Další nerf tanku CATTB

Jak se zdá, prognózy mnoha hráčů se vyplnily a máme tu tak další nerf tanku CATTB. Tedy stroje, který lze aktuálně získat jako hlavní odměnu v probíhající kampani Battle Path – Last Patriot. Na základě statistik z posledního období vývojáři usoudili, že tento prémiový tank X. úrovně je stále příliš výkonný a rozšířený v bitvách, což není dobře. Proto nakonec přistoupili k dalším úpravám. Lze říci, že celkem oprávněně. Bohužel, když tento tank poprvé přišel do hry, byl naprosto nevyvážený a v jistém směru je tomu tak i nadále, přestože už si jedním nerfem prošel.

Počínaje aktualizací 0.31, kterou jste si mohli nedávno vyzkoušet na testovacím serveru, projde tank CATTB následujícími změnami:

  • Sníží se celková ochrana proti projektilům typu HEAT (proti AP zůstane stejná)
  • Dělo dostane mechanismus Ready Rack (náboje se budou dobíjet průběžně)
  • Prodlouží se doba mezi jednotlivými výstřely (myšleno v rámci dvou výstřelů ze zásobníku)
  • Aktivní schopnosti tanku Overdrive a Rapid Fire budou nahrazeny schopností Zero In (zrychlení nabíjení na úkor maskování a pohyblivosti)
  • Body výdrže budou sníženy z 3750 na 3650

Důvod těchto změn, jak už bylo řečeno, je především snaha snížit výkon tohoto tanku v bitvách a omezit tak současně i jeho výskyt. Je pravda, že aktuálně těchto tanků v bitvách potkáváme nezdravě mnoho a jejich nadprůměrné výsledky taktéž o ledasčem svědčí. Cílem ale není zhoršit tank takovým způsobem, aby se stal nehratelný. Vývojáři se jen snaží dát mu nějaké slabiny, které by vyvažovaly jeho jinak výborné vlastnosti. Jeho hlavní přednosti tak zůstanou zachovány.

  • Silná věž, kdy se po skrytí trupu vozidla stáváte téměř neprůstřelní
  • Hydraulický podvozek umožňující úhlování podvozku tak, aby byl méně zranitelný
  • Silné, dvouranné dělo, schopné vystřelit oba granáty v krátkém sledu za sebou
  • Vynikající kouřové granáty schopné zamaskovat vozidlo ze všech stran a APS
  • Erou chráněné boky, které poskytují slušnou ochranu proti ATGM raketám

Pokud jde o ostatní aspekty tanku, jsou to spíše kompromisy. Ready Rack se chová poněkud jinak než standardní zásobník a nabízí tak nově udržitelnou palebnou sílu. Nemusíte již přebíjet manuálně. Aktivní schopnost tanku Zero In zase kompenzuje jednu z hlavních slabin tanku, tedy dlouhé nabíjení. V ohrožení si tak budete moct díky této schopnosti zvýšit palebnou sílu a dočasně se stát sice pomalým, ale velmi nebezpečným protivníkem nablízko.

Ať se vám ohlášené změny líbí nebo ne, bylo asi každému jasné, že poslední úpravy stále nebyly dostatečné a že další změny jsou nevyhnutelné. Sice to zabolí, pokud jste si tento tank oblíbili, a o to víc, když je to prémiový tank. Ale pořád je to lepší, než nechat ve hře jezdit rozbitý stroj narušující hratelnost. Konec konců, změny to nejsou zase tak razantní a i nadále půjde o velmi kvalitní tank se zajímavou hratelností.

Pokud chcete, můžete nám své názory na toto téma sdělit do komentářů pod článkem. Budeme rádi za jakoukoliv vaši zpětnou vazbu, názory a připomínky.

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/developer-diary-second-cattb-nerf

2 komentáře

    • Dafy on 24. 2. 2020 at 18:42
    • Reakce

    Je krásný, že řeší CATTB. Je prý moc OP. Ale má taky dost slabin. Argument, že jich jezdí ve hře moc a proto je OP je hodně zcestný. To můžeme aplikovat i na velitele, speciálně Ophelia. Taky kdo jí má, jezdí jen s ní napříč celým spektrem všech tierů vozidel. To je OP. Je to hodně vidět v PVP či GLOPS či Rankedech. TOHLE ale nikdo bohužel neřeší. To je pak rozbitá hra. Takže asi tak.

      • Beeda2004 on 25. 2. 2020 at 16:38
      • Reakce

      tak ono to prakticky snizi i pocet cattb ve hre protoze ti hodne spatni hraci zacnou umirat jeste vic a zacnou hrat neco jinyho co jim bude vic sedet a tem dobrym je to jedno s cim jezdi dokazou zahrat s cimkoliv, dneska rano v globsech sem potkal cetu cattb s ofelii a nebyl to problem s t15 sem je proste vymazal stit nestit

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.