Co se chystá

Po delší odmlce je na čase vrátit se zase ke psaní článků, tentokrát ale v nové, zjednodušené podobě. Je mi jasné, že podrobné články a téměř doslovné překlady, na které jste tu byli zvyklí, dokázaly více zaujmout. Bohužel již ale není v mých silách, abych se tu tomu sám naplno věnoval tak jako dříve. Na druhou stranu ale nechci celý tento web zaříznout, protože pro mnohé z vás to zde byl cenný zdroj informací v češtině. A to bych rád zachoval i nadále. Proto jsem se rozhodl pokračovat ve psaní alespoň stručně a k věci. Cílem je tedy jednou za čas tak nějak shrnout nejdůležitější věci, které se do hry chystají nebo které se kolem ní dějí, a nabídnout je vám prostřednictvím tohoto webu. A proč s tím nezačít teď hned. Tak pojďme na to!

Vylepšení AI

Umělá inteligence protivníků v PvE je někdy úsměvná, byť občas dokáže pěkně zatopit, především v situacích s nepřátelskou přesilou. Nově se chystají změny, které by měly schopnosti AI vylepšit, zejména co se týče zaměřování. Na krátké a střední vzdálenosti by měli AI protivníci vybírat vaše nejzranitelnější místa, a to i s ohledem na šanci poškození vnitřních modulů tanku, zatímco na větší vzdálenosti budou zaměřovat na tank jako na jeden celek. Nově se navíc budou snažit k vybranému cíli stavět čelem, aby chování v souboji působilo realističtěji a současně je nebylo tak snadné zničit.

Různých úprav a drobných změn se dočkají ale i další vlastnosti těchto protivníků. Opravena by měla být také řada přetrvávajících problémů. Sami vývojáři rovněž zmiňují, že do budoucna mají v plánu do chování AI zasáhnout mnohem hlouběji a snad ho i celé přepracovat. Nicméně je to spíše dlouhodobý proces než jedna velká změna. Kdy se takových změn dočkáme tedy není jasné. Až bude ten správný čas, budeme prý informováni příslušnými články na oficiálním webu hry. Tak snad to bude stát za to. Více informací najdete zde.

Konec podpory SD klienta

O tom, že hra bude dostupná jen přes HD klienta, jsme byli informováni již několikrát v minulosti. Nyní nastal ten pravý čas, kdy podpora SD klienta definitivně končí. Podle nedávné analýzy totiž klienta s SD texturami využívá už jen nepatrný zlomek hráčů, a udržovat ho tak nadále nemá z ekonomického i praktického hlediska pro vývojáře smysl. K odstranění SD klienta dojde na přelomu srpna a září. Vývojáři si od toho slibují, že se tím zrychlí vývoj nového obsahu a že ušetřené zdroje budou moci uplatnit jinde.

Dva historické skiny

Do hry se nám chystají dva historické skiny, které dodají vašim virtuálním tankům realističtější vzhled. První skin je pro tank M1A2 Abrams s názvem Warhammer, inspirovaný fotografiemi z války v Iráku a operace Pouštní bouře. Tento skin by měl být dostupný při příležitosti Dne nezávislosti, který se slaví ve Spojených státech 4. července. Nevypadá vůbec špatně. Pro více obrázků přejděte sem.

Druhý skin je pak určený pro francouzský tank Leclerc a nese název Glorieux. V tomto případě se jedná o skin založený na jednom konkrétním vozidle z první série a použitém jako velitelské vozidlo v Kosovu během operace Trident. Skin by měl být dostupný během francouzského Dne dobytí Bastily, který se slaví každý rok 14. července. Pro více obrázků klikněte sem.

Nové historické kamufláže

Kromě skinů se chystají i nové historické kamufláže. Ty budou mít původ v asijských vzorech. Tou první je letní japonská kamufláž hojně používaná japonskou armádou. Druhá má původ v Jižní Koreji a hodit se rovněž bude spíše do letních prostředí. Třetí kamufláž pak pochází z Indie, vhodná hlavně pro pouštní mapy. Má vcelku netypický vzor, ale o to je zajímavější. Ostatně, můžete sami zhodnotit na přiložených obrázcích nebo zde, kde najdete i fotografie skutečných strojů.

Kamufláže budou použitelné na všechny stroje. Zatím není jasné, kdy se tyto kamufláže objeví a v jaké podobě budou k dostání. Nicméně ta poslední, indická, je aktuálně dostupná skrze malý dárek v prémiovém obchodě, který mimo jiné obsahuje i 3 dny prémiového účtu zdarma. Stačí jen zajít do MY.GAMES Store a v sekci Chests si balíček vyzvednout a přes inventář aktivovat.

Náhled na aktualizaci 0.33

Čekají nás velké změny! Tak by se dala v pár slovech stručně shrnout aktualizace 0.33, která by měla přijít někdy na začátku září jako poslední část aktuální sezóny Spirithaven. Nemá asi smysl se tu nějak víc rozepisovat o všem, co bylo zatím poodhaleno. Není toho totiž málo. Ale aspoň si tu v bodech pojďme zmínit to nejdůležitější, na co se můžeme těšit. Podrobnější informace pak najdete v originálním článku na webu hry, stačí kliknout sem.

  • Rebalancování vozidel na úrovních VII až X – má se týkat nejen jejich charakteristik, ale i pancíře. Půjde o dost zásadní a rozsáhlou změnu, navíc na nejhranějších úrovních, tak snad to nedopadne katastrofou. Podrobnější informace bychom se měli dozvědět později ve vyhrazených článcích.
  • Úprava pohyblivosti vozidel – a nejen to. Změn se konečně dočká i celý fyzikální model a celková interakce vozidel s terénem. Snad se konečně jednou pro vždy podaří vyřešit nepříliš zábavné poskakování po hrbolech a obrubnících, stejně tak i rozbitý kolizní model některých objektů na mapách.
  • Oprava modelů některých vozidel – to se týká hlavně některých tanků, které dle komunity nevypadají moc realisticky. Za všechny zmiňme třeba americký tank Abrams nebo ruskou T-72B, jejichž modely nejsou zrovna zdařilé. Přepracování by mělo těmto tankům dodat nový, realističtější vzhled.
  • Nová mapa pro PvP – chtělo by se říci konečně! Ani nevím, jak je to dlouho, co do hry přibyla nová PvP mapa. Každopádně tahle se bude jmenovat Al Debbah a zasazená bude do pouštní oblasti s rozsáhlou elektrárnou uprostřed. Osobně jsem doufal v něco trochu jiného, ale vzhledem k tomu, že PvP map v AW není zrovna moc, tak buďme rádi i za tohle.
  • Další vylepšení uživatelského rozhraní, grafiky a optimalizace – hlavně ta optimalizace je fakt potřeba, protože hra moc dobře optimalizovaná není. Bohužel vývojáři nijak nenaznačili, čeho konkrétně se mají tyto změny týkat. Nezbývá tedy než doufat, že to pomůže vyřešit určité problémy s výkonem hry a že ji udělají celkově stabilnější a atraktivnější.
  • Pokračování události Raid – aneb další způsob pro hráče, jak si vyjezdit zajímavé odměny. Tedy doufejme. Protože první Raid se popravdě moc nepovedl a vzhledem k odměnám nebyl moc velkou motivací ke hraní. Ale věřme, že se tvůrci poučili ze zpětné vazby od hráčů a připravují pro nás něco mnohem zajímavějšího. Ostatně, takovéto akce jsou motorem hry.
  • Nový prémiový tank 2T Stalker – další odměna za nový kontrakt, tentokrát v podobě AFV IX. úrovně, původem z Běloruska. Každý tak dostane možnost si zcela zdarma vyjezdit zajímavý stroj do sbírky. Mimo něj se do hry také dostanou i dva nové prémiové tanky, jedním z nich bude BVP M-80A. O těch ale zatím nic nevíme.

No, a to by bylo pro dnešek vše. Určitě dejte do komentářů pod tímto článkem vědět, zda se vám nové pojetí článků a jejich zpracování líbí, zda má smysl v nich i nadále pokračovat a co si ostatně sami myslíte o jejich obsahu. Těšíte se na nový obsah a chystané změny, nebo máte obavy? Určitě budu rád, když mi tu necháte nějakou zpětnou vazbu, ať už určenou mně nebo vývojářům, kterou bych případně mohl předat dál.

Mějte se hezky a snad už se brzo uvidíme na bojišti!

6 komentářů

Skip to comment form

  1. Mne sa to osobne páči, je to prehliadnejšie a na jednom mieste, takže nemusím napr. na 2. článok klikať 🙂
    A k tomu čo sa chystá do hry, myslím si, že to sú geniálne veci hlavne sa teším na úpravu pohyblivosti tankov a dúfam, že konečne dobrú optimalizáciu 🙂

    1. Na ty změny v pohyblivosti se taky těším. Doufám, že to nepokazí. Ale horší už to snad být nemůže 😀

  2. Ahoj,
    som rad že si sa konečne vratil, … už nam bolo smutno 🙁

    Toho rebalancu sa celkom bojím, …. že nerfnú aj premiove 10-tky
    …, ale za mna 10x MBT-čkam by mali nerfnuť dohľad na 400m v zaklade aby si zahrali aj AFVčka

    RAID bol za mna tiež katastrofa, stráveny čas a vynaložené úsilie neodpovedal hlavnej odmene (kedže tanky ako cenu máme v battle path, sem by som hodil ako hlavnu odmenu 10 000G/100M creditov)

    Prebiehajúci Battle Path ENIGMA
    – Type74, 915, Pindad (za mna všetky 3 odpad) @momentalne som na 46ranku bez odjazdenej jedinej hry s týmito šrotmy / vymenené za kredity 🙂
    – skiny ktorý si môžeme vyjazdiť (k tomu sa ani nebudem vyjadrovať)
    – Hunter AFV, Type 10 (vyzerajú skvelé stroje, za mna jediné + z tohto battle pathu)

    Mechanizované jednotky
    – to už rovno môžu pridať artyny do hry (kvoli tomu som odišiel z wot, za mna nechuť hrať PvP)
    – mechanizovane jednotky by mali byť povolené iba v PvE, v PvP to nemá čo robiť
    @ osobne nepoužívam ani na jednom vozidle

    Nové stroje v AW
    na discorde som zachytil náznak Silentstalkera, že v buducnosti chcú pridať viac čínskych vozidiel či ruské prototypy so 152 gunom. (vyspovedaj Silenta)
    – konečne by mohli do hry pridať ruský Kurganets-25 (trochu podpichni Silenta, že tam už mal dávno byť 🙂 )

    Nová munícia v AW
    – uvítal by som keby na prémiové stroje so 140mm & 152mm gunom pridali HEAT muníciu (pre lepší funny factor)

    Nový formát článkov
    – za mna palec hore 🙂

    1. Taky se toho rebalancu bojím. Ale dohled bych MBT teda nebral, už takhle jsou totálně slepá. Spíše bych zvedl dohled AFV a sebral dohled TD 😀

  3. Jupííí… Najlvin is back 😀

    1. Sice jen částečně, ale jo. Brzo bude snad i nějaký stream 🙂

Napsat komentář

Váš email nebude zveřejněn.