Manuálně řízené Supercharged APS na obzoru

Jak se zdá, příchozím novinkám v rámci sezóny Spirithaven ještě není konec. Chystá se totiž nová, dlouho slibovaná funkce pro vybrané tanky, a to takzvaný „Supercharged APS„. Jedná se de facto o vylepšení klasického APS (systému aktivní ochrany), který bude možné aktivovat manuálně a získat tak po omezený čas lepší ochranu. K dispozici bude jak verze pro soft-kill APS, tak i pro hard-kill APS. Pojďme se tedy na tuto novinku podívat blíže a říct si o ní něco víc.

Oba tyto manuálně ovládané systémy APS budou fungovat jako aktivní schopnost tanku, jak už dnes známe například zrychlení, zvýšení kamufláže, vysazení pěchoty a podobně. Takto aktivované APS pak bude mít omezenou dobu účinku a současně se bude dlouho dobíjet. Abyste ale Supercharged APS mohli na svém tanku využívat, budete si ho muset vybrat z nabídky aktivních schopností a za tu aktuální ho vyměnit. Nebude tedy možné mít dvě aktivní schopnosti současně, tudíž budete muset dobře zvážit, co se vám na tanku vyplatí víc.

Standardní APS na tancích, jak funguje ve hře nyní, bude samozřejmě zachováno i nadále, a to bez ohledu na to, zda si tuto novou aktivní schopnost na tanku vyberete nebo ne. V tomto směru se de facto nic nemění a vše bude fungovat jako doposud, jen s tím rozdílem, že po aktivaci aktivní schopnosti Supercharged APS se vám standardní APS systém vypne a nahradí ho vylepšená verze. Jeho deaktivace bude trvat tak dlouho, dokud bude aktivní Supercharged APS. Po uplynutí doby účinku se zase standardní APS aktivuje.

V praxi to tedy bude fungovat tak, že krom standardní funkce APS, je-li jím váš tank vybaven, budete mít díky nové aktivní schopnosti možnost aktivovat APS i manuálně a tím získat po omezený čas lepší ochranu, ovšem za cenu vyšší spotřeby APS nábojů (to se týká hard-kill APS). Pro tuto možnost se ale budete muset vzdát jiné aktivní schopnosti. Takže je to klasický systém něco za něco. Zatím to zní jako docela zajímavý nápad, že? Teď se ale zaměřme na oba systémy APS samostatně a o každém z nich si něco málo řekněme, protože nastává menší problém, který se spoustě z vás nejspíše nebude líbit.

Supercharged Hard-Kill APS po aktivaci vytvoří kolem tanku zónu (štít), která zachytí téměř každý projektil (až jeden za půl sekundy). Limit pro účinné zachycení je od ráže 100mm. To znamená, že proti palbě z autokanónů to nebude mít žádný vliv, ale vůči čemukoliv většímu se takové vozidlo náhle stane téměř nezranitelné. Samozřejmě jde jen o efekt trvající omezenou dobu a vozidlo bude nadále náchylné k poškození projektily menších ráží, případně nárazem či pádem. Důležité je, že každé zaúčinkování hard-kill APS v režimu Supercharged spotřebuje jeden náboj standardního APS. Jenže vzpomínáte, jak dokáže být otravné APS na desítkové Merkavě nebo Armatách? Natož když nyní bude po omezenou dobu schopné zastavit prakticky vše bez ohledu na dobíjení.

A teď to nejlepší. Pokud z tohoto důvodu neradi potkáváte Merkavy či Armaty, jejichž speciální APS dokáže zmařit váš první výstřel, a to i v případě použití AP munice (což je zejména ve vypjatých situacích, kdy doslova záleží na každém zásahu, pěkně frustrující), tak se teď raději posaďte. Protože místo toho, aby se vývojáři pokusili tuto otravnou herní mechaniku upravit tak, aby účinkovala třeba jen na pomalu letící náboje (HE, HEAT, ATGM a podobně), tak se naopak rozhodli, že výše zmíněné Supercharged Hard-Kill APS dostanou jen tyto tanky, které to paradoxně potřebují nejméně. To je úžasné, že? A co ostatní vozidla s obyčejným hard-kill APS proti raketám? Ty jako nedostanou žádné vylepšení?

Logika, proč tomu tak je, je docela pochopitelná. Vzhledem k výše popsané povaze nové aktivní schopnosti Supercharged Hard-Kill APS (která sestřeluje vše od ráže 100mm a více) totiž pouze tyto stroje v reálu disponují nejmodernějším typem APS, které skutečně dokáže sestřelit nejen rakety, ale i standardní projektily. Na druhou stranu – to, že je něco reálné, ještě neznamená, že je to v rámci vyvážené a především zábavné hratelnosti použitelné ve hře. A ti, co často prohrají právě proto, že první výstřel neudělil poškození díky APS nepřítele, zatímco on vás první ranou probije bez problémů, nám jistě dají za pravdu.

Díky tomuto vylepšení se tak desítková Merkava a stroje řady Armata stanou ještě silnější, zatímco ostatní stroje s obyčejným hard-kill APS zůstanou beze změny. Údajně jde o snahu zlepšit tyto tanky, neboť podle statistik nejsou tak dobré, jak by se na první pohled mohlo zdát. Způsobů, jak je udělat konkurenceschopnější, je ale mnoho. Jít ovšem cestou, kdy se jedna z nejotravnějších mechanik ve hře udělá ještě otravnější, však není podle nás zrovna nejšťastnější rozhodnutí. Bohužel se někdy nelze zbavit dojmu, že tvůrci svoji vlastní hru vůbec nehrají, jinak si totiž nelze vysvětlit, proč teď přicházejí s takovýmto nepochopitelným řešením.

Supercharged Soft-Kill APS bude stejně jako v předchozím případě po aktivaci dočasně fungovat jako pomyslný štít, tentokrát ale pouze proti řízeným střelám a na rozdíl od hard-kill APS nebude tyto střely ničit, ale jen je odklánět od vašeho vozidla. Ostatně tak jako teď funguje standardní soft-kill APS ve hře, jen s tím rozdílem, že účinek bude efektivnější. Z toho plyne, že toto APS bude použitelné jen proti raketám, ale klasické projektily nezastaví. Na druhou stranu, tato varianta schopnosti Supercharged APS se dostane i na tanky nižších úrovní, například na T-90A, a nebude nijak omezena počtem použití, pouze časem znovunačtení.

V případě této varianty ručně řízeného APS lze asi mluvit jako o přínosu. Zjistí-li hráč, že na něj letí řízená střela, aktivuje soft-kill APS, které ho po určitou dobu bude proti těmto raketám chránit. I když slovo chránit není úplně na místě. Střely jsou pouze vychýleny ze své dráhy letu, ale to ještě neznamená, že vás nemohou za určitých okolností trefit. Nemluvě o tom, že jsou ve hře velitelé se schopnostmi, které zlepšují navádění raket a tudíž i snižují účinek soft-kill APS na tancích touto technologií vybavených. Podle dostupných informací by ale Supercharged Soft-Kill APS mělo být téměř jistou zárukou, že letící rakety budou odkloněny do země.

Na závěr ještě zbývá poznamenat, že zničení modulu APS na vašem tanku vám přirozeně znemožní schopnost Supercharged APS použít. Stejně tak aktivaci této schopnosti všichni ostatní hráči ve hře uvidí díky speciální signalizaci v podobě štítu kolem tanku (tak jak je to vidět na obrázcích). Popravdě, tato grafická signalizace je už jen třešničkou na dortu celého tohoto nedomyšleného konceptu. Také vám přijde, že se z naší oblíbené hry stává čím dál větší sci-fi, co má s tankovými bitvami čím dál méně společného? Signalizace aktivní schopnosti Supercharged APS se určitě dala zvládnout decentněji, třeba formou nějaké výstražné ikonky nad tankem. Ale co čekat po ne příliš povedeném přepracování rozhraní v bitvě, kterého se bohužel rovněž dočkáme v nové sezóně.

Určitě nám dejte vědět svůj názor na tyto změny do komentářů pod tímto článkem. Nápad s manuálně řízeným APS není úplně špatný, bohužel však jeho zpracování postrádá smysluplnější logiku. Respektive snahu o skutečné vyvážení. Z toho, co zatím víme, se zdá, že tanky, které jsou už takto dost ve výhodě díky svému APS, dostanou ještě větší posílení – a ty, které by potřebovaly vylepšit, nedostanou nic. Proč například nedostanou schopnost Supercharged APS i ty tanky, které disponují standardním hard-kill APS proti raketám? Mít dočasnou ochranu alespoň proti všem raketám za cenu rychlejší spotřeby APS nábojů by nebylo k zahození. Ale na to se asi odpověď nikdy nedozvíme.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/developer-diary-supercharged-aps

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.