Chystají se změny autokanónů

Aktualizace 0.38, jak se zdá, přinese nejen novou sezónu s názvem Exodus, ale také spoustu novinek – Battle Path kampaň „Wars of the Past“, blíže nespecifikovaná vylepšení PvE, novou speciální operaci a další. Změn se ale dočkají i některé herní mechaniky, které přijdou v rámci velké revize vozidel. V tomto ohledu se jedná zejména o autokanóny.

Nejdříve však něco málo ze zákulisí. Jedním z hlavních bodů kritiky současného stavu po rebalancu vozidel je omezená kapacita autokanónů a celý způsob, jakým se vzájemně ovlivňují průbojnost, poškození na výstřel a rychlost střelby. Současný systém má zásadní omezení, která nejsou tak zřejmá na nižších úrovních, ale stávají se vážným problémem u vozidel vysokých úrovní.

Když máte zhruba stejný typ autokanónů a dáváte jim lepší a lepší náboje s větším poškozením, abyste kompenzovali se vzrůstajícími úrovněmi lepší pancíř a životy MBT, skončíte u směšně vysokých hodnot. Vývojáři se to pokusili vybalancovat zavedením omezených zásobníků, ale ani to se příliš neosvědčilo, protože se ukázalo, že toto řešení je docela nepopulární. Ty otravné zásobníky se vždycky uprostřed přestřelky vyprázdní, a co pak?

Proto bylo rozhodnuto o zavedení mechaniky přehřívání, známé z rotačních autokanónů, a to pro všechna vozidla s autokanóny ve hře. Tato mechanika je velmi jednoduchá a všichni ji dobře známe. Každý autokanón bude mít ukazatel přehřátí se dvěma částmi. Čím více střílíte, tím je ukazatel plnější, a když se zbraň přehřeje, musíte počkat několik sekund, než vychladne.

Novinkou je v tomto ohledu způsob, jakým bude ukazatel přehřátí fungovat (což se týká i rotačních autokanónů). Ukazatel bude nově rozdělen na dvě části. Pod 60% zahřátí funguje mechanika tak, jak jste zvyklí – vystřelíte a míra přehřátí se zvýší. Přestanete střílet a teplota opět klesne, potenciálně až na nulu.

Při 60% se ale zbraň přepne do nouzového režimu. V nouzovém režimu zbraň pokračuje ve střelbě, dokud se ukazatel nenaplní, a když se zcela naplní, zbraň začne chladnout, dokud opět nedosáhne oné 60% hranice. Poté můžete nechat zbraň vychladnout ještě více (třeba až na nulu), nebo můžete začít znovu střílet pomocí nouzového režimu. Jinými slovy, v podstatě funguje jako druhý, menší zásobník. Nebojte, zní to složitěji, než to ve skutečnosti je – podívejte se na obrázek, jak to funguje ve hře (vlevo je současný stav, vpravo nově vylepšený).

S ohledem na to, co bylo výše popsáno, plánují vývojáři přidat určitá specifická pravidla, jako:

  • Čím větší ráže, tím rychleji se zbraň zahřívá a chladne.
  • Aby byly rozdíly mezi třídami vozidel výraznější, byl zaveden nový modul s názvem „Improved Weapon Cooling“, který je určený pro stíhače tanků a po odemčení zdvojnásobí počet vystřelených nábojů, než se zbraň přehřeje.
  • Autokanóny na stíhačích tanků se budou déle chladit.

Zde je několik příkladů podle ráže a třídy:

  • Autokanóny ráže 20mm (100 nábojů, plné chlazení 2,5 sekundy)
  • Autokanóny ráže 30mm (AFV: 50/2,5 sekundy, TD: 100/3,76 sekundy)
  • Autokanóny ráže 40mm (AFV: 40/2 sekundy, TD: 80/2,5 sekundy)
  • Autokanóny ráže 50mm (AFV: 40/2 sekundy, TD: 80/2.5 sekundy)

Dále platí, že:

  • Některá specifická vozidla třídy AFV budou také vybavena modulem vylepšeného chlazení.
  • Bojové tanky s koaxiálními autokanóny budou nastaveny individuálně.
  • Specifické zbraně jako RARDEN ráže 30mm (Scimitar, Fox) nebo autokanóny Begleitpanzer 87 ráže 57mm budou stále používat starou mechaniku zásobníků.
  • Rychlost střelby prakticky všech vozidel bude upravena tak, aby odpovídala novému mechanismu (u některých vozidel bude snížena, zatímco u jiných vozidel, jako je řada BMPT, bude zvýšena).

Shrnuto a podtrženo, tato změna by měla zlepšit herní zážitek tím, že nebudete muset tak často mačkat tlačítko pro opětovné nabití, a přitom zachová vyváženou hratelnost. Otázkou je, co se stane s vozidly, která měla na výběr mezi zbraní se zásobníkem a zbraní s nepřetržitým pásem, což je činilo zajímavými. Přijdou snad o tuto volbu? To se ale uvidí až v aktualizaci 0.38. Co si o tom myslíte vy?

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/development-autocannon-overhaul

8 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • m_zukov on 11. 11. 2021 at 18:46
    • Reakce

    fajn, ještě nerfnout tdčka a bude to hratelný

      • Iosifek on 11. 11. 2021 at 22:21
      • Reakce

      Obávám se, že ti nerozumím. Jaká TD?

        • m_zukov on 12. 11. 2021 at 18:13
        • Reakce

        trojúhelníky víme

        • Iosifek on 12. 11. 2021 at 18:57
        • Reakce

        Co to je TD a jeho značení vím. To co nevím, je to, co jsi myslel pod tím nerfem TD.
        Vzhledem k tomu, že myšlenky nečtu, křišťálovou věštěckou kouli nevlastním, tak mě zbývá ta těžší možnost. Zeptat se.
        Zeptal jsem se a dostal slabomyslnou odpověď.
        Nu což, takových hráčů je AW plné, bohužel. I když je spíše očekávám na východ nebo sever od našich hranic. Ne v domácí kotlině.

          • m_zukov on 13. 11. 2021 at 9:26
          • Reakce

          Odpovědel jsem ti na otázku: jaká TD?
          To že jsi bukvice a neumíš položit otázku pořádně to je tvůj problem.

            • Petronell on 16. 11. 2021 at 17:59

            Tobe zde někdo urážel? Rádoby maršále 🙂

          • Iosifek on 13. 11. 2021 at 11:26
          • Reakce

          Já nemám problém. Problém máš ty. 😀
          Já si na TD nestěžuju. Nebrečím, že potřebují nef. Mě vyhovují tak jak jsou. A jestli nová úprava rychlopalek bude nerf nebo buf, se ještě uvidí.
          Doporučím ti hrát na Alabinu. Tam by ti to mělo vyhovovat. 😀 Dokonce nemusíš ani expit a máš k dispozici všechny tanky ve hře. Střílet tam po tobě nikdo nebude, takže ti nikdo neodře lak. A hlavně, jsi tam sám, tak ti žádný spoluhráč nic nevyžere. :“-D
          Hmm, jenže lidi jako ty budou brečet i na tom Alabinu.

            • EvilMatus on 13. 11. 2021 at 18:18

            Nejak nemôžem z tejto vašej debaty… 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.