Aktualizace 0.33 – otázky a odpovědi

V reakci na zpětnou vazbu z prvního kola testování na PTS vyšel před pár dny článek, který odpovídá na nejčastější dotazy i připomínky ohledně nové aktualizace a upřesňuje či dovysvětluje některé záměry vývojářů a důvody změn. Článek je samozřejmě v angličtině a najdete ho zde. Nyní vám tu přinášíme jeho volný překlad. Nicméně ještě předtím, než se do toho pustíme, je namístě poděkovat všem zúčastněným, kteří vývojářům poskytli cenné připomínky a hlášení chyb. Jen díky vám snad bude aktualizace 0.33 zajímavým přínosem pro hru!


Minimální poškození raket ATGM

Jedná se o jednu z věcí, která se zdá být zřejmá, ale není. Nepropadejte však panice, nadále se tato mechanika bude řešit a podle potřeby upravovat. Je nicméně potřeba si uvědomit, že se jedná o změnu, která má dvě strany. Ano, implementovali jsme minimální poškození raketám, ale na druhou stranu čelní pancíř MBT byl rovněž vylepšen. To znamená, že udělené minimální poškození v 0.33 by za současných okolností často vedlo v aktuální verzi hry k probití pancíře a plnému poškození. S nově upravenými MBT by se však rakety v mnoha případech staly nepoužitelné. Tímto způsobem byla proto zachována alespoň nějaká minimální hodnota způsobeného poškození namísto toho, aby všechny příchozí rakety byly přímo pohlceny bez poškození.

Další z věcí, kterou je potřeba brát na vědomí, je to, že v aktualizaci 0.33 je mnohem obtížnější vystřelit raketu, zasáhnout cíl a přežít, abyste mohli vystřelit další raketu. To samozřejmě do značné míry sníží výstupní poškození udělené raketami napříč bitvami, než je tomu nyní. Přesto dojde ještě k několika málo úpravám, viz níže.

  • Minimální poškození při zásahu tlustého pancíře bez probití (jako jsou přední pláty MBT) bude sníženo
  • Poškození bude více záviset na kalibru střely a velikosti hlavice, aby menší rakety (vystřelené například z děla tanku) nezpůsobovaly tolik poškození
  • V režimu PvE díky tomu nebudou AI nepřátelé půspbit takové poškození čelně stojícím MBT (nebo jen zanedbatelné množství), mimo jiné i proto, že při výběru munice nezohledňují minimální poškození
  • V režimu PvP vám ale na druhou stranu vaše dovednosti umožní střílet rakety na slabší části čelního pancíře (ale stále příliš silné pro průnik) a způsobovat tak o trochu více poškození

Nechceme tento prvek přímo odstranit z výše uvedených důvodů, ale také proto, že přispívá k rozmanitosti hry. Tato nově upravená mechanika si vede dobře proti slabšímu, ale ostře klopenému pancíři (používanému ruskými tanky), ale je téměř nepoužitelná proti tankům s odkrytými, nicméně velmi silnými pancéřovými pláty. Jinými slovy, v PvE se situace oproti aktuální verzi hry nijak zvláště nezmění, ale po zavedení aktualizace 0.33 dostanou hráči v PvP více možností, protože rakety budou moct poškodit pancíř statických MBT podobným způsobem, jako to teď lze s municí typu HE.


ATGM nyní způsobují příliš velké škody nebo jsou moc silné

Ano, máte pravdu. ATGM rakety musí být skutečně ještě trochu vyváženy. To však dobře navazuje na předchozí bod. Učinili jsme rakety výkonnější kvůli změnám vozidel, která je používají. V aktualizaci 0.33 obdržely stíhače tanků mimo jiné i nerf v podobě zvýšení doby mezi výstřely. To znamená, že se vozidlo při střelbě musí vystavovat nebezpečí mnohem déle, pokud chce vystřelit více raket za sebou. To spolu s vyšší ztrátou maskování během střelby činí ze střílení raket poměrně riskantní záležitost. Situace, kdy TD s raketami devastují MBT do úplného zničení, jsou nyní poměrně vzácné, protože jakmile dojde k odhalení jejich pozice, vede to k nevyhnutelné odplatě.


Rozložení čelního pancíře MBT je nyní pro všechna MBT téměř stejné

Tato změna třídy MBT je stále v procesu a bude rozmanitější. Není naším záměrem pancíř všech vozidel sjednotit podle jedné šablony. Bohužel jsme ale neměli čas představit všechny změny, které jsme chtěli mít během první fáze testování. V druhé fázi se tak dočkáte dalších změn, i když tento aspekt hry budeme nadále vylepšovat a ladit i během následujících týdnů po vydání aktualizace 0.33.

Naším cílem je odstranit ty nejhorší slabiny tanků, které hráči nemohou skrýt. Pokud má například tank slabý a velký prstenec pod věží bez logického odůvodnění, je použití takového vozidla mnohem těžší a vede k jeho celkové nepopularitě. To ovšem ale neznamená, že se z tanků mají stát neprobitelná monstra. A tady se dostáváme zpět k minimálnímu poškození raket ATGM. Nejlepší obranou proti jakýmkoliv ATGM bude samozřejmě nenechat se zasáhnout, a proto jsme mimo jiné zlepšili kouřové granáty a generátory u všech MBT, či v některých případech zvýšili i jejich mobilitu.

Ale to jsme trochu odbočili od tématu. Hlavním faktem je, že tento aspekt hry byl během první fáze testování zkrátka neúplný a za to se omlouváme.


Běžný HEAT byl vylepšen, zatímco HEAT-MP používaný tanky NATO je horší

V tomto případě se jednalo o chybu (která vedla k příliš vysokým hodnotám poškození udělené municí typu HEAT) v kombinaci s některými chybějícími úpravami. Nemáme v plánu, aby HEAT-MP fungovaly hůř než běžné granáty HEAT, i když – a to je potřeba zdůraznit – neměly by fungovat ani líp. To znamená, že v některých případech může být jejich základní poškození nižší kvůli přidanému efektu HE, ale ne o moc.


Granáty typu HESH jsou nyní nepoužitelné

Jednalo se o chybu, protože vyvážení munice typu HESH ještě nebylo připraveno k testování na PTS. Dostanou zpět své vlastnosti.


Boky MBT jsou příliš slabé proti kanónům, ale příliš silné proti autokanónům

Účelem této změny je, aby boky MBT byly silnější vpředu, ale slabší vzadu.

Dalším zamýšleným důvodem je skutečnost, že chceme od sebe odlišit různé kalibry autokanónů. V současné verzi hry všechny autokanóny ráže 30, 40 a dokonce i 50mm nenabízí žádnou odlišnost v hraní, což chceme napravit. Naším cílem je menším autokanónům určit roli zabijáků lehkých AFV, zatímco boky MBT ponechat těžkým autokanónům, lehkým tankům a ATGM raketám. Všichni víme, že kombinace autokanónů a ATGM, jako například u vozidla BMPT, jsou příliš silné a univerzální, a tato změna to napraví.

Co se týče toho, že boky MBT jsou slabé proti kanónům jiných MBT – přední část boků je v kombinaci s mechanikou odrážení silnější a poskytuje přiměřenou ochranu. Nicméně s MBT byste neměli ukazovat své boky nepříteli – to jen pro případ, že by to někomu nebylo dostatečně zřejmé. A v neposlední řadě, stejně jako u výše zmíněných bodů, bude i tato stránka hry ještě podrobena dalšímu vyvažování, aby pancíř tanků odpovídal jejich určení.


MBT mají příliš vysoké poškození za minutu

Celkově je míra zvýšení palebné síly u všech MBT zamýšlenou změnou, protože koncentrovaná palba pomůže hráčům MBT lépe prorazit nepřátelské linie. Naším záměrem je odměňovat agresivní styl hraní MBT, nikoliv podporovat jejich kempení. To je ostatně cílem celé této aktualizace. Ale i zde se budeme opakovat – nadále tyto parametry budeme bedlivě sledovat a v případě potřeby je upravovat pro lepší vyvážení hry.


MBT jsou nyní příliš rychlá (a další obavy týkající se mobility)

Většina vozidel, včetně třídy MBT, má stále stejnou akceleraci i maximální dosažitelnou rychlost. Co se změnilo, je řízení při vysokých rychlostech a ztráta rychlosti během zatáčení (obojí bylo vylepšeno). Viz níže.

  • MBT si v zásadě udržují svoji starou (nízkou) pohyblivost a hbitost při krátkých přesunech, zatímco na větší vzdálenosti jsou nyní tyto tanky schopny rychlejších přesunů po mapě tak, aby se dostaly v čas tam, kde je jich zrovna zapotřebí
  • Útočící MBT mají nyní výhodu proti obratným strojům, protože je mnohem snazší rychleji projíždět zatáčky (a tím méně vystavovat boční pancíř nepříteli)

Ale stejně jako v přechozích případech, i toto se bude ještě následně dolaďovat podle potřeby a nejedná se tedy o finální podobu.


Dohled stíhačů tanků byl příliš snížen

Snížení dohledu stíhačů tanků není ve skutečnosti o nic větší, než u třídy MBT. Zhoršili jsme však trest v podobě snížení kamufláže vozidla při střelbě raket a v budoucnu bude zhoršen ještě víc. Důvod k této změně je, aby se zajistilo, že tato třída vozidel se značnou palebnou silou nebude fungovat současně jako průzkumník lépe, než vozidla k tomu určená. Namísto toho, jak bylo popsáno o pár řádků výše, střelba na vzdálenost, která umožní stíhači tanků odhalit svůj cíl, bude zároveň znamenat, že i on sám se stane viditelným. Takto je to zamýšleno, ale v tomto směru bude ještě probíhat další ladění.


Příliš velký rozdíl mezi VI. a VII. úrovní vozidel

No… ano, je to problém. I když jsme slíbili, že to tak nebude, ukázalo se, že nové změny v balancu úrovní VII až X způsobily určitou propast ve výkonu mezi VI. a VII. úrovní. Nebojte se, víme o tom. Střední úrovně proto budou nějaké menší změny potřebovat také, ale je na to teď málo času, jelikož nás momentálně plně zaměstnává rebalanc samotný. Koneckonců, poslední velký rebalanc nás stál šest měsíců vývoje a pracoval na něm celý vývojový tým. Mohli bychom sice proces urychlit, ale v tomto případě by zaručeně došlo ke špatnému vyvážení některých věcí a dalším chybám v balancu, což nikdo nechce, a my nejméně ze všech.

Co tedy s tím? Prozatím to zůtane tak, jak to je, a to přibližně po dobu jednoho až dvou měsíců. Je to asi to nejlepší řešení v dané chvíli, i když to jistě není dokonalé a my se vám za to omlouváme. Jistě někdo můžete namítnout, že by se celý rebalnc mohl o nějaký čas odložit, dokud nebude všechno připraveno. Ale popravdě, z interních důvodů, o kterých tu nemůžeme mluvit, to zkrátka není možné. Uděláme však maximum pro to, abychom to co nejrychleji napravili (v řádu několika týdnů po aktualizaci hry). Úpravou také projde systém matchmakingu, aby hráči vozidel na VI. úrovni nebyli toutu nešťastnou situací tolik znevýhodňováni.


Existuje jasné zvýhodnění ruských vozidel, zatímco tanky NATO jsou zhoršovány!

Pane bože. Už zase? Opravdu to musíme znovu řešit? Dobře, dobře – jen aby bylo jasno jednou provždy. Toto není Sovětský svaz. Za to, že ruské tanky vypadají dobře, nedostáváme žádné finanční příspěvky. Kéž by tomu tak bylo, ale takhle to zkrátka není a nikdy nebylo.

Ve skutečnosti je naším jediným cílem zajistit, aby hra byla zábavná a vyvážená pro všechny, a většinu údajných „zaujatých“ případů lze snadno vysvětlit.

  • Některá západní MBT dostanou vylepšení spodních čelních plátů (napřílad Challenger)
  • Vylepšení ruské HEAT munice a zhoršení HEAT munice používané u NATO bylo vyvráceno, viz výše
  • Některá ruská vozidla měla vážně nedostatečný výkon, a proto byla vylepšena tak, jak by tomu bylo u jakéhokoliv jiného vozidla
  • Stav vozidel T-15, T-80 nebo Black Eagle v první fázi PTS nebyl záměr (to je také důvod, proč nebyla v seznamu dostupných vozidel – nebyla ještě připravena a nemělo být možné si je vůbec prohlížet v garáži)
  • Umístění čelní ERY, která prošla jako celek vylepšením napříč všemi MBT, u ruských vozidel nijak významně nezměnilo jejich současnou situaci – ve skutečnosti to bylo zlepšení hlavně pro západní tanky s bočním ERA pancířem, stejně jako pro některá západní vozidla třídy AFV s touto ochranou
  • Množství HP u tanku T-14 Armata bude sníženo

Pokud jde o obecné uspořádání čelního pancíře ruských MBT, kromě zřejmého (pancíř je dobře sklopený, ale podstatně tenčí než u západních MBT), mají západní MBT lepší hodnoty deprese děla a v případě potřeby dostanou další vylepšení. Řada těchto tanků navíc bude zastávat i další role, pro které budou uzpůsobeny na úkor jiných vlastností. Až tedy příště zapnete PTS, chtěli bychom vás požádat, abyste si prohlédli rozložení pancíře pomocí funkce Armor Inspector i na větší vzdálenost než jen 100 metrů.


Závěrem…

Jak už jsme řekli, oceňujeme množství zpětné vazby od vás všech i vaši vášeň při předávání různých připomínek. Někteří z vás by si sice přáli, abychom zmáčkli pomyslné červené tlačítko a chystanou aktualizaci zrušili, nicméně vzhledem k funkcím, jejichž přidání jsme si naplánovali do budoucna (daleko po tom, co bude spuštěna verze 0.33), to zkrátka již není možné. Aktualizace 0.33 a veškeré její nové změny mají za cíl vybudovat základy pro budoucí obsah, který do hry časem hodláme zavést. Navíc obsahuje mnohem víc interních oprav hry a jejích problémů, než si dokážete představit, i když nejsou tak zřetelné jako právě rebalancování tanků. A přiznejme si, že stisknutí onoho pomyslného červeného tlačítka také nemusí vždy skončit dobře. Stačí se zeptat lidí v Černobylu.

Máme před sebou ještě spoustu práce. Věřte, že naším hlavním cílem je, abychom vám udělali radost, protože to je přesně to, co chceme dělat. Děkujeme vám tedy za trpělivost a pomoc při dalším testování!

Zdroj: https://aw.my.games/en/news/general/update-033-answers-feedback

Napsat komentář

Váš email nebude zveřejněn.