze stoji o 30% vic jak predchozi a nepochopili ze ty tanky sou 8,9,10 urceny hlavne pro nekoho kdo uz to delsi dobu hraje a ne pro lidi co nemaji jeste ani prvni desitku)

          U ty pechoty ja nevim, nevidim na ni nic negativniho tyhle vozidla co ju maji k tomu vzdycky slouzili a nebyly nikdy urceny na primej boj a aktualne ta mechanika je furt ve vyvoji takze se neda ani moc odhadnou jak moc bude uzitecna nebo uplne k nicemu.

          S expenim velitelu problem nevidim, kazdyho velitele, kdyz zacnes hrat mas na prvni urovni navic dokud dva velitele nevytahnes na 15 tak je musis expit tim puvodnim stylem s velitelskou posloupnosti takze jich musis vyexpit aspon 6-7 nez muzes mit vsechny na 15. Ty BP velitelky jdou mimo me ja je ani neporizoval, protoze pro me sou nanic vicemene pouzivam 3-4 velitele, ktery tezko nahradim nejakou random raketou nebo nejakym stitem co me da dve vteriny zivota navic, prakticky podobnej je ten novej francouzskej velitel, kterej stejne jak alisha pridava asi 14,5% zivotu navic coz je skoro to stejny jako sejmout ten stit a nemusim ani obetovat nejaky staty pro to, radsi pouziju sabrinu a odpalim tomu cloveku naboje, palivo ci motor a nejakej stit mu je k nicemu.

          jinak u tech 5% rozptylu zalezi s cim hrajes cim krivejsi delo tim vic ty procenta delaji

          Jeste doplnim pokud bych hral s lidmi stejne vykonosti tak bych byl mnohem radsi, protoze bych nemusel tolik nastrilet plnili by se sekundarni ukoly a mapa by byla rychle dokoncena takze by sice klesnul vynos za mapu, ale stoupla by efektivita zisku treba v prubehu 30-60 minut.

            • Iosifek on 25. 10. 2019 at 15:31

            Nu, o tom všem se klidně můžeme pobavit na TS3.
            A s tím marketingem se to má asi tak. Můžeš koukat, ale to ještě neznamená, že vidíš.
            Jako s touhle kamufláží:
            https://www.youtube.com/watch?v=AMITsU3Ygno

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.