Aktualizace – 14. dubna 2020

Zítra, tedy 14. dubna, nebude od 8:00 hodin po dobu 5 hodin herní server k dispozici. Důvodem je aktualizace hry na verzi 0.31.6054. Ta mimo jiné přinese čtvrtou, poslední kapitolu Speciálních operací Spirithaven a před časem oznámenou událost zvanou Raid.

Seznam změn:

  • Přidána čtvrtá kapitola Speciálních operací Spirithaven a tři související achivementy „The fourth stage of the Shogun“, „Immortal Guard“ a „Fallen Empire“
  • Přidána data pro událost „Raid“
  • Zavedena nová kategorie pro popis modulů vozidla (platný například pro K2 Black Panther) – „Burst Rate of Fire“ nyní označuje modul pro zrychlení vyprázdnění zásobníku zbraně (snižuje rychlost střelby mezi jednotlivými náboji), přičemž doba nabíjení celého zásobníku se nemění, zatímco „Rate of Fire“ je označení modulu ovlivňující jak dobu nabíjení, tak dobu mezi výstřely ze zásobníku
  • Opraven problém, kdy rakety Javelin a Raybolt někdy létaly přímo na cíl namísto zamýšlené trajektorie ze shora dolů
  • AS21 Redback: vylepšena tloušťka horního plátu pancíře na podvozku vozidla (nyní má šanci odrazit i větší ráže děl)
  • AS21 Redback: vylepšena tloušťka pancíře na přední straně věže tak, aby odpovídala nové tloušťce horního plátu
  • K-153C Raybolt: opraven problém, kdy byl modul „Improved Missile Launcher“ nesprávně uzamčena k odemčení vyžadoval splnění určitých podmínek, namísto běžných zkušeností
  • K2 Black Panther: tento tank nyní může používat HEAT munici s označením K277
  • K2 Black Panther: opraven problém, kdy granáty nelétaly tam, kam podle zaměřovacího kruhu měly, pokud byla zbraň sklopená
  • K2 Black Panther: opraven problém, kdy za použití specifické kombinace zbraně a modulů (CN08 s Ready Rack plus vylepšený Ammo Rack) docházelo po respawnu k nabíjení děla od nuly
  • Sphinx: odpalovací zařízení pro ATGM rakety lze nyní zvednout a sklopit, čímž se střely zaměřují podstatně snadněji
  • Type 89: opraven problém, kdy toto vozidlo za pohybu ztrácelo příliš mnoho maskovacího bonusu
  • Opraven problém, kdy některá vozidla používající adaptivní kamufláž (zejména AS21) ukazovala v garáži hodnotu 100% maskování
  • Opraven problém na několika mapách (především Cold Strike), kdy zničení autobusu nemělo vliv na jeho kolizní model, čímž vznikala neviditelná bariéra
  • Byl vylepšen vizuální vzhled vozidel Sphinx a Challenger 2
  • Opravena chyba, která znemožňovala spuštění výcvikové mise
  • Opraveno několik problémů s výskytem nečistot na vozidlech
  • Opraveno několik menších problémů s vizuálním modelem vozidel
  • Opraven zvuk kouřových granátů dělostřelectva
  • Vylepšen zvuk granátů s bílým fosforem u dělostřelectva
  • Ve třetí kapitole speciálních operací Spirithaven bylo opraveno několik menších vizuálních problémů
  • Ve třetí kapitole speciálních operací Spirithaven přidána animace při selhání mise
  • Opraven problém, kdy medaile, která vyžadovala zničení 10 nepřátelských vozidel v PvP bitvě, mohla být získána v Globálních operacích
  • Opravena ikona vozidla Stingray Sentinel
  • Opraven vzhled okna s vylepšením vozidel na obrazovkách s neobvykle širokým rozlišením, jako je například 2560×1080

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/maintenance-april-14

24 komentářů

Skip to comment form

  1. Viděl jsem tu 4.část Speciálních Operací hrát Chaveze s kolegy z jeho teamu. Po 3,5 hodinách!!! se jim to podařilo dohrát do vítězství. A teď ať mi někdo vysvětlí, jak to má dohrát řadový hráč s idioty, kteří se na začátku nechají zabít, nehrají, kurví vám hru a podobně? To je prostě o nervy a vím o čem mluvím, osobně jsem chytil v tomto kole hajzlíka, který stál s T-15 celou dobu, dokud nezbyl jen on, ikdyž jsem psal do chatu, že podávám report na neaktivitu, ani to s ním nehlo. A takových je bohužel víc.

    1. Nehráli to na tu klanovou obtížnost? Ta je vždycky extrém.

      1. Najlvin:. batalion specialni operace sou furt ty stejny a nejde se tam prihlasit solo, novy specialni operace sou jen na ten normal a hard v klasickym pve

        MeJiX:. musis pocitat s tim ze spousta lidi to nezna a nejsou treba tak dobri hraci takze prvni tydny to bude stat furt zaprt, jinak na solo to datelny je akorat to chce vic pokusu nez s kamaradama

  2. to jsem si nevšiml, osobně jsem to zkoušel 10x a pokaždé jsem chytil někoho, kdo se na začátku nechal hned zabít (s MBT nastřílel 52 bodů?) nebo nehrál, nebo se otočil a zůstal vzadu a pokaždé šlo o ruské hráče. Mám rád tyhle Operace ale upřímně – přestává mě to bavit právě kvůli takovým hajzlíkům. Pokud se vám daří, začnou do vás strkat, bránit vám ve střelbě, vystrkovat vás z úkrytu nepříteli do palby, blokovat vás, atd. Pokud nemáte ve hře kamaráda, jste lidově řečeno v prdeli pane hrábě.

  3. JÁ tu čtvrtou kapitolu zkoušel 15x pokaždé prohra 🙁

    1. Taky jsme to teď zkoušeli. Je to totální nehratelná hovadina. Kdyby raději místo toho opravili technickou stránku hry…

      1. to ze to nejste shopni dat neznamena ze to je nehratelna hovadina, akorat to neni pvp kde je jen ukol vystrilet nepratelskej team, ale musi se i plnit nejaky podminky mise

        1. Promiň, Beedo, ale je to hovadina. Nemám nic proti Speciálním operacím – je to fajn nápad pro rozšíření hry a jejího příběhu. Ale to, co předvádějí v poslední době, to je fakt hnus. Kašlou na optimalizaci, odfláknuté zpracování, hratelnost absolutně nevybalancovaná – hráli to vůbec, než to přidali do hry? A děj se dostává někam, co už podle mě do tankové hry nepatří… Tímhle se oni zabývají, místo toho, aby začali řešit bugy a vážné problémy ve zbytku hry, kvůli kterým se AW stává čím dál víc nehratelnou hrou. Já to prostě nechápu – dívám se na to jako bývalý herní vývojář a pochody zdejších tvůrců opravdu postrádají jakoukoliv logiku. Nejdříve ať opraví hru a udělají z hraní opět zábavu, ke které se lidi budou rádi vracet, a pak ať si klidně přidávají, co chtějí. Třeba speciálky na Marsu, kam to ostatně stejně směřuje. Ale v téhle situaci se nedá bohužel říct nic jiného, než že jde celé AW do kopru. A může za to absolutní neschopnost a amatérismus vývojářů, kteří si ani nedokáží vážit druhé šance, kterou dostali. Co na to říct…

            • Beeda2004 on 17. 4. 2020 at 17:33

            Mixujes asi miliardu veci do sebe, Hratelnost specialnich operaci nemá nic spolecnýho s optimalizací pochybuju ze na ty hre dela tak malo lidi ze by map disajneri zaroven delali i vsechny scripty a psali scenáře pro voice acting a starali se o celkovej beh hry. To ze ta hra je futuristicka na tom nic nemení aspon se snazi nekam pokrocit a ne jen omilat studenou valku nebo druhou svetovou jak delaji ostatni. Co se tyce ctvrty kapitoly tak je to o tom se ji naucit ja potreboval asi 5 pokusu s nahodnejma lidima nez sem omrk co a jak se deje kdy prijedou dalsi nepratele nebo kde se spousteji dalsi casti ukolu a pak to bylo jen o tom narazit na lidi co to taky umi a neignoruji ukoly ala tunnel vision nepritel predemnou, ale reaguji na priority nepratel asi 10 proher sem mel jen na to ze vsichni ignorovali bredly co utocily na magnuse a ja to nestihal nicit sam, protoze me tam klickovala lod.

            • Najlvin on 17. 4. 2020 at 18:19
              Author

            Optimalizace má s hratelností společného hodně. Mít v jednu chvíli přes 80fps a za chvíli ani ne 30fps, to je opravdu příjemné hraní… Byl bych mnohem raději, kdyby se mapdesigneři nejprve zabývali optimalizací stávajících map a opravě kolizí na nich, než aby ztráceli čas tvorbou dalších šílených misí, které nejsou ani schopní vybalancovat a udělat jejich hratelnost vyváženou a zábavnou. Ne, nacpat proti hráčům milion nepřátel není zábava. A kdo měl ten úžasný nápad dát tam to dělo, co tě odpálí na jednu ránu, ten by taky zasloužil… Obzvláště když současně s tím musíš ještě hlídat nějakého bota, který se ani sám nebrání. Fakt paráda. Ale hlavně že tě to baví…

            Já když vidím, jak je zbytek hry rozbitý, tak je mi postě smutno a už mi s tím nějak došla trpělivost. Za víc jak rok se v tomhle směru vůbec nic nezlepšilo, ba naopak je to ještě horší. Tak se pak nediv, že mě to čím dál víc sere. Strkají peníze do vývoje nových a často zbytečných věcí, ale aby si opravili základy, na kterých staví, to ne. Mám pocit, že s tou hrou asi brzo skončím. I když by mě to fakt mrzelo. Ale vzhledem k tomu, že se to v poslední době nedá skoro hrát, tak asi nemá smysl tu nadále něco předstírat. Ta hra je po technické stránce v katastrofálním stavu a já na to už holt nemám nervy…

            • Beeda2004 on 17. 4. 2020 at 18:25

            tak to uz je tva vec jestli to chces hrat v tom stavu jakym to je nebo neni nikdo te do ty hry nenuti

  4. Najlvine, chvíli ti trvalo, abys vyděl věci tak jak jsou. : -) Tak že ano, souhlasím s tebou. Hra je nevyvážená, o optimalizaci si můžeš nechat jenom zdát, zabugovaná a plná čím dál tím šílenějších nápadů. Vývojáři jsou úplně mimo přání a potřeby hráčů. Občas mě to přije jak sabotáž konkurence nebo nenávist vůči hráčům, snaha je co nejvíc nasrat. Z vývojářů to určitě nikdo nahraje.

    A co chtějí hráči? Hrát tanky.
    A co je jim předkládáno? Hra, kde MBT jsou k ničemu a prim hrajou „kulomeťáci“. Tedy, alespoň v PvE.

    4. kapitola je na randomu nehratelná. Už kvůli technice, Potřebuješ min tři T15, a ty ti mm nepustí, pokud nemáš pětičlenou četu.

    Bádo, začal jsem hrát tanky, kvůli tomu že to jsou tanky. A co hraju? Něco kda se s MBT, LT nechytám. Střelba na čas do lodí, vrtulníků, letadel, pěchoty atd. Kličkovaná mezi leteckou, minometnou a dělostřeleckou palbou a teď i lasery.

    1. Tak letecka minometna palba tu byla od zacatku v pve, tu byly artiny nez je po obsidianech, my.com odstranil pak se z toho stala jen rutina, protoze ses nemusel kryt a jen hledals spot kde udelas nejvic poskozeni a boss fighty ve specialnich operacich si pral skoro kazdej jak v tehdejsim foru tak i na discordu, protoze furt jen jet z bodu a do bodu b jak byly americky specialky tak byla prakticky nuda a nicim se to nelisi od klasickych pve map.

      Hlavne nevidim duvod proc tu hru brat vazne at po pribehovy nebo herni strance ja hraju v pve prakticky cokoliv a vubec neresim kdo je se mnou v teamu jestli kulomet nebo tank delam si svoje a doufam ze ti ostatni taky me pripada ze nikdo nepochopil ze pve neni o tom se honit za dmgem, ale uspesne splnit misi a co mozna nejvic vedlejsich ukolu a je uplne jedno jestli su prvni nebo patej jedinej kdo to kazi tak sou lidi co sou nejspis boti nebo umyslne sabotujou hrani.

      Slabsi autocanony uz tu zkousel obsidian a skoncilo to tim ze se prakticky 30% vozidel prestala hrat, protoze neprostrelils pomalu ani bmp zezadu.

      Pokud kouknes ke me na moje video ze 4 chapteru tak sme na to stacili bohate se 2 t-15 a dalsi tri lidi byly devitky, jedinej problem je ze 90% lidi ignoruje co ma delat honi dmg a ignoruje okoli, jinak strasne lidi hejti arty pritom ta je shopna ty kanony na lodi znicit driv nez zacnou strilet diky splash dmg popripade termobaricky rakety na ramce ci t15. T15 je akorat nejjednodusi cesta, ale rozhodne to neznamena ze to nejde dat bez ni.

      1. Bédo, asi si nerozumíme. Já hledám v AW zábavu, a té je v té hře stále méně.
        A co se týká toho tvého videa, tak jste tam byli 3 „kulomeťáci. Pobavilo mě, když jsi se chytil za zábralí a učil T15 panáčkovat. Překvapilo mě, že ač jsi měl pěchotu, tak jsi ji ani jenou nepoužil. Přitom stačí na konci pěchotu vyhodit ke zdi před vjezdem do lodi a pak máš krytý záda. Odjetou 4. mám 2x a žádnou chuť to jezdit pravidelně.

        1. pechotu nepouzivam protoze to je ztrata casu a funguje to spis jen jako nahradni cil jedinej duvod proc tam jsou je chapter 3 kde resetuji druhej cap

        2. vydis a pro me se ta hra stava stale zabavnejsi protoze to neni sterlini nuda ala wt nebo wot

      2. Bédo, součástí zábavy je i prvek nepětí, ten mizí. Stává se z toho takovej Moorhuhn – https://www.instaluj.cz/moorhuhn
        Příkladně oživení, klávesa 8.
        Původně byly dvě volby, doplnění munice + cca 20% doplnění hp a ful munice bez oživení – zrušeno – nebo druhá „8“ Oživení na 60% hp + doplnění munice, posádky a munice. Použití bez oživení dalo 100% a opravení, uzdravení.
        Pak k tomu přidali trojnásobnou „8“. Tu pak nefli.
        A co máme dnes? Samostatně 2x oživení přímo za kredity, 1-3x doplnění hp, 1x doplnění munice zdarma.
        Dříve jsi musel přemýšlet, zda tu „8“ použiješ na oživení, nebo jipoužiješ na doplnění hp/munice a když tě odstřelí, tak končíš. Dnes jsi napůl nesmrtelnej, munice se ti doplní a opravíš se s každým oživením . To má dopad i na staré Spec. Ops. včetně klanovejch speciálů.
        ¨Počítej :
        Vystřílíš munici necháš se odstřílet na 1%, Ofélie, tě opraví, uzdraví posádku, doplní munici, hp doplníš „8“. Ofélie se resetuje oživením, to máš k dispozici 2x. Plus samostatně „Q“ a k tomu opravy a lékárničku. Zbude ti 1x „8“ na hp.
        Nebylo by jednodušší dát munici a hp neomezeně?

        1. ja mam tedka teda mnohem vetsi problemy kdy doplnit munici nebo se zabit nez bylo predtim, oni podle me hlavne chteli aby lidi pouzivali spotrebaky jelikoz ta oprava davala uplne vsechno 100% hp, munici, opravila moduly, ozivila posadku a jeste navic opravila i eru na tanku jedina nevyhoda zes nesmel dve minuty umrit, ale i tak to bylo v pohode, tedka kazda smrt stoji kredity a pro cloveka co dela prvni desitku nema treba zadny premiovy dny ani boosty tak z tech specialnich operaci i kdyz ty udelas dve mega za hru tak on udela treba trista tisic a stodvacet da za opravy nebo kdyz pojede tedka 4 kapitolu tak bude kazdou prohrou v minusu.

          Ofelii nema kazdej, ja ju treba taky nemam ani ju nechcu takze sem ty ukoly nedelal pro odblokovani, pouzivam velitele co maji vlastnosti co ja chcu ne hrat velitele jen kvuli tomu ze me da pred smrti stit na 5 vterin, popripade nejakou useless raketu z nebe ci o 50% vic munice.

          Zrovna v tech specialnich operacich je videt ze ani trojity doplneni a dve oziveni nemusi stacit protoze vetsina hracu je spis prumerna nebo horsi, popripade azbukovej dement co umre v prvnich 10 vterinach a leavne takze je dobry mit nejakou zalohu za jednoho az dva lidi

      3. Nerisknu si hádat co vývojáři chtějí nebo co tím sledují. Protože mě smysl spousty věcí které zavádí, nebo zavedli prostě uniká. U něčeho je zřejmé, že chtějí z lidí vytáhnout peníze. Některé věci ovšem nekoupíš a Bůh ví k čemu, kromě nasírání hráčů jsou.
        Ofélii mám a jezdím s ní tam, kde to je třeba. Nejen kvůli 5s nesmrtelnosti (i s tím 1hp se nechá v GO odstřelit 5-6 tanků), ale hlavně kvůli zrychlení a rychlosti nabíjení.
        A pokud se týká nových hráčů, rozjel jsem si další účet od nuly. Tady je výsledek před koupí desítky, tj. Sphinxe.
        https://www.worldofwars.cz/index.php?/topic/12364-aw-pomoc-pro-wotka%C5%99e/&do=findComment&comment=363227
        Je tam vidět, že nouzí o kredity nějak netrpím. 🙂
        Jo a mám ten účet kvůli klanovkám, všechny 4 kapitoly jezdím dnes se Sphinxem, tak tam ani víc nepotřebuju. Hm, a kdyby se někdo divil, co se Sphinxem na 4. kapitole „Pyžama“, tak zatímco se kolegové ještě střílí o první křižovatku, tak já už zaktivuju a odstřílím bránu. Tak jim stačí se nechat odstřelit a jedou na hrad „výtahem“. 😀

        Já o kvalitách hráčů nemám žádné iluze, o tom mají iluze vývojáři, taky od nikoho nic na randomu nečekám. Pokud o něco jde, tak to jezdím v plné četě.

        1. jj se sphinxem je sranda a dost zjednodusuje vsechny kapitoly, v jednicce znici artiny veze a odstrili ze zadu vetsinu nepratel na druhym capu, ve dvojce zas pohlida sam ten druhej cap a pak prospotuje cestu aniz by natahl nepratele z druhy strany mapy takze staci znicit par tanku a najet do mesta, ve trojce je zas dobrej na cisteni artin a ve ctverce jaks napsal aby projel mestem.

          ono podle me spis zalezi co chce investor a vlastnici spolecnosti nez co by chteli vyvojari pochybuju ze by se nekdo chtel programovat s tema novejma truhlickama ktery dropujou ve vetsine pripadu naprostej odpad, kdyz by mohli prodavat klasicky truhly co maji garantovanej jeden dilek plus casti lepsi bedny jak bylo do tedka a spousta lidi to kupovala. on i silent se kratce zminil v jednom nezavaznym rozhovoru ze si po prechodu pod novy majitele mohli lidi vsimnout jak zmizeli kazdej mesic nejaky akce bosoty, nalepky a podobny a kdyby nebyla epidemie tak by ted nejspis nebyl ani ten boost na kredity a velitele co tu je uz asi mesic

        2. Jj, se Sphinxem je sranda, jen se to s ním musí umět, nestačí ho mít. 🙂
          Každej „Pyžamo“ jezdí trochu jinak. My to jezdíme ve výceméně náhodném složení, mimo Sphinxe, na něj jsme jen dva.
          Úkoly pro Sphinxe:
          1. Odstřílet věžíčky, vyčistit náměstí (zůstane 1 bott za bosem, odstřelit bose, capnout Cortéze, když to vyjde tak i decapovat poslední bázi, než přijede kavalérie.
          2. Jezdíme na dva Sphinx (arty a 2x MBT), mají na starost pravou a zadní bázi (MBT pouze levou blokovat, zadkama k sobě ). Pak pomůžou dočistit pravou bázi a jeden jede prostředkem mapy aktivovat město z pravé strany. To je kvůlu času, 7minut je odpočet času, Sphinx aktivuje město cca v 6min. Bohatě na to, aby arty odstřílela dva bose. S pravym Chlallim arty pomůže Sphinxovi, pak střílí prostředního. Teprv tehdy vyráží MBT a druhej Sphinx do města, respavn je vyhodí u prvního baráku, jejich úkol je jen nasvítit levého bose – Armatu. Tu odstřílí první Sphinx přes celé město.
          Přejed se Sphinxem ten prostředek mapy je masakr, ale dá se to. 🙂
          3. je pro Shinxe odpočinková, odstřílí atyny, pomůže s vrtulníkama, střílí éro. Pomuže kde je třeba.
          4. jak už jsem psal, v určitém okamžiku, když se ještě střílí spoluhráči s bosama a koparzem, vyrazit na bránu, aktivovat, rozstřílet. Oproti jízdě ve 2. prostředkem mapy je to procházka růžovou zahradou, přitom je ta brána klíčová. 😀

            • Beeda2004 on 20. 4. 2020 at 17:08

            ja sem se prave naucil u dvojky jak jedes na mesto tak kdyz jedes po ty zadni primy ceste tak se sfinxem jen svitis tak aby te nespotli boti, ostatni sou za tebou a vystrilis jen nepratele na ceste kdyz se nikdo nerozsviti tak te vsechno co je na mape ingoruje a nenajede to na tebe takze az do mesta ses v pohode pak jen najedes na velitele a je konec

        3. To jsme dělali, občas se to zaseklo, ale stojí to 3-4 minuty času. A zbylé 4 – 3min je málo ma bose. Stejně bylo potřeba přejet na druhou stranu města, tak proč ne hned. dřív jsme počítali vteřiny do časového limitu, jestli to vyjde, taky to třeba nevyšlo o 56hp, teď končíne 2 -3min před časovým limitem a to jest sakra rozdíl.
          Taky je to o sestavě týmu, my to jezdíme i s těma co maj sotva T10 a nevědí oč jde. Vpodstatě klanovej random. 2 – 3 lidi základ a pak třeba nějaká vata s tankem ve stocku, co to jede poprvé. 🙂
          3. a 4. se nechaj odjet ve čtyřech.

            • Beeda2004 on 28. 5. 2020 at 2:54

            tak sems e dostal po delsi dobe do heroicu a vzpomel sem si kouknout na cas tou nasi cestou to davame taky zhruba 3:30 pred koncem casu ale jel sem to s lidima co to znaji s horsima netusim

Napsat komentář

Váš email nebude zveřejněn.